Leto 1894 je bilo za razvoj uporabnih tehnologij prelomno. Toda, ko je 20-letni Guglielmo Marconi mami v italijanski Bologni pokazal, kako lahko z radijskim oddajnikom in sprejemnikom doseže, da zvonjenje zvonca na vhodnih vratih sliši povsod po stanovanju, si zagotovo ni predstavljal revolucionarnih sprememb, ki jih bo sprožilo njegovo proučevanje fizike radijskih valov. Skoraj 130 let kasneje tako živimo v svetu, v katerega je Marconijev izum brezžične tehnologije prinesel GPS sisteme, pametne telefone, WiFi in nadzor zračnega prometa. Zaradi njih pa lahko tudi medijska in zabavna industrija v naše domove in na mobilne naprave po vsem svetu prenašata najrazličnejše zanimive multimedijske vsebine.
Pravi razvojni preskok je šele pred nami
Dejstvo je, da so pametni telefoni, v svojem bistvu pravzaprav miniaturni računalniki, osvojili naše misli in srca. V torbah in žepih jih nosi že več kot polovica zemljanov, kar pomeni 3,5 milijarde uporabnikov in število hitro narašča. Z njimi tako ostajamo povezani z najbližjimi in svetom, shranjujemo spomine, si krajšamo čas in ostajamo v stiku z najnovejšimi informacijami, vodimo bančne račune ali podatke o zdravstvenem stanju. Spremljamo pa tudi več kot 70 odstotkov vseh video vsebin, a kakovostna slika in zvok današnjih vrhunskih telefonov, zaradi omejene ponudbe vsebin, ostajata le delno izkoriščena.
Toda velika pasovna širina in nizka zakasnitev brezžičnih tehnologij pete generacije (5G) bo tekmo za zagotavljanje bogatejših medijskih izkušenj za potrošniške naprave pošteno pospešila. Strokovnjaki tako napovedujejo, da se bo povprečni mesečni promet posameznega uporabnika s prihodom 5G iz 11,7 GB leta 2020 povečal na 84,8 GB leta 2028. Pri tem naj bi video prispeval že 90 odstotkov vsega prometa na mobilnih omrežjih. Hiter prenos podatkov, ogromna pasovna širina in nizka zakasnitev omrežja 5G bodo tako za vedno spremenili tudi, kako uživamo v koncertih, filmskih premierah, športnih dogodkih in še čem. Kako bo torej videti nov svet zabavne industrije in kakšne pomembne priložnosti prinaša medijskim hišam?
Razcvet vseh vrst skupinskih zabavnih izkušenj
Glavna prednostna naloga ustvarjalcev zabavnih in medijskih vsebin bo vsekakor potreba po boljšem razumevanju in prilagajanju uporabnikom. Ekipne športne dogodke bomo tako vedno pogosteje spremljali z brezžičnimi slušalkami in očali, ki podpirajo 5G, ter tako doživeli izjemno bogate vizualne izkušnje, ki se bodo prekrivale z resničnimi. Zlasti dogodki na stadionih bodo tapiserije dogajanja na igriščih, statistike in nadgradnje s športnimi stavami, postavljenimi v vidno polje ter na doseg roke športnih navdušencev.
Analitiki zato upravičeno pričakujejo, da bo ena od pomembnih "aplikacij" v omrežjih 5G razširjena resničnost (AR) in do leta 2024 naj bi izdelovalci prodali že 69 milijonov ustreznih naprav. S slednjimi si bomo lahko tudi v tako zahtevnih razmerah, kot jih je zadnji dveh letih povzročila pandemija covida-19, skupaj s številnimi oboževalci "v živo" ogledali koncerte svojih najljubših glasbenikov, nastopajoče na različnih lokacijah pa bo mogoče povezati tudi v skupne hologramske nastope na daljavo, da bi navdušili resnično svetovno občinstvo.
V ospredju inovacij, ki jih v zabavno industrijo prinaša 5G, bodo prav tako igre na srečo, saj bo možnost popolnoma interaktivnega igranja tehnološko in ekonomsko končno mogoča. Ob tem bo 5G uvedel še igranje v oblaku ter tako zagotovil hitro odzivnost in visoko ločljivost s pretočnim predvajanjem v realnem času za številne igralce po vsem svetu hkrati.
Brez posrednikov in lovcev na talente pa se bo uveljavila nova generacija odličnih ustvarjalcev, ki jo vidimo ustvarjati na platformah, kot so Snapchat, Instagram in TikTok. S pametnim 5G mobilnikom v žepu bodo kmalu lahko kjer koli posneli vsebine visoke ločljivosti, jih urejali kar na mobilniku in s pomočjo 5G povezav objavljali na najrazličnejših omrežjih. Video vsebine v ločljivosti 4K in 8K so namreč vse bolj popularne, takšni posnetki pa so izjemno obsežni in za prenos potrebujejo hitre mobilne povezave. Orodja, ki jih poganja umetna inteligenca, bodo tako mladim in starejšim omogočila, da postanejo bolj dinamični vizualni pripovedovalci zgodb ter nas vodila do naslednjega velikega vala globalne ustvarjalnosti.
Boste sprejeli izziv?
Kot smo videli že pri vseh menjavah mobilnih generacij, bo tudi prihod 5G spodbudil širjenje bogatejših zabavnih, medijskih in oglaševalskih vsebin. Narava teh in spremembe, ki jih prinašajo, pa bodo za ustvarjalce, prodajalce, distributerje in, kar je najpomembneje, potrošnike, brez dvoma daljnosežne. Pametni telefoni, 5G in dodatki, kot so brezžične slušalke ter očala za mešano resničnost, bodo namreč zagotavljali tako bogate vizualne izkušnje, da bodo v nekaterih pogledih celo prekašali resničnost - od nadgradnje s statistiko ter vizualnimi učinki do sprehodov idolov po dnevnih sobah. In to v realnem času, na vseh celinah in časovnih pasovih hkrati.
Prvič v zgodovini imamo tako z novo mobilno tehnologijo prav vsi priložnost, da odigramo svojo vlogo pri razvoju zabavnih in medijskih vsebin kjer koli in kadar koli. Tako pomembna priložnost pa se pojavi le zelo zelo redko, zato jo izkoristimo.