Uporabno
1127 ogledov

Pohvalno: Zgodba o lokalnem sodelovanju v času koronakrize

Argeta Primož Korošec
Ko združijo moči, pravijo, je mogoče vse. Navdihujoča zgodba o Argetinem sodelovanju s tolminsko ribogojnico Faronika.

Marca nas je vse presenetil gospodarski upad, povezan z izbruhom novega koronavirusa. Pandemija virusa je popolnoma spremenila naš vsakdan. Spremenjene okoliščine pa so še posebno močno prizadele manjša lokalna podjetja, ki na posledice nikakor niso bila pripravljena. Takšno podjetje je tudi tolminska ribogojnica Faronika, ki je v lasti Ribiške družine Tolmin.

Zaradi ukrepov skoraj 90 odstotni izpad prometa

Ribogojnica Faronika je lokalno podjetje v najlepšem pomenu besede. Zaposleni so v veliki meri lokalni prebivalci, kupci pa so predvsem domačini in lokalni trgovci. Do marca letos, preden so ukrepi za zamejitev novega koronavirusa zaprli vse izobraževalne ustanove, pa so bili največji kupci ribogojnice šole in vrtci, ki jim je Faronika dostavljala fino očiščene fileje rib.

Ob zaprtju vrtcev in šol je Faronika naenkrat ostala brez večine odjemalcev. "Zaprtje vrtcev, šol, javnih zavodov, gostinskih obratov in meja v spomladanskem času epidemije je skupaj z drugimi ukrepi, ki smo jih morali sprejeti, za nas pomenilo izpad od 85 do 90 odstotkov prometa," ugotavlja Jernej Kusterle, namestnik direktorice ribogojnice Faronika.

Argeta | Avtor: Primož Korošec Primož Korošec

Za podjetje je bila to katastrofa in hitro so začeli iskati rešitve, kako naprej. Stisko Faronike so zaznali pri Argeti. Odločili so se, da bodo ribogojnici priskočili na pomoč, in junija je Atlantic Grupa od Faronike odkupila presežek rib. Nato so pri Argeti zasnovali nov, prav poseben produkt, in sicer namaz Argeta posoška postrv.

 

S skupnimi močmi in prilagodljivostjo do izjemnega sodelovanja

"Trajnostna načela delovanja, med katera sodi tudi pomoč lokalnemu gospodarstvu, so ena izmed osnovnih vrednot Argete. Trajnostno delovanje pričakuje tudi potrošnik, prav tako je zelo zaznani trend tudi preferenca lokalnih proizvajalcev, lokalnih okusov," poudarja Enzo Smrekar, podpredsednik Atlantic Grupe za delikatesne namaze, Donat Mg in internacionalizacijo.

Mlada podjetja, kot je Faronika, so polna idej in optimizma, pojasnjuje Kusterle. Tako so tudi takoj zagrabili za priložnost, ki se jim je odprla, in navdušeno pozdravili produkt, ki so ga zasnovali Argetini strokovnjaki. V le šestih mesecih se je tako "rodil" namaz Argeta posoška postrv, ki jo lahko stranke že kupijo v Mercatorjevih poslovalnicah. Podjetji poudarjata, da je bilo na poti veliko prilagajanja, agilnosti in tveganja. A s skupnimi napori in medsebojnim zaupanjem so bili izzivi hitro premagani.

Argeta | Avtor: Primož Korošec Primož Korošec

Tudi največji slovenski trgovec Mercator se je na povabilo k sodelovanju takoj odzval. "V času korona krize, ki jo vsi živimo, je še bolj jasno, kako pomembno je to partnerstvo, kako pomembno je partnerstvo z našimi majhnimi dobavitelji in našimi večjimi domačimi in regionalnimi dobavitelji. Na pobudo Argete smo se odzvali takoj," pravi Tomislav Čizmić, predsednik uprave Mercatorja.

Vsi sodelujoči so prepričani, da bodo kupci prepoznali izjemno kakovost in okus novega namaza Argeta posoška postrv iz lokalnih sestavin. "Posoška riba je vrhunska riba, ki si zasluži prepoznavnost in mesto na krožnikih svetovnih kuharskih mojstrov, predvsem pa na krožnikih vsakega slovenskega gospodinjstva. Z ribjim namazom Argeta posoška postrv bodo kupci lahko okusili dolino Soče," poudarjajo v ribogojnici Faronika.

#PodpiramoLokalno

Podjetji Argeta in Mercator sta se odločili, da se bosta odpovedali dobičku od prodaje namaza, ki je nastal v sodelovanju z ribogojnico Faronika. Tako bodo lahko kupci namaz ekskluzivno kupili v Mercatorjevih poslovalnicah za dostopno ceno ob zavedanju, da podpirajo lokalno podjetje in tako tudi lokalno gospodarstvo.

Ta zgodba o uspešnem sodelovanju pa ne bo ostala edina, saj v Atlantic Grupi že iščejo nove izzive v sklopu iniciative #PodpiramoLokalno. "Seveda se sedaj že sprašujemo, kaj lahko naredimo še jutri. Ta zgodba je pokazala, da na tak način lahko naredimo nekaj dobrega za okolje, hkrati pa potrošnikom ponudimo nekaj, česar še niso dobili," so navdušeni nad sodelovanjem z lokalnimi podjetji v Atlantic Grupi.

Sorodne novice