Uporabno
163 ogledov

Za nemoteno in varno bančno poslovanje starejših

Starejši par, upokojenci Profimedia
Letošnji 1. oktober, mednarodni dan starejših, v Novi KBM zaznamujemo z izdajo nove zloženke, namenjene ranljivim skupinam strank.

Da bi tistim, ki iz različnih razlogov ne morejo do banke oz. ne morejo upravljati osebnih financ, olajšali bančno poslovanje, smo v posebni zloženki zbrali informacije, kako ravnati v takšnih situacijah. To je še en korak v prizadevanjih Nove KBM za višjo finančno pismenost strank in preprečevanje prevar, kar sta tudi pomembni temi v sklopu bančne ESG strategije, osredotočene na celostno vodenje okoljskih, družbenih in upravljavskih vidikov.

Letošnji mednarodni dan starejših je namenjen predvsem udeležbi starejših v digitalnem svetu. 1. januarja 2021 je bilo že 21 odstotkov prebivalcev Slovenije starih vsaj 65 let, več kot polovica prebivalcev, starih med 65 in 74 let, pa jih je v letu 2020 uporabljala internet (vir: SURS). Nova KBM je z razvejano mrežo poslovalnic in bankomatov ter s poslovanjem na poštah po državi najbolj dostopna banka v Sloveniji. Ker pa vemo, da so med našimi strankami tudi takšne, ki iz različnih razlogov ne morejo ali ne želijo do naših poslovalnic, smo jim na voljo tudi prek Bank@Neta in mBank@Neta, ki sta bili letos znova izbrani za najboljšo spletno in mobilno banko v Sloveniji, prek mobilne denarnice mDenarnic@ in vrhunskega kontaktnega centra.

Nova KBM | Avtor: Nova KBM Nova KBM

Tudi starejši vse bolj med uporabniki digitalnih storitev

V Novi KBM ugotavljamo hitro rast uporabe sodobnih kanalov, še posebno se je ta pospešila med epidemijo koronavirusa. Razvoj na tem področju smo v zadnjih dveh letih okrepili in prek digitalnih kanalov ta čas teče že več kot 90 odstotkov transakcij. Naše stranke lahko zdaj opravijo večino storitev brez obiska poslovalnice, 24 ur na dan in vse dni v tednu. Veseli nas, da je med njimi tudi vse več seniorjev - najstarejša registrirana uporabnika naše spletne banke Bank@Net sta stara kar 101 leto! A ker se zavedamo, da prav starejši pogosto potrebujejo dodatno pomoč pri prehodu na digitalne bančne poti, smo letos spomladi zanje pripravili priročen letak, v katerem smo nazorno prikazali, kako narediti prve korake v digitalno bančništvo. Pri tem lahko strankam pomaga tudi kopica informacij in video nasvetov na spletni strani banke, na voljo pa jim je še podpora zaposlenih v našem sodobnem kontaktnem centru.

Starejši par, upokojenci | Avtor: Profimedia Profimedia

Bančno poslovanje tudi 'a ranljive skupine

Za stranke, ki zaradi bolezni ali invalidnosti ne morejo osebno do banke ali pošte, in za skrbnike tistih, ki osebnih financ ne morejo (več) urejati sami, pa smo prav ob dnevu starejših izdali še zloženko večjega formata, v kateri smo zbrali ključne informacije in nasvete, kako ravnati v takšnih situacijah. Zloženka je na voljo v poslovalnicah Nove KBM in na spletni strani, prav tako bo jo bodo starejše stranke v prihodnjih dneh dobile z bančnimi izpiski ali v nabiralnik spletne banke.

Posebna pozornost: preprečevanje prevar

V novi zloženki predstavljamo tudi nekatere najpogostejše oblike tveganj, ki so jim izpostavljeni predvsem starejši. Ugotavljamo namreč, da starejši na žalost niso izjeme, ko gre za finančne zlorabe. Morda ni tako znano, da so storilci pogosto njihovi družinski člani, ki izkoristijo osebni odnos z žrtvijo. Starejši so ranljiva skupina tudi z vidika varnosti poslovanja, ko lahko še sami skrbijo za bančne opravke. Neredko se znajdejo med žrtvami t. i. phishing prevar, zaznali pa smo tudi že primere, ko so posamezniki omogočili neznancem dostop do svojega računalnika na daljavo, misleč, da jih kliče strokovnjak za tehnično podporo npr. podjetja Microsoft. Še več koristnih informacij, kako se obvarovati pred prevarami in kako jih prepoznati, pa je zbranih na spletnem mestu VARNO POSLOVANJE| NKBM.