Svet
14 ogledov

Nesrečo naj bi zakrivil odlomljen motor

trupla1 Žurnal24 main
Videoposnetki sredine nesreče letala MD-82 na madridskem letališču, ki je zahtevala 153 življenj, kažejo, da nesreče ni mogel povzročiti goreči motor, pišejo španski mediji.

Prva razlaga nesreče letala MD-82 španske letalske družbe Spanair na madridskem letališču je navajala, da je letalo strmoglavilo takoj po vzletu zaradi požara, ki naj bi zajel levi motor. Iz videoposnetka španske agencije za civilni letališki promet (Aena) pa se da razbrati, da požar ne more biti krivec za nesrečo. Letalo je namreč vzletelo, nato iz še neznanega razloga kmalu strmoglavilo in šele nato so ga zajeli ognjeni zublji, poročajo španski mediji.

 

Žalna slovesnost

Osrednja žalna slovesnost za 153 žrtvami letalske nesreče na madridskem letališču bo 1. septembra v madridski katedrali La Almudena, je sporočil madridski župan Alberto Ruiz Gallardon.

Časnik El Mundo, ki se sklicuje na uslužbence Aene, razlaga, da je nesrečo povzročil levi motor, saj naj bi se njegovi posamezni deli takoj po vzletu odlomili, poškodovali rep letala, to pa naj bi zaradi tega strmoglavilo. "Nesrečo je moral povzročiti več kot samo en dejavnik," je za časnik El Pais povedal direktor Aene Manuel Bautista. Z njim se strinja tudi nemški letalski strokovnjak Heinrich Großbongardt, ki ga citirajo nekateri evropski mediji: "Pretekle izkušnje kažejo, da je letalska nesreča običajno posledica šestih ali sedmih vzrokov na delu." Nemški strokovnjak je tudi zavrnil kritike nekaterih, da družba Spanair posveča premalo pozornosti vzdrževanju varnosti svojih letal. "Za vse evropske letalske družbe veljajo enotna evropska pravila o varnosti. To, da družba v zadnjem času slabo posluje,  je izključno posledica visokih cen goriva."

Trupla žrtev nesreče v kompleksu Ifema © Reuters

 
"Posadka jim ni dovolila izstopiti"
Kot smejanje v brk Großbongardtu, ki se je postavil v bran Spanairu, pa zvenijo hude obtožbe svojcev Rubena Santana , potnika na zgorelem letalu, ki nesreče ni preživel. Po prvem ponesrečenem vzletu letala ob 13. uri naj bi Santana želel zapustiti letalo, kar pa mu očitno ni uspelo, saj je svoji ženi poslal sledeče SMS-sporočilo: "Zaprti smo, ne pustijo nas ven." Že pred tem ji je po mobilnem telefonu povedal, da zaradi okvare levega motorja niso mogli vzleteti, nakar ga je žena nagovorila k izstopu iz letala. Družba Spanair se na obtožbe še ni odzvala, priznava pa, da naj bi prvi vzlet prekinili zaradi okvare na merilcu temperature. Strokovnjaki sicer menijo, da običajno okvara merilca temperature ni tako hud defekt, da bi zaradi njega morali odpovedati polet.


Obdukcija daje rezultate
Forenziki, ki v madridskem konferenčno-sejmiškem kompleksu Ifema izvajajo obdukcijo posmrtnih ostankov žrtev letalske nesreče, so medtem identificirali že 49 žrtev. Pri preostalih žrtvah bo treba izvesti DNK-analizo, je sporočila podpredsednica španske vlade Maria Teresa Fernandez de la Vega.

Nesreča letala MD-82 španske letalske družbe se je odvila v sredo, nekaj minut po 14.45, ko je letalo, namenjeno na Kanarske otoke, vzletelo z madridskega letališča Barajas. Ko je bilo letalo že okoli 200 metrov visoko v zraku, je pilot najverjetneje zaznal določene težave, zaradi česar je želel zasilno pristati, kar pa mu ni uspelo, saj je letalo zdrsnilo z letališke steze in zagorelo. Letalo s 172 potniki in člani posadke na krovu bi moralo vzleteti že ob 13. uri, vendar so start zaradi tehničnih težav prekinili. Pilot naj bi namreč zaznal okvaro senzorja, ki meri zunanjo temperaturo. Letalo so tehniki podrobno pregledali, izključili senzor – kar je v takih okoliščinah normalen ukrep – in ugotovili, da je z letalom vse v redu.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.