V avtošolah je bilo vse naprodaj

Foto: Miha Pečoler Tzavto 17.11.10, andrej brglez, instruktor varne voznje, foto: miha pecoler
Potrdila o tečajih, ki jih ni bilo, in izpitih, ki ne bi smeli biti nikoli vrnjeni nevarnim voznikom. Vsa dosedanja garnitura je imela že doslej orodja za učinkovit nadzor. Vse sporne točke se vračajo, potrdila za mlade voznike neveljavna.
Oglej si celoten članek

Vršilec dolžnosti (v. d.) direktorja direktorata za promet na infrastrukturnem ministrstvu Bojan Žlender in v. d. direktorja Agencije za varnost prometa (AVP) Igor Velov sta po včerajšnjem razkritju hudih koruptivnih dejanj na področju dela šol voženj dejala, da so nujne strukturne spremembe, ki naj bi omogočile večji nadzor nad delom odgovornih. Zato da je že v pripravi novela zakona o voznikih.

Prometni strokovnjak Andrej Brglez pa opozarja, da sta v letih 2010 in 2011 agencijo vodila prav Žlender, ki se je letos poleti vrnil vanjo na položaj predsednika sveta, ki je drugi najpomembnejši položaj, ter Ljubo Zajc, ki je bil po naših informacijah večkrat opozorjen na kršitve, a ni začel postopkov. Brglez zato opozarja na najmanj objektivno odgovornost vodilnih na ministrstvu in v agenciji. Meni tudi, da so že doslej imeli vse potrebne zakonske podlage za nadzor, a ga tako na ministrstvu kot na agenciji preprosto niso opravljali, celo ko je že postalo jasno, kaj se dogaja. Govoričenje o novih zakonih in strukturnih reformah je zato govornjenje v prazno, je prepričan Brglez.

Da je temu res tako, po naših informacijah dokazuje tudi dejstvo, da je policija začela nepravilnosti intenzivneje preiskovati šele po spomladanskem nastopu v. d. direktorja agencije Franca Pojbiča, ki je kot prvi opozoril, da tečajev za mlade voznike in izbris točk sploh ne bi smeli opravljati na avstrijskih poligonih oziroma na področju tuje jurisdikcije, saj se s tem krši slovenska zakonodaja v delu, ki predpisuje možnost nadzora. Agencija je takrat zaradi sumov na hude kršitve pripravila tudi elaborat notranjega in strokovnega nadzora nad delom šol voženj, tehničnih pregledov in drugih ustanov, ki spadajo pod njeno pristojnost, a naj bi delo po nastopu novega v. d. Velova zastalo oziroma s premestitvijo odgovornih oseb upočasnilo. Velov je sicer včeraj na tiskovni konferenci to zanikal in zatrdil, da nadzor poteka nemoteno dalje.

Zelo pomembno vprašanje se odpira tudi glede tistih, ki so vse doslej mislili, da imajo veljavno potrdilo o izbrisu točk ali opravljenem tečaju za mladega voznika. Na agenciji namreč tolmačijo, da so vsa sporna potrdila neveljavna, zato se bodo voznikom znova vpisale kazenske točke, mladi vozniki pa bodo še naprej brez potrdila o opravljenem tečaju kljub dejstvu, da so zanj plačali veliko denarja in so se ga resnično udeležili na enem od avstrijskih poligonov.

Policija na cesti izpit sname takoj, tukaj pa bo šlo počasi

Zelo pa bode v oči dejstvo, da bodo vozniki s kupljenimi vozniškimi izpiti – gre predvsem za ljudi, ki so bili v preteklosti hudi kršitelji cestnoprometnih predpisov in so jim bili originalni izpiti odvzeti, policija pa sama priznava, da je zaradi njih varnost preostalih udeležencev ogrožena – lahko nemoteno vozili dalje, saj se morajo najprej končati postopki na upravnih enotah glede ugotavljanja veljavnosti izpita. Za primerjavo: policija vam lahko izpit začasno odvzame takoj, ko vas ustavi, če ugotovi, da ste vozili prehitro ali pod vplivom alkohola. 

Ugotovljene hude kršitve, preiskava še ni končana

Policija je v preiskavi avtošol odkrila sume 483 kaznivih dejanjih, ovadila 26 ljudi, med njimi visokega predstavnika AVP, trije pa so v priporu. Od okoli 130 šol vožnje v državi so zlorabe tudi s prikritimi ukrepi ugotovili pri kar 36.

Preiskava, ki se nanaša na izvajanje programov šol voženj, dodatnih programov varne vožnje in izbrisa točk terna podeljevanje vozniških izpitov med letoma 2010 in 2012, še teče, policija preverja še 1.585 zadev.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 12

  • 19:54 13. November 2013.

    "Mafija" tipa Žlender, Zajc itd - lena in desetletje+ skupinica foteljskih vegetatov na Agenciji za varnost v cestnem prometu se …

  • 16:22 13. November 2013.

    postavimo se v kožo voznika, ki po 10 letih normalne, zmerne vožnje (dajmo za dramatičn učinek primera rečt zgledne vožnje) …

  • 15:46 13. November 2013.

    Že dve leti nazaj sem trdil isto kot KOJAK....sedaj dodajam, da je treba zamenjat komplet resor...do zadnjega pa še koga.. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.