Hibridna vozila so nam na voljo že precej časa, in sicer več kot 25 let – vse odkar je na ceste zapeljal prvi serijski avtomobil na hibridni pogon svetu. Njihova skrivnost je v optimalni kombinaciji dveh motorjev, električnega in bencinskega, ki med seboj sodelujeta. Zaradi dobre kombinacije med dinamiko vožnje in porabo goriva, predvsem pa ugodnih emisij, ki jih narekuje vedno strožja zakonodaja, so hibridi v zadnjih letih dobili še dodaten pospešek oziroma veter v jadra.
Hibridi znamke Toyota spadajo med tako imenovane polne električno samooskrbne hibride, ki s svojim unikatnim menjalnikom in naprednim krmilnikom združujejo lastnosti vzporednih in zaporednih hibridnih pogonov. To pomeni, da elektrika lahko poganja kolesa ob sočasnem delovanju električnega ali bencinskega motorja, ali pa ob izklopljenem oziroma odklopljenem bencinskem motorju. Zato so hibridi Toyota hkrati učinkoviti, varčni in ne zahtevajo dodatnega polnjena.
Kako dobro Slovenci poznamo hibridna vozila, smo preverjali med bralci našega portala. Spletna anketa je dosegla povprečno 1000 profilov na Instagramu, na vprašanja je odgovorilo v povprečju 165 posameznikov, starih med 25 in 54 let. Od tega je bilo 61.6 % žensk in 38.4 odstotke moških.
Mit št. 1: S hibridom ni tako preprosto upravljati
Odgovor: NE DRŽI
Anketa med bralci našega portala je pokazala, da skoraj 70 odstotkov vprašanih nima zadržkov, ko gre za vožnjo hibridnega avtomobila, in so mnenja, da bi znali upravljati z njim. Le dobrih 30 odstotkov pa jih meni, da jim vožnja hibrida ne bi šla od rok.
A to je skorajda nemogoče, kajti pri hibridnih avtomobilih je preklapljanje med bencinskim in električnim motorjem samodejno. Vozniku pa na zaslonu ves čas spremlja, ali se vozi zgolj na elektriko iz baterije ali pa je vklopljen tudi bencinski motor.
Mit št. 2: Pri hibridu mora voznik iskati polnilno postajo ali potrebuje na domačo hišno vtičnico
Odgovor: NE DRŽI.
Polnjenje hibridnega vozila pravzaprav sploh ni nobeno zahtevno opravilo, saj za to ne potrebujete kablov in ni vam treba iskati polnilne postaje ali domače hišne vtičnice. Kar pomeni, da ga voznik uporablja precej podobno kot avto z bencinskim ali dizelskim motorjem.
Toyotini hibridi se namreč polnijo med vožnjo, in sicer največ z regeneracijo med zaviranjem – tako kinetična energija zaviranja na gre v prazno, temveč se pretvori v električno energijo, ki se shranjuje v bateriji. Ali, povedano preprosto: več kot je zaviranja in spustov, več je na voljo elektrike vožnjo na električni pogon. Če pa se vozilo znajde v specifičnih voznih razmerah z manj možnosti rekuperacije, dodatno električno energijo zagotavlja še bencinski motor.
Da obstajajo samooskrbni hibridni avti, ki jih ni treba posebej polniti, saj se sami polnijo ob zaviranju, je vedelo tudi kar 66 % bralcev našega portala, vključenih v spletno anketo. In zanimivo, med tistimi, ki so vedeli za samooskrbne hibride, je bilo celo nekoliko več žensk (52.3 %) kot moških (47.7 %).
Mit št. 3: Hibridno vozilo v primerjavi s klasičnim avtom ni dovolj zmogljivo
Odgovor: NE DRŽI
Še posebej hibridni pogon Toyota zagotavlja zares posebno vozniško izkušnjo, saj se prilagaja vozniškemu značaju voznika. Lahko namreč vozi neslišno in umirjeno brez pretikanja, skorajda kot bi spokojno jadrali v vetru, lahko pa v hipu ponudi odlično odzivnost, ki mu jo skozi sistemsko moč zagotavlja kombinacija bencinskega in električnega motorja. Za predstavo: Toyotin hibridni cestni terenec RAV4 doseže stotico na merilniku hitrosti v pičlih osmih sekundah.
Mit št. 4: Pri hibridu so servisi dražji kot pri bencinarjih, saj je treba servisirati dva motorja
Odgovor: NE DRŽI.
Mnogi napačno mislijo, da je servisiranje hibridnih avtomobilov dražje, saj imajo ne le enega, temveč dva motorja. V spletni anketi je bilo takšnega mnenja kar 54 % vprašanih, med njimi kar 69 % žensk. A resnica je ravno obratna, kajti električni del ne potrebuje nikakršnega vzdrževanja, poleg tega sklopov, ki se pri klasičnih vozilih najbolj kvarijo in obrabljajo, hibrid nima ali pa so obremenjeni precej manj.
Pri hibridih je namreč menjalnik preprostejši, poleg tega hibridna vozila novejše generacije nimajo klasičnega zaganjača niti alternatorja, prav tako nimajo nobene sklopke, pa tudi jermenov ne, saj so kompresor klimatske naprave ter oljna in vodna črpalka električni. Zaradi regenerativnega zaviranja se mnogo manj obrabljajo tudi zavore.
Mit št. 5: S hibridi po mestih večinoma vozimo na elektriko
Odgovor: DRŽI.
Pri mestni in primestni vožnji, kjer je veliko zaviranja in speljevanja, pri hibridu delo skoraj v celoti prevzame elektromotor, saj bencinski motor v kratkih vožnjah od semaforja do semaforja ni učinkovit. V urbani vožnji je možno celo do 80 odstotkov časa prevoziti na elektriko brez vklapljanja bencinskega motorja.
Električni motor bencinskemu priskoči na pomoč v najtežjih trenutkih: ob polni obremenitvi (močno pospeševanje) in ob hladnem zagonu (prvi kilometer vožnje bencincu pomaga elektromotor in tako zmanjša njegovo obrabo). Dobro sodelovanje motorjev in energentov pa pomeni tudi prihranek v voznikovi denarnici, sploh ker gre za samooskrbnega hibrida.
Da je glavni v mestu elektromotor in da lahko z njim v urbani vožnji prevozimo kar 80 odstotkov časa, še vedno veliko ljudi ne ve, je pokazala anketa našega spretnega portala. Le 14.4 odstotke jih je namreč med tremi ponujenimi odgovori izbralo pravilen odstotek.
Mit št. 6: Hibridi imajo kljub dvema motorjema dovolj prostora v potniški kabini oziroma prtljažniku
Odgovor: DRŽI.
To, da imajo hibridna vozila dva motorja, vsekakor ne vpliva na prostornost njegovega prtljažnika niti na prostornost potniške kabine. Ker hibridna baterija sodi med težje sestavne dele električnega sklopa hibridnega pogona, so Toyotini inženirji strukturo karoserije prilagodili, tako da je energijska shramba postavljena nizko pod zadnje sedeže oziroma ob zadnjo os. Tako ne posega v uporabni prostor potniške kabine in ne zmanjšuje prostornine prtljažnika, hkrati pa znižuje težišče avtomobila, kar pomembno vpliva na dobre vozne lastnosti.