"Tesno sodelujemo z raziskovalno ekipo. Povedali so nam, da so našli obe črni skrinjici ponesrečenega letala," je na tiskovni konferenci povedal pomočnik direktorja letalske družbe Spanair Javier Mendoza . Potniška letala imajo dve črni skrinjici – ena beleži podatke o letu, druga pa snema zvok v pilotovi kabini. Ti podatki so v veliko pomoč pri odkrivanju vzroka nesreče letala.
Janez Janša izrekel sožalje
Predsednik vlade Janez Janša je v imenu slovenske vlade španskemu premierju Joséju Luisu Rodriguezu Zapateru izrekel iskreno sožalje ob tragični letalski nesreči. Premier je izrekel sožalje tudi nemški kanclerki Angeli Merkel , nizozemskemu premierju Janu Pietru Balkenendeju in švedskemu premierju Fredriku Reinfeldtu , saj so bili med žrtvami tudi državljanke in državljani Nemčije, Nizozemske in Švedske.
Tako si predstavljam pekel. Iznakažena trupla so bila tako vroča, da sem ob stiku z njimi dobil opekline. Neimenovani policist, ki ga citirajo španski mediji |
|
Ifema, osrednji konferenčno-razstavni prostor španske prestolnice Madrid, je postal prizorišče grozljivih prizorov. V njegove prostore so namreč prepeljali trupla 153 žrtev sredine letalske nesreče na madridskem letališču Barajas, kjer je zgorelo letalo MD-82 španske letalske družbe Spanair, poroča časnik El Mundo. Na sejmišče je prispelo okoli 40 forenzikov, ki poskušajo identificirati povsem zoglenela trupla. Njihova naloga je težavna in po najbolj optimističnih ocenah ne bo izvedena prej kot v enem tednu. Na prizorišče obdukcije posmrtnih ostankov žrtev letalske nesreče so že prispeli številni svojci in prijatelji žrtev nesreče. Povsem pretreseni upajo, da bodo čim prej izvedeli, katero izmed očrnelih in neprepoznavnih 153 trupel je pripadalo njihovemu najbližjemu.
Preživelo le 19 od skupno 166 potnikov
Nesrečo letala MD-82 španske letalske družbe Spanair, ki se je zgodila v sredo popoldne na madridskem letališču Barajas, je po zadnjih podatkih španskih oblasti preživelo samo 19 od skupno 172 potnikov in članov posadke na krovu. Dva od preživelih potnikov sta v zelo kritičnem stanju, so povedali v bolnišnici. Po najnovejših podatkih ministrstva za zunanje zadeve med njimi ni Slovencev.
Pravi čudež je, da je sploh kdo preživel. Na prizorišču nesreče ni drugega kot zoglenele razbitine in neprepoznavna trupla. Neimenovani reševalec za časopis ABC |
|
Preiskovalci se medtem intenzivno ubadajo z vzrokom nesreče. Črna skrinjica je že v rokah policije, preiskovalni sodnik, ki vodi primer, pa je zapečatil prizorišče nesreče in prepovedal objavljanje fotografij ter posnetkov prizorišča nesreče in letalskih razbitin. Strokovnjaki bodo poskušali čim prej identificirati žrtve nesreče, kar naj bi se zavleklo, saj so njihovi posmrtni ostanki neprepoznavni.
Na tehničnem pregledu vse brezhibno
Kot je znano, je letalo MD-82 poskušalo vzleteti že ob 13. uri, vendar je pilot zaradi tehničnih težav prekinil vzlet. Časnik El Pais poroča, da naj bi pilot po nekaterih informacijah opazil motnje delovanja pri merilcu zunanje temperature, po drugih pa je menda zaznal težave pri motorju. Letalo so nato pregledali tehniki in po zagotovilih Spanaira popravili pokvarjeni merilec zunanje temperature, drugih napak pa naj ne bi bilo.
Informacije |
Španska letalska družba Spanair je postavila ad hoc lokalno telefonsko številko +34 800-400-200, na kateri lahko svojci in prijatelji članov posadke strmoglavljenega letala dobijo vse informacije o svojih najbližjih. |
"Okvara na motorju težko edini vzrok nesreče"
"Tudi če je letalu odpovedal motor, to
še
ne bi smelo povzročiti nesreče," je letalski strokovnjak
Todd Curtis, aktiven na spletni strani AirSafe.com, povedal časniku Independent.
Curtis je dodal, da lahko sodobna letala vzletijo tudi samo s pomočjo ene turbine, in ugibal o
možnosti, da je okvara v motorju prizadela katerega od drugih sistemov v letalu, izključil pa
ni niti možnosti odpovedi človeškega faktorja.
"Pilot je nemara izgubil živce in se zato ni bil zmožen pravilno odzvati v takšnih
okoliščinah," je razložil Curtis.
Posadka se je odločila tvegati
Španski časnik El Mundo v svoji spletni izdaji citira nekega uslužbenca madridskega
letališča, ki pravi, da nesreča
"ni nobeno naključje". Uslužbenec v nadaljevanju navaja, da so pilot in še nekateri
člani posadke na letalu po spodletelem prvem poskusu vzleta vedeli za okvaro levega motorja.
Razmišljali so celo o generalnem popravilu poškodovanega motorja, vendar so se nazadnje vseeno
odločili za polet, saj so se hoteli izogniti nadaljnjim zamudam.
"V prejšnjih dneh je posadka tega letala odpovedala dva leta, ker je zaznala tehnično
okvaro," je še izpostavil uslužbenec.