50 let enega najbolj nenavadnih avtomobilov vseh časov

Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari Foto: Citroën Citroën mehari
Pred pol stoletja je luč sveta ugledal avtomobil, ki so ga obudili v moderni različici.
Oglej si celoten članek

Gre za samoumevno in očitno srečanje, kot je poudaril Arnaud Belloni, direktor marketinga in komunikacij znamke Citroën: «Méhari je Citroënova ikona, ultimativno nekonformistično vozilo!"

Rojeno je bilo maja leta 1968, 50 let kasneje pa še vedno pooseblja pop kulturo v francoskem slogu. Za proslavitev te obletnice smo njegovega častivrednega naslednika na 100 odstotni električni pogon e-mehari zaupali Jeanu-Charlesu de Castelbajacu, zato je legenda živa tudi danes. 

Reportaža ob 60. obletnici Spaček je član naše družine

Vozilo za prosti čas

Medtem ko je mlajša generacija v iskanju več svoboščin zasedla ulice Pariza in razglašala slavni slogan "Pod tlakovci plaža" ("Sous les pavés, la plage"), je Citroën 11. maja 1968 na igrišču za golf v mestu Deauville predstavil vozilo za prosti čas, ki je prednjačilo pred svojim časom. To je bil Méhari.

Foto: Citroën Citroën mehari

Preprost, vsestransko uporaben in skromen kabriolet netipičnega videza v pop barvah je bil zasnovan na konstrukcijski osnovi Diane 6 in je izstopal zaradi barvno impregnirane karoserije iz plastičnega materiala ABS, ki si ga je zamislil Roland de La Poype. Iz tega domiselnega in lahkega materiala (Méhari tehta komaj 525 kilogramov) je bilo možno izdelati katerokoli obliko. Poleg tega je odporen na prerjavenje, tako da je bilo možno vse površine Méharija oprati s curkom vode in je postal idealen sopotnik za vožnjo ob morju. 

Legenda: citroën 2CV Eden in edini – spaček

Kot iz kock lego 

Pomemben adut je bila njegova modularnost po zaslugi zgradbe, ki jo je bilo možno nad linijo trupa odkriti in to celo v predelu vetrobranskega stekla, ki se je preklopilo na pokrov motornega prostora. 

Foto: Citroën Citroën mehari
 
Zasnovan je bil z namenom, da potnike enostavno pripelje vsepovsod, zato je njegovo visoko podvozje ponujalo še nikoli videne vozne lastnosti. Leta 1979 je bila lansirana izvedenka 4X4, ki je bila sposobna premagati vse strmine z naklonom do 60 odstotkov.

Avto Največja legenda je spaček
 
Tekom let postal celo družbeni fenomen zlasti po zaslugi filmske kariere (na prvem mestu zaradi serije "Žandar iz Saint-Tropeza", v kateri je igral Louis de Funès). Nastopil je tudi na več vzdržljivostnih relijih, zlasti leta 1969 na reliju Liège-Dakar-Liège, leta 1970 na reliju Pariz-KabulPariz in pa leta 1980 na reliju Pariz-Dakar. Citroën Méhari so proizvajali 19 let, vse do leta 1987 in v tem času prodali 145.000 primerkov.

Avto Vstopili smo v svetišče, kamor navaden človek nima vstopa
 
Zdaj tradicijo nadaljuje e-mehari prvič predstavljen leta 2015, ki z obliko in namenom spominja na svojega predhodnika iz leta 1968. Modernost kabrioletu s štirimi sedežnimi mesti omogoča 100 % električni pogon. Na voljo je od 19.500 evrov dalje po odštetem eko-bonusu. 

Foto: Citroën Citroën mehari

Pomembnješe prelomnice v zgodovini meharija

11. maj 1968: lansiranje vozila Méhari na igrišču za golf v Deauvilleu. 
 
Oktober 1968: prva udeležba na avtomobilskem salonu, Porte de Versailles v Parizu. 
 
Leto 1969: Méhari se začne udeleževati vzdržljivostnih relijev, med drugimi tudi relija Liège-Dakar-Liège. 

Foto: Citroën Citroën mehari

Simbol slovenskih mam Mami, mi posodiš petico?
 
Februar 1972: predstavitev izvedenke Méhari za vojsko in žandarmerijo. 
 
Poletje 1978: prva filmska vloga v seriji "Žandarji", v kateri nastopa Louis de Funès. 
 
Maj 1979: rojstvo izvedenke 4X4, ki se kot spremljevalno vozilo udeleži relija Pariz-Dakar. 

Leto 1980: deset vozil Méhari sodelujejo na reliju Pariz-Dakar kot asistenčna vozila. 

April 1981: francoska vojska homologira model Citroën Méhari 4X4, ki postane lahko vojaško vozilo za terensko vožnjo. 

Foto: Citroën Citroën e-mehari
 
Leto 1983: luč sveta ugledata omejena serija "Azur" (700 primerkov) in serija "Plage" namenjena prodaji na iberskem polotoku. 

Avto Posedli so me v avto, pred katerim sem pokazal strahospoštovanje
 
Leto 1987: po 19 letih in skoraj 145.000 prodanih primerkih se proizvodnja modela Méhari zaustavi. 
 
Konec leta 2015: skoraj 30 let kasneje Citroën lansira vozilo e-mehari na 100 % električni pogon, ki postane častivredni naslednik modela Méhari iz leta 1968. 
 
September 2017: lansiranje omejene serije 61 primerkov citroëna e-mehari "Styled by Courrèges" v počastitev obletnice ustanovitve modne hiše Courrèges iz leta 1961. 
 
Januar 2018: Citroën lansira novo vozilo e-mehari, ki se ponaša z naprednimi tehnologijami in novo oblikovno zasnovo notranjosti ter ponuja tudi izvedenko HARD TOP, pri kateri se štirisedežni kabriolet spremeni v petvratno limuzino za "zabavno" vožnjo skozi celo leto! 
 
Maj 2018: 50 let po Méhariju Citroën predstavi umetniški avtomobil e-mehari Art Car kot edinstveno, barvito in optimistično stvaritev, ki jo je oblikoval Jean-Charles de Castelbajac. 
 
Od 5. do 8. maja 2018 je Méhari Club de France v proslavitev 50. obletnice vozila v Amboiseu organiziral nacionalno srečanje. Srečanja naj bi se udeležilo 280 vozil in 600 zbirateljev. 
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.