Malezijsko letalo, ki je pogrešano več kot teden dni, bi lahko po navedbah preiskovalcev nekje pristalo, ko je oddalo zadnji signal preko satelita. Ameriška obveščevalna služba se boji, da so po pristanku letalo skušali uporabiti kot orožje, in sicer po podobnem scenariju, kot je bila ugrabitev letal 11. septembra 2001. Preiskovalci so pod drobnogled vzeli pilota in kopilota in njuni vlogi pri izginotju letala.
Zadnji kontakt letala so prestregli skoraj sedem ur, potem ko je letalo izginilo z radarjev. Sprva so mislili, da se je kontakt izgubil po manj kot eni uri, sedaj pa so ugotovili, da so signal zaznali v enem od dveh koridorjev, ki gresta od severa proti jugu po morju izven Malezije. Prvi se razteza od severne Tajske do Kazahstana, drugi pa gre od Indonezije proti južnemu Indijskemu oceanu.
"Nekaj vemo zagotovo, ni šlo za nesrečo," je povedal Michael McCaul, predsednik odbora za domovinsko varnost predstavniškega doma. "Šlo je za namerno in premišljeno dejanje, da se letalo spravi na tla. In vprašanje je, kdo stoji za tem."
Dodal je še, če bi letalo letelo na severu proti Kazahstanu, bi ga verjetno radar zaznal. "Druga teorija pa je, da je pristal v državi, kot je na primer Indonezija, kjer bi ga kasneje lahko uporabili kot orožje, tako kot so storili ugrabitelji 11. septembra," je še povedal.
Pilot politični fanatik, ki se je z ugrabitvijo maščeval
Potem ko je včeraj premier Najib Razak napovedal novo smer v preiskavi, so se preiskovalci lotili natačnega preiskovanja pilota in kopilota, navaja Daily Mail. Vzrok za to so pojasnili na novinarski konferenci, kjer so povedali nenavadno odkritje, da sta bila komunikacijska sistema odklopljena še pred zadnjim radijskim javljanjem pilota, ki je zračni kontroli voščil: "Lahko noč". To je preiskavo s potnikov preusmerilo na pilota in kopilota.
Ugotovili so, da je 53-letni pilot Zaharie Ahmad Shah goreč podpornik malezijskega opozicijskega voditelja Anwara Ibrahima. Navajajo celo, da je Zaharie politični fanatik, ki je z ugrabitvijo izrazil svoje nasprotovanje obsodbi voditelja in se tako maščeval. Anwara so namreč le nekaj ur pred izginotjem letala obsodili na pet let zaporne kazni zaradi sodomije.
Prav tako preiskovalce bega simulator za letenje, ki ga je imel Shah doma. Sicer poznavalci pravijo, da tako vadijo številni piloti, a so preiskovalci kljub temu zasegli dva računalnika, na enem pa so bili podatki za simulator.
V bran so pilotu stopili kolegi iz malezijske letalske družbe, kjer je zaposlen. "Prosim, naj najprej najdejo letalo. Zaharie nima samomorilskih nagnenj in ni politični fanatik, kot bi ga radi nekateri prikazali. Mar ne sme imeti svojih političnih prepričanj?" se sprašuje pilot, ki mu je blizu.
Zaharie se je podjetju Malysia Airlines pridružil leta 1981. Pilot je postal deset let kasneje, opravil pa je več kot 18.360 ur letenja.
Kopilot manj sumljiv
Manj opazen je 27-letni kopilot Fariq Abdul Hamid, za katerega so preiskovalci izvedeli, da je močno veren in resen glede pilotske kariere. Prijatelji in znanci so tudi zavrgli namigovanja, da je Fariq Romeo, ki je v pilotsko kabino vabil privlačne potnice.
So pristali na skrivni lokaciji?
Včeraj so preiskovalci predstavili tudi nove možne smeri letala, kamor naj bi nekdo načrtno skrenil. Glede na nova območja so določili 634 lokacij, ki bi bile primerne, da tako veliko letalo lahko pristane. Poznavalci pravijo, da bi številka lahko še močno narasla, glede na to, koliko časa naj bi letalo še letelo.
Oblasti so sicer potrdile, da teoretično obstaja možnost, da je letalo varno pristalo, morda tudi sredi džungle, in oddajalo signal, ki so ga ulovili sateliti.
Namigovanja, da je bilo letalo ugrabljeno, pa so kot resno možnost opredelile tudi navedbe FBI-jevih preiskovalcev. Ti pravijo, da je izginotje letala najverjetneje "dejanje piratstva", in da ugrabitelji potnike zadržujejo na skrivni lokaciji.
Razširili iskalno akcijo
V iskalno akcijo se je vključilo 25 držav, je na današnji tiskovni konferenci povedal malezijski minister za promet. Območje iskanja so razširili na 11 držav. Poudaril je, da pilota nista prosila, da bi letela skupaj.
Menijo, da so možni štirje motivi storilcev: ugrabitev, sabotaža, osebne težave ali psihološke težave.
Pepe 007,tole me ne prepriča,saj GPS dela prek satelitov,tko,da sem bol na to mislila,kot na klice,čeprav tud to ne izključujem
Nad oceanom ni baznih postaj, zato mobiteli ne pomenijo nič. Pozneje pa bi lahko naprave ali pobrali ali pa namestili motilnike GSM signala.
Meni kot laiku ,se malo čudn zdi,kaj noben na tem letalu ni imel mobitela????A niso pel pesmice,da se ćrne skrinjice ne da uničit,kako je lahko letalo letelo,da ga niso zaznali radarji? in nenazadnje,kako lahko vodiš letalo na uč,čez tisto… ...prikaži več malo linco,kako vejo,da je letelo še sedem ur ,če ne vejo kje in kdaj,če je pristalo???