Slovenija
3305 ogledov

Oglas, ki je šokiral svet in je bil posnet v Ljubljani

Oglas proti alkoholizmu Youtube
Oglas, ki je bil v celoti posnet v Ljubljani, je šokiral svet. Producirala ga je trzinska družba Studia Arkadena.

Kako nas naši otroci vidijo, ko pijemo, sprašuje finski oglas, ki skozi otroške oči prikazuje trpljenje ob starših alkoholikih. 

Naročnik oglasa je finska nevladna organizacija Fragile Childhood, zanjo ga je zasnovala helsinška agencija EURO RSCG, režiral pa Mikka Lehtinen. Produkcija je delo Studia Arkadena, ki je nizkoproračunski oglas posnel v Ljubljani, vsi igralci in statisti so Slovenci. Celotna ekipa kot tudi lastniki prostorov, ki so bili snemanju, so svojo pomoč pri izvedbi oglasa ponudili za minimalen honorar oziroma brezplačno sodelovanje.


V spotu je prikazanih več prestrašenih otrok, ki strmijo v točko zunaj dosega kamere. Pozneje video razkrije, da zrejo v "pošasti", grde in hudobne subjekte, kot je denimo velikanski izmaličeni zajec, ženska, ki spominja na zombija, propadli klovn in strašljivi Božiček. Gre za alkoholizirane starše otrok, a slednji pred njimi čutijo le strah in jezo ter prav nič ljubezni.

Trpljenja otrok se ne zavedamo

Povod za oglas je raziskava izpred treh let, ki je pokazala, da alkohol na Finskem umori 17 odstotkov vseh ljudi v starostni skupini 15 do 64 let, kar je prvič doslej več kot bolezni. Zaradi alkoholizma umre 10,5 odstotka odraslih Fink, kar pa je podoben odstotek kot rak na prsih. S kampanjo želi organizacija opozoriti na še vedno preveč zamolčano dejstvo trpljenja otrok v družinah, kjer vlada alkohol. Po neki raziskavi naj bi zaradi tega trpel kar vsak četrti finski otrok, medtem ko je druga raziskava pokazala, da otroci do 10. leta starosti svoje pijane starši primerjajo s pošastmi.

Zelo podobne razmere na žalost vladajo tudi v Sloveniji, saj se naša država znotraj Evropske unije uvršča na visoko peto mesto po količini popitega alkohola na prebivalca, ki ga konzumiramo na izrazito škodljiv način.

Komentarjev 6
  • xbit 19:22 25.september 2012.

    Tisti, ki bi se moral zamisliti nad svojim pitjem se tako ali tako ne bo! Po šihtu gre v "ouštarijo" poem pa ves pijan pride domov, nahlodi ženo, otroka pa gre spat... Res tistemu, ki je "oglas" namenjen, ga po ...prikaži več vsej verjetnosti ne bo dosegel.

  • Maty 14:33 25.september 2012.

    Spot ni ravno strašen. Ne vem, zakaj bi šokiral svet. Naj raje prikažejo umirajoče otroke po vsem svetu. Tisto je zastrašujoče. Ne vem, zakaj so uporabili v spotu same takšne like, ki vzbujajo pri otroku nekaj lepega. Jaz vem zakaj ...prikaži več takšna vzporednica. Vsi pa tega, predvsem pa mladi in otroci, čeprav trdijo, da spot ni namenjen otrokom, večina jih bo pa le uspela videti (pozabljajo na hitrost in enostavnost prenosa podatkov), ne bodo razumeli! Že tako in tako klovn pri otrocih ni najbolj prisrčna pojava. Če so hoteli prestrašiti javnost, bi naredili prave zombije, ker le tiste lahko primerjamo s pijanimi ljudmi!

  • tartufka2226 13:24 24.september 2012.

    ja res je alkohol sramota v očeh otrok in se še kar naprej pije