Nemški prometni minister Alexander Dobrindt je po mesecih vroče razprave med Krščansko demokratsko unijo (CDU) kanclerke Angele Merkel in njeno bavarsko sestrsko Krščansko socialno unijo (CSU) v četrtek predstavil načrt, po katerem bi Nemčija uvedla pristojbino za uporabo avtocest in državnih cest, ki pa bi jo dejansko občutili le tujci, ki uporabljajo avtoceste.
Nemški lastniki vozil bodo namreč po načrtu hkrati z uvedbo cestnin tako za avtoceste kot za državne ceste plačevali nižji obstoječi davek na motorna vozila. Tujci bodo morali medtem pristojbine plačevati le za uporabo avtocest.
Diskriminacija?
Načrt, s katerim želi Berlin pomagati financirati vzdrževanje transportne infrastrukture, utegne v Bruslju zaradi diskriminacije naleteti na hud odpor in zato pristati v pravnem postopku. Dobrindt verjame, da ta ukrep ni diskriminatoren in bo zdržal morebitno presojo na sodišču. "Infrastrukturna pristojbina je razumna, poštena in pravična," je zatrdil.
Cena odvisna od zmogljivosti avtomobila
Tuji vozniki bi morali cestnino po predlogu nemške vlade začeti plačevati leta 2016, poravnali pa bi jo prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah.
Višina pristojbine bo glede na načrt odvisna od zmogljivosti vozila in njegove okoljske ustreznosti, pri čemer bi najvišja znašala 130 evrov letno. Za desetdnevno uporabo avtocest bi bilo treba odšteti 10 evrov, za dvomesečno uporabo pa 22 evrov.
Nemčija bi prihodke od nove pristojbine uporabljala zgolj za modernizacijo nemških avtocest in osrednjih državnih cest.
Nemški prometni minister predvideva, da bi na leto nanesli 3,7 milijarde evrov, od tega okoli tri milijarde evrov s strani domačih voznikov. Uvedba novega sistema naj bi Nemčijo stala skoraj 200 milijonov evrov. Neto bi bil torej učinek lahko na začetku zgolj 500 milijonov evrov.
Toliko o enotnem evropskem trgu....