Na občini Kranj so Agenciji za civilno letalstvo posredovali dopis z zahtevo po začasnem zadržanju vzletne procedure proti Kranju. Tamkajšnje prebivalce namreč vedno bolj moti hrup, ki ga pozvročjo letala pri vzletanju z Brnika, letalskega prometa pa je na našem največjem letališču tako in tako več.
Vzletno pot obrnili proti Kranju
Tovrstne pritožbe sicer niso nič novega, iz kabineta župana Boštjana Trilarja pojasnjujejo, da se ljudje na njih obračajo že od leta 2013, ko se je smer vzleta letal zaradi stroškov obrnila proti Kranju. "Ta odletna procedura je stroškovno in časovno za domačega in druge letalske prevoznike ugodna," dodajajo na Mestni občini Kranj ( MO Kranj).
Obstoječo meritev bodo primerjali s svojo
Zaradi dvoma v rezultate meritev hrupa, je občina od Letališča Ljubljana v začetku septembra zahtevala natančnejšo statistiko hrupa na merilnem mestu v Kranju. "Lokacija, kje se hrup meri, nam namreč ni znana," so odločitev pojasnili na MO Kranj, kjer so po novem naročili še svoje, neodvisne meritve.
Meritve bodo izvedli na najbolj izpostavljenih lokacijah v Kranju, do pridobitve rezultatov teh meritev, pa občina od Agencije za promet RS zahteva, da zadrži sedanje vzletne procedure proti Kranju. Odgovora še ni.
S spremembami vzletne poti v Kranju niso bili seznanjeni
"Ne glede na rezultate primerjav meritev je MO Kranj prepričana, da bi morala biti pred uvedbo nove vzletne procedure izvedena študija vplivov na okolje. Če je bila študija vplivov na okolje izvedena, bi morala biti občina seznanjena z rezultati študije. S spremembo vzletne procedure oziroma že pred spremembo vzletne procedure bi morala biti o zadevi obvezno seznanjena tudi lokalna skupnost, na katero sprememba vpliva, med njimi tudi MO Kranj," je zapisala predstavnica za stike z javnostmi MO Kranj Mendi Kokot in dodala, da bo občina, ki ji je "zdravje in počutje ljudi prioriteta", od pristojnih zahtevala da razrešijo problematiko hrupa nad Kranjem.
Krajša vzletna pot pozitivna za okolje
Z Adrie Airways, pobudnice spremenjene vzletne procedure, ki so jo na Letališču Ljubljana začeli izvajati 13. januarja 2013, so potrdili, da letalske družbe, tudi tuje, na tak način prihranijo pri času kot gorivu: "Vse to pa ima tudi neposredne pozitivne učinke na varovanja okolje," so poudarili in zagotovili, da so bile spremembe narejene po predpisih: "V zakonskih okvirih so tudi vrednosti kazalcev hrupa."
Na našem letalskem prevozniku dodajajo, da nadzor nad obremenjevanjem okolja s hrupom opravlja Aerodrom Ljubljana. Ta poleg statističnih podatkov o številu vzletov in pristankov, na svoji spletni strani objavlja tudi porazdelitev odletov in pristankov med Vodicami in Šenčurjem (Kranjem).
vanda.levstik@zurnal24.si
to je čista laž.....namreč za naselja in območja je predpisana minimalna višina katere se mora pilot držati...če je pa to pri vzletanju in pristanku je pa druga debata. Pa še nekaj zadnje čase veliko poslušam kako so prebivalci Cerkelj nezadovoljni… ...prikaži več z hrupom itd.....pozabijo pa povedati da se je veliko teh nezadovoljnežev preselilo tja ko je vojaško letališče že obstajalo. Kakšen človek pa si da se ne pozanimaš, kaj se nahaja v okolici tvojega doma? Ali pa vam je zadišal denar od odškodnin in se zanalašč preseljujete v okolico letališča?
veliko bolj moteči so preleti vojaških letal in helikopterjev, ki letajo tik nad strehami in resnično povzročajo neznosen hrup
Če že veš, da gredo do Dolskega, potem mogoče veš zakaj?Mogoče zato, ker je procedura taka in temu je prilagojena oprema (ILS, VOR, DME)?