Pet dni po nesreči letala MD-82 španske letalske družbe Spanair na madridskem letališču Barajas, ki je bila usodna za 154 potnikov in članov posadke, preiskovalci še vedno tavajo v temi, saj ne morejo določiti vzroka nesreče. Kljub temu se da na podlagi najnovejših informacij o dogajanju na letalu tik pred nesrečo sklepati, da je v ozadju zaporedje ene ali več tehničnih okvar in človeškega dejavnika, pišejo britanski mediji.
"Prižgala se je neka luč, pa ne vem, kaj pomeni," naj bi bile zadnje besede, ki jih je pilot letala Antonio Garcia Luna sporočil osebju letališkega stolpa. Le nekaj trenutkov za tem je letalo zajel požar, ki je povzročil tragedijo.
"Neka luč", ki se je prikazala na pilotovi krmilni plošči, bi lahko bila nov indic za preiskovalce, ki sumijo, da je imelo letalo MD-82 okvaro na motorju, a je kljub temu vzletelo, pišejo španski mediji. Spomnimo: tisto usodno sredo je letalo poskušalo prvič vzleteti že ob 13. uri, vendar je start prekinilo, saj naj bi se po navedbah Spanaira pokvaril senzor za zunanjo temperaturo, kar običajno ne spada med resne okvare, ki bi opravičevale odpoved leta. Pri tem ni nepomemben podatek, da bi se varnostni certifikat letala iztekel 28. avgusta letos.
Svojci žrtev trpijo pri obdukciji
V madridskem konferenčno-sejmiškem kompleksu Ifema še naprej intenzivno poteka
obdukcija žrtev letalske nesreče, pri kateri so že okoli 60 zoglenelim truplom ugotovili oziroma
povrnili njihovo identiteto. Obdukcija izpostavlja svojce žrtev strahotnemu psihičnemu pritisku,
saj si morajo ogledovati do nerazpoznavnosti zoglenela trupla, zato da olajšajo delo forenzikov,
poročajo španski mediji.
Več informacij o ozadju nesreče, poteku obdukcije in pokopu prvih žrtev najdete v povezavah desno zgoraj.