Uporabno
2488 ogledov

Zanesite se nase, bližnjice so dražje

Test pnevmatik Anže Petkovšek Test obrabljenih letnih pnevmatik in novih letnih pnevmatik na mokri cesti v centru varnje vožnje AMZS Vransko.
Naj vam gume dolgo in varno služijo. A odvisno je tudi od vas.

Pri novodobnih avtih se zdi, da zmorejo že veliko stvari opraviti namesto nas. Samodejno nam prilagajajo hitrost in notranjo klimo, menjajo prestave, celo zavijajo namesto nas in nas rešujejo iz težav, v katere zaidemo po lastni neumnosti. Kmalu naj bi avtu celo prepustili volan. 

A eno od področij, ki jih dober lastnik oziroma lastnica ne glede na starost in model avta ne bosta spustila iz rok, so pnevmatike. Posvečanje skrbi gumam se bo obrestovalo s podaljšano življenjsko dobo in prihrankom pri stroških za gorivo. 

1. Zaupajte le manometru 

Vzemimo za primer sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS. Pred nekaj leti so v vse nove avtomobile na zapoved EU začeli vgrajevati TPMS, kar je gotovo hvale vredna poteza, saj zmore tako avto še pravočasno opozoriti na nenaden padec tlaka, kar bi bilo še posebej pri velikih hitrostih lahko izredno nevarno. A preveč lastnikov avtov z vgrajenim sistemom je zato začelo pozabljati na zlato pravilo - redno preverjanje tlaka v pnevmatikah. 

V zanašanju, da jih bo že TPMS obvestil, ko bo katera od pnevmatik izgubila tlak za 0,2 bara ali več, se ne ne zavedajo, da večina avtov uporablja t. i. pasivni sistem nadzora. V primeru počasnega hkratnemu zniževanju tlaka v pnevmatikah avto morda sploh ne bo zaznal, da je kaj narobe, medtem pa se boste že tedne, če ne celo mesece vozili s premalo napolnjenimi pnevmatikami. Ker so sodobni avti vse težji (suvi …), so posledice očitne: prevelik pritisk na stranski del pnevmatike in s tem trajne poškodbe, prevelik kotalni upor in s tem višja poraba goriva ter obraba pnevmatike. Da o manj zanesljivi vožnji ne govorimo.

Navkljub vgrajenemu TPMS sistemu (spodaj na fotografiji primer senzorja na platišču) torej še vedno velja - redno preverjate tlak v pnevmatikah. Najlažje in popolnoma zastonj je to storiti kar na Petrolovih bencinskih črpalkah po dotakanju goriva. Če pa pride do okvare senzorjev, kar se tudi pogosto dogaja, je treba zaupati Vianorjevim vulkanizerskim strokovnjakom, ki zmorejo s primernimi orodji po kakovostni menjavi senzorja na platišču tudi znova kalibrirati celoten sistem.

Test pnevmatik tpms | Avtor: Anže Petkovšek Test obrabljenih letnih pnevmatik in novih letnih pnevmatik na mokri cesti v centru varnje vožnje AMZS Vransko. Anže Petkovšek

2. Uteži je treba prilagajati

Vse več lastnikov ima dva kompleta platišč z že nameščenimi pnevmatikami - zimskega in letnega. Zaradi želje po prihranku časa in denarja marsikdo kompleta premontira kar doma. A tudi ta praksa ima pomanjkljivosti, saj lastniki ne upoštevajo dejstva, da se s prevoženimi kilometri in obrabo lahko spreminja uravnoteženost pnevmatike.

Po nekaj letih z istimi utežmi na istem mestu bo kolo začelo tresti. To pa ne vpliva le na udobje in varnost vožnje, temveč tudi na velike obremenitve sestavnih delov podvozja in njihovo predčasno okvaro.

Zato je bolje, da premontažo prepustite strokovnjakom s specialnim orodjem in znanjem, ki bodo ob tem še preverili, katero od koles že potrebuje novo uravnoteženje.

3. Ohranjajte jih mlade

Marsikdo se v zagati znajde v iskanju ustreznega mesta za hrambo drugega kompleta pnevmatik. Tako gume marsikdaj čakajo na naslednjo montažo v popolnoma neustreznih razmerah, na primer na kakšnem vročem podstrešju ali prevlažni kleti. Takšna neustrezna klima negativno vpliva na sestavo gume, ki posledično otrdi in napoka, čeprav je pnevmatika stara šele sezono ali dve.

V teh primerih je cenejše kot predčasno iti v nabavo novega kompleta poskrbet za shrambo pri specialistih. Ob hrambi v lastni režiji pa je treba upoštevati pravila, da se plašči brez platišč hranijo pokonci ter da jih je treba vsake toliko časa obrniti in s tem preprečevati zaležnino. Pnevmatike na platiščih pa se hranijo v vodoravnem položaju, a največ po eno drugo na drugi. 

Čez sezono pa je treba negovati tudi tiste pnevmatike, ki so na vozilu. To ne pomeni le rednega čiščenja, temveč tudi zaščito pred močnim UV žarčenjem, ki je značilno za poletno sonce, še posebej če avto veliko stoji na miru in guma "ne obratuje". Posledično lahko tudi skoraj nova guma otrdi in postane nevarna. 

Pomagalo bo, če boste avto pred soncem zaščiten, dodatno pa je mogoče zaščito zagotoviti tudi z namenskimi preparati za nego pnevmatik, ki jih dobite tudi v bolje založenih Petrolovih HipShop trgovinah.

4. Opazujte kapljico

In ne pozabite - ne glede na vrsto gume je treba redno spremljati njene indikatorje obrabe. Teh ima vsaka pnevmatika več po celotni tekalni površini - od kapljice ali posebej narebrenega osrednjega kanala, ki nekako do globine 4 milimetrov opozarjata na zmogljivost proti akvaplaningu, do posebnih veznih indikatorjev med kanali, ki opozarjajo na že povsem skrajni čas za menjavo z novejšo in precej varnejšo gumo. 

Najbolj smiseln čas za nakup novih je ravno začetek sezone, zato smo pri Petrolu pripravili atraktivno akcijo Nokianovih pnevmatik. Gre za kakovostno finsko znamko z dolgo tradicijo inovacij, ki se na raznih neodvisnih testih stalno uvršča v vrh po razmerju med ceno in kakovostjo. Ob nakupu štirih pnevmatik Nokian kupcu podarjamo brezplačno dostavo na izbrani Petrolov bencinski servis po državi in še bon 20 evrov za premontažo v vulkanizersko servisnih delavnicah Vianor. Pripada vam tudi Nokian zavarovanje pnevmatik.  

Ob nakupu štirih pnevmatik Nokian premera 16 palcev ali manjše vam podarimo plišasto haski maskoto. Ob nakupu štirih pnevmatik Nokian premera 17 palcev ali večje pa vam podarimo bejzbol kapo s podpisom dvakratnega finskega prvaka formule 1 Mike Häkkinena. Akcija traja do 31. maja oziroma do odprodaje zalog. 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.