"Naši piloti se usposabljajo za delo z novim helikopterjem #AW169. Trenirajo vizualno letenje, letenje z uporabo instrumentov, izvajanje zahtevnejših pristankov in vzletov ter manevrov v letenju, pristajanje in vzletanje izven urejenih letališč, v visokogorju, na heliportih," so danes sporočili s Policije in objavili posnetek novega helikopterja, ki še ni v operativni uporabi
Naši piloti se usposabljajo za delo z novim helikopterjem #AW169. Trenirajo vizualno letenje, letenje z uporabo instrumentov, izvajanje zahtevnejših pristankov in vzletov ter manevrov v letenju, pristajanje in vzletanje izven urejenih letališč, v visokogorju, na heliportih. pic.twitter.com/Gn03nzM6Rp
— policija_si (@policija_si) January 24, 2020
Sicer je policijski helikopter, katerega glavne prednosti so "velika hitrost križarjenja, ogromna zaloga moči in fleksibilnost opreme za različne naloge" danes prvič pristal na heliportu UKC Ljubljama, so sporočili iz kliničnega centra.
Novi policijski helikopter je prvič pristal na heliportu UKC Ljubljama. @policija_si pic.twitter.com/KX3S0LPIGD
— UKC Ljubljana (@ukclj) January 24, 2020
Helikopter AW169 je 16. oktobra pristal na Brniku, stal je 14,6 milijona evrov, a so posadke in tehniki še vedno potrebovali izobraževanja oziroma ure naleta, da bi ga lahko samostojno uporabljali. Sicer je imel ta povsem novi helikopter medtem že tehnične težave, po približno 50 urah šolanja so namreč zaznali napako, ki je novo pridobitev tudi sredi decembra prizemljila in s tem prekinila šolanje. Helikopter so očitno popravili.
Helikopterska pomoč ne pokriva vse države, odzivni čas predolg
V poslanski skupini NSi so na temo nujne medicinske helikopterske pomoči zahtrevali nujno sejo, saj so prepričani, da le ta pokriva celotne države, da torej ni dostopna vsem enako. Poleg tega je večina helikopterjev starih in neustreznih, so večnamenski, namesto da bi bili namenjeni samo obravnavani pomoči. Vlado želijo spodbuditi, da predlaga konkretno rešitev, je na seji, ki je bila ta teden pojasnil predsednik NSi Matej Tonin
Helikopterska nujna medicinska pomoč je nadgradnja sistema nujne medicinske pomoč in dostopnost bi res morala biti povsod enaka, kot pravi predlagatelj nujne seje, je dejal državni sekretar na ministrstvu za zdravje Tomaž Pliberšek. Po njegovih besedah pa na ministrstvu želijo, da se v prihodnosti ohrani v okviru državnih aktivnosti.
Državni sekretar na ministrstvu za obrambo Miloš Bizjak je povedal, da od konca leta 2018 prevoze izvaja le vojska z dvema večnamenskima helikopterjema iz baz Brnik in Maribor. Vendar pa sta helikopterja stara, kar povzroča težave. Odzivni čas je približno deset minut, medtem ko bi moral biti pet, je izpostavil.
Vojska na robu zmogljivosti
Število posredovanj se je v zadnjih šestih letih po njegovih besedah več kot početverilo in jih je bilo lani 733. Razlog za takšno povečanje je več nesreč, a tudi večji standard storitve, je povedal. Po njegovih besedah delujejo na robu zmogljivosti, še zlasti po tem, ko se je policija umaknila iz baze v Mariboru. Izpostavil je, da je interes ministrstva in Slovenske vojske, da se problematika čim prej reši.
Po besedah Aleksandra Reberška iz NSi je Slovenija med redkimi članicami EU, ki nimajo namenskih helikopterjev. Vprašal se je, kaj bo, če bosta odpovedala še helikopterja, ki sta v uporabi zdaj. Po njegovi oceni potrebujemo sodoben sistem helikopterske nujne medicinske pomoči. "Stvari se morajo premakniti naprej," je pozval.
Odbora DZ za zdravstvo in za obrambo sta na nujni seji priporočila vladi, da do konca februarja seznani DZ z zaključki medresorske delovne skupine za pripravo predloga dolgoročne ureditve na tem podroćju.
Žan Mahnič iz SDS pa je bil kritičen do omenjene medresorske delovne skupine. "Ustanovljena je bila pred dobrima dvema letoma, pa še zdaj ni predloga za ukrepanje," je dejal.