Podjetje poraVnava je pomagala številnim razočaranim dopustnikom. Res, da sanjskega dopusta izkušeni pravniki ne morejo pričarati, lahko pa poskrbijo za primerno odškodnino.
V odškodninskem podjetju poraVnava se je v 20 letih nabralo kar zajetno število primerov razočaranih potrošnikov počitniških aranžmajev.
Navajajo primer stranke, ki je preko agencije rezervirala letovanje v luksuznem letovišču, ki na koncu ni bilo nič kaj luksuzno. Obljubljali so ji sobo s pogledom na morje, dobila pa je sobo polno ščurkov in pogled na hotelsko delovišče.
poraVnavini pravniki so obravnavali tudi primer, ko je razočarana družina v hotelu bila prisiljena ležati 3 dni, zaradi zastrupitve s hrano. Poleg vsega so domov prinesli še stenice.
Kako zadovoljni smo bili Slovenci z aranžmaji v preteklih dveh letih?
Na Zvezi potrošnikov Slovenije odgovarjajo, da se je v letu 2021 na njih obrnilo manj ljudi, kot v letu 2020. Velja vzeti v obzir, da je bil z marcem 2020 razglašena epidemija. V času epidemije smo v Sloveniji prejeli turistične bone, ki smo jih z junijem 2020 začeli koristiti. Na ZPS so posledično obravnavali pritožbe na področju odpovedi turističnih aranžmajev in tudi pri samostojnih potovalnih storitvah ( namestitvah, letih). Glede na to, da so ljudje v tem času množično koristili turistične bone, je pri nekaterih ponudnikih prišlo do zavajanja glede možnosti njihove uporabe ali pa je bila cena storitve zaradi uporabe bona višja.
Nekaj težav je bilo tudi na področju odstopov od pogodbe zaradi karantene ali neizpolnjevanja vstopnih pogojev v državo potovanja. Prihajalo je tudi do odpovedi že rezerviranih in plačanih nastanitev s strani ponudnikov nastanitev, še navajajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.
Dražje gorivo, dražje letalske karte, dražji paketi
Kot najbolj aktualno temo, ki počitnikarjem povzroča sive lase na ZPS izpostavljajo višanje cen paketnih potovanj.
Kot vemo, cena goriva vpliva na vse, letalski prevozniki dražijo polete, agencije pa posledično cene aranžmajev. Turistična agencija lahko, kljub temu, da je bila pogodba že sklenjena, spremeni ceno aranžmaja. A, pozor! Le v primeru, da je ta možnost določena v pogodbi. "Če pogodba vsebuje določilo, da je potrošnik upravičen tudi do znižanja cene in če pogodba vsebuje način izračuna spremembe cene," opozarjajo na ZPS. O povišanju cen mora agencija obvestiti potrošnika vsaj 20 dni pred začetkom dopusta. ZPS opozarja, da mora obvestilo vsebovati obrazložitev povišanja in nov izračun. "Če povišanje cene presega osem odstotkov dogovorjene cene turističnega paketa, lahko potrošnik ali pristane na povišanje, ali pa odstopi od pogodbe brez plačil odstopnine. V primerih, ko povišanje cene ne presega osmih odstotkov, potrošnik od pogodbe ne more odstopiti brez finančnih posledic," navajajo na ZPS.
Potrošnika ščiti zakon
Vrnimo se na aranžmaje, ki niso izpolnili naših pričakovanj. Ste kdaj na počitnicah izrekli stavek:” Bolje bi bilo, da sem ostal doma?” Verjetno ste ga, morda ga še boste. No, v mislih imejte 57. člen Zakona o varstvu potrošnikov. Če boste zadevo poskušali reševati na mestu razočaranja, na sami turistični lokaciji, se boste po vsej verjetnosti podali v boj z mlinom na veter.
Odškodninski pravniki podjetja poraVnava opozarjajo:
Če napake in pomanjkljivosti niso odpravljene na kraju samem, lahko potrošnik po končanju potovanja zahteva sorazmerno znižanje cene aranžmaja. V izjemnih primerih, kadar sta obseg ali kakovost opravljenih storitev bistveno odstopala od obsega ali kakovosti storitev določenih v potrdilu ali pogodbi o potovanju, lahko potrošnik zahteva vračila vsega vplačanega zneska.
Za zagate potrošnikov so dosegljivi 24 ur na dan, vse dni v tednu.
V obeh primerih je dolžnost potrošnika, da pritožbo poda v roku 2 mesecev po koncu potovanja. "Zahteva za znižanje cene ali vračilo vplačanega zneska ne vpliva na potrošnikovo pravico, da zahteva povrnitev škode v skladu s splošnimi pravili obligacijskega prava. Ponudnik aranžmaja mora o pritožbi odločiti v roku 8 dni," pojasnjujejo strokovnjaki. Dobrodošlo je, da priložite čim več slikovnega materiala o stanju, ki je odstopalo od obljubljenega. S ponudnikom komunicirajte pisno, saj je usten dogovore težko dokazovati in seveda upoštevajte rok, v katerem je pritožba možna.
Za vaše počitniške zagate so strokovnjaki poraVnave dosegljivi 24 ur na dan, na telefonski številki 080-13-14, več informacij pa je na voljo na spletni strani poraVnava.si. Če se nahajate v tujini in z aranžmajem niste zadovoljni, pokličite poraVnavine strokovnjake.
Grenkega priokusa se ne da znebiti, se pa vrne denar, lahko tudi dodeli odškodnina
Kot zanimivost, na otok Hvar so pred leti turiste vabili z gesto, da za vse deževne dni turistom povrnejo denar.
No, vreme je višja sila, primerov, kakšna razočaranja so doživeli počitnikarji pa je nešteto.
Od tega, da je sobo s pogledom na morje zamenjal pogled na odlagališče smeti, do tega, da je polpenzion postal nočitev z zajtrkom.
Počitnice iz nočne more so svoj epilog dobile tudi na višjem sodišču, priča domača sodna praksa. V enem od primerov so naši sodni mlini za šestdnevno prikrajšanje za užitek prisodili 250 evrov odškodnine. Zaradi zastrupitve s hrano je dopust preležala v hotelski sobi in celo v bolnišnici.
V primeru, da dopust ni tako sanjski, kot ste ga načrtovali in če niste dobili vsega, kar vam je bilo obljubljeno, se obrnite na podjetje poraVnava.si.
V primeru, da aranžma ni takšen, kot je bilo dogovorjeno in je že plačan, mora potrošnik (turist) v najkrajšem mogočem času izvajalcu storitev, organizatorju oziroma prodajalcu ali lokalnemu predstavniku organizatorja oziroma prodajalca, če obstaja, pisno ali v drugi ustrezni obliki sporočiti vsako napako, ki jo med izpolnjevanjem pogodbe opazi na kraju samem.
Odgovorna oseba mora ob pritožbi v najkrajšem možnem času urediti vse potrebno za odpravo pomanjkljivosti, dodajajo na poraVnavi.
Brez odlašanja obvestite organizatorja o vseh neskladjih
Pravice in odločbe paketnih potovanj in aranžmajev so, kot smo že omenili, zajete v 57. členu in nadaljnjih členih Zakona o varstvu potrošnikov. "V omenjenih členih so urejene določbe o glavnih značilnostih turističnega paketa, pravici potrošnika do informiranosti, upravičenem znižanju in povišanju cene paketnega potovanja, pravicah in obveznostih pogodbenih strank, neskladnosti pri izvedbi turističnega paketa, zagotavljanju pomoči potrošniku in druge," odgovarjajo na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Omenjeni člen določa, da organizator potovanja odgovarja za izpolnitev pogodbe o paketnem potovanju, ne glede na to, ali vključene potovalne storitve izvaja sam ali jih izvaja drugo podjetje. Potrošnik mora brez nepotrebnega odlašanja, pri čemer se upoštevajo vse okoliščine primera, obvestiti organizatorja potovanja o vseh neskladnostih, ki jih ugotovi med izvedbo potovalnih storitev, vključenih v pogodbo o paketnem potovanju, organizator potovanja pa mora neskladnost odpraviti, dodajajo pristojni.
Če v komunikaciji med ponudniki in potrošniki ne gre vse po planu, če prihaja do težav, se obrnite na podjetje poraVnava.
Morda vam brezskrbnih dni res ne bodo povrnili, zagotovo pa vas bodo s profesionalnim pristopom vodili skozi postopek pridobivanja odškodnine za vse dni, ki so vam povzročili nepotrebne skrbi.