Zdravje
9167 ogledov

Črne skrivnosti supermarketov

Nakupovanje
Številne raziskave so pokazale, da velike trgovine uporabljajo tudi psihološke manipulacije za povečanje potrošnje.

Vsakič, ko vstopite v supermarket, ste lahko tarča manipulacije. Trgovine so zasnovane tako, da so vsi osnovni artikli, ki jih kupujete vsakodnevno, na nasprotni strani trgovine. Na primer, da pridete do jajc, mleka ali kruha, morate mimo sladkarij, posebnih pakiranj slanih ali sladkih prigrizkov in drugih mamljivih artiklov. BBC navaja, da so artikli, pakirani v vpadljive embalaže z živo pisanimi junaki, na očeh otrok, ki sedijo v vozičkih, da privabljajo njihovo pozornost.

tv sprejemnik Zveza potrošnikov Slovenija ZPS: zdaj je jasno, nastradali bodo potrošniki

Pri BBC se sprašujejo, ali z nami manipulirajo tudi v naše dobro? Povprečni proizvajalec hrane ima malo razlogov, da nas preusmeri od svojih proizvodov, ki vsebujejo maščobe in sladkor. Glede na to, da na nas že vplivajo reklame, se sprašujejo, ali ne bi morda trgovine videle prednosti v promociji zdrave hrane, na primer, da bi del z zelenjavo postal igrišče, kjer bi lahko otroci staršem predlagali, da jim kupijo kaj zdravega.

Nakupovanje | Avtor: Profimedia Profimedia

Tudi v trgovini ni težko prepričati ljudi, da se premaknejo v boljšo smer, vsaj kratkoročno. Esther Papies, profesorica socialne psihologije na Univerzi v Utrechtu na Nizozemskem, je v raziskavi ugotovila, da so pri deljenju receptov na vhodu v trgovino, ki vključujejo besede, kot so "zdravo" in "nizko kalorično", dosegli, da so ljudje kupili manj nezdrave hrane. Na blagajno so prinesli 75 odstotkov manj prigrizkov kot tisti, ki so prejeli letak, ki ne omenja besed, povezanih z zdravjem. Veliko trikov je predlagal Brian Wansink, profesor obnašanja potrošnikov na Cornellu, ki je znan po svojih raziskavah v psihologiji prehrane. Nakupovalne košare je razdelil na dva dela, polovica je bila namenjena zgolj za sadje, zelenjavo, mlečne izdelke. Ugotovil je, da so ljudje porabili dvakrat več denarja za sadje in zelenjavo kot ljudje, ki so uporabljali košare brez pregrade.

Kokosovo olje Promo Oglaševanje Zdrava prehrana kot način življenja

Anne Escaron, raziskovalka s področja javnega zdravja na Kalifornijski Univerzi v Los Angelesu je štiri desetletja sodelovala pri rednih intervencijah v supermarketih za promocijo zdravega prehranjevanja. Ugotovila je, da več kot je bilo intervencij, bolj zdravo hrano so kupovali potrošniki. To so dosegli z na primer z uporabo znakov na prodajnih policah, ki promovirajo zdravo prehrano. Če je bila oznaka povezana s ceno, je bilo to za kupca še toliko bolj mamljivo. "Z različnimi triki lahko spodbujate impulze potrošnikov in vplivate na njihov nakup oziroma izvor," pravi Escronova.
 

Komentarjev 4
  • alen009 10:56 10.april 2019.

    Hofer ima od nekdaj enako postavitev v vseh trgovinah. Jaz sem zadovoljen.

  • Avatar 3Kurbe2Drevesa
    3Kurbe2Drevesa 20:19 07.april 2019.

    To ni nič novega, je v uporabi že precej dolgo. Zakaj mislite, da se redno spreminja postavitev izdelkov v trgovniah? Vmes, ko iščeš stvar, ki je bila na določenem mestu, srečaš pet novih, ki jih "nujno" potrebuješ.

  • bebo2 20:53 06.april 2019.

    Leclerc je tipičen primer. 1 km trgovine moraš prehoditi da čisto na koncu prideš do kruha in zelenjave. Zato ne hodim tja.

Sorodne novice