Vse okoliščine tragedije še ugotavljajo, na slabo stanje vlakov je že prej opozoril pokojni strojevodja, pišejo pri 24Sata. Več o nesreči v spodnjem prispevku ...
Eden od mrtvih v nesreči pri Rajićih je bil Mario Gusak, znan kot Gule, ki je vozil potniški vlak smrti 2506 na relaciji Vinkovci - Novska.
Le nekaj kilometrov bi še potreboval, da bi prišel v Novsko in končal delovni dan. Namesto, da bi s službenim kolegom, Tadijo Matkovićem, na postaji v Novski spil kavo in čakal na vlak, ki bi ju odpeljal domov v Slavonski Brod, sta se žal s polno hitrostjo okoli 100 kilometrov na uro zaletela v tovorni vlak, ki je zaradi okvare stal na tirih …
Pogled na prizorišče nesreče je bil v deževni noči grozen, še bolj grozen pa je bil, ko se je zdanilo, saj je bilo vse videti kot posledica velike eksplozije, opisujejo na 24Sata. Umrli so zaposleni v Hrvaških železnicah in mladi domačin, ki se je vračal domov iz srednje šole. Večernji neuradno navaja, da je mladoletnik sin drugega strojevodje, kolega iz Zagreba.
V preteklosti so ga izkušnje rešile
Mario Gusak ima za sabo več kot trideset let izkušenj z vlaki. Njegovi kolegi se še spominjajo, kako se je leta 2019 po zaslugi svojih izkušenj izognil veliki železniški tragediji. Tisto sredo, 17. julija 2019, je namreč mednarodni vlak številka 414, sestavljen iz lokomotive HŽ 1142-001 in osebnih vagonov, vozil po ustaljenem voznem redu iz Beograda proti avstrijskemu Beljaku. Strojevodja Mario Gusak je po slavonskih ravnicah vozil s hitrostjo več kot 100 kilometrov na uro.
Malo pred 16. uro se je približeval postaji Nova Kapela. Čeprav je na tistem delu železnice omejitev hitrosti sto kilometrov na uro, je vedel, da se približuje prehodu, ki ni zavarovan z odbojniki, zato je za vsak slučaj začel zmanjševati hitrost na 60 kilometrov na uro. Takoj, ko je peljal mimo prehoda, so voznik in potniki skoraj poleteli s sedežev.
»Bilo je kot bomba. Mislil sem, da mi je nekdo nekaj postavil pod lokomotivo. Celotna lokomotiva se je dvignila s tirnic in udarila nazaj. Takoj sem ustavil vlak in v šoku stopil iz lokomotive, da bi videl, kaj se je zgodilo,« je tedaj za Jutarnji povedal voznik Mario Gusak.
S pregledom podvozja lokomotive je ugotovil, da je s prehitre lokomotive odpadel del zavornega sistema. Natančneje, zavorni regulator SAB, kos masivnega železa, dolg več kot en meter, premera nekaj centimetrov, težak okoli sto kilogramov.
»Še sreča, da sem upočasnil. Če bi se to zgodilo pri hitrosti 100 kilometrov ali več ali če bi se, bog ne daj, zgodilo, ko sem prečkal pragove prehodov, bi verjetno cel vlak zletel s tira,« je tedaj dejal pokojni Mario.
Gusak je ravnal po predpisih, o nesreči obvestil pristojne službe, nato pa je z zaskrbljenimi potniki odšel na kavo do prihoda nove lokomotive iz Vinkovcev. Prevzel je novo lokomotivo in vlak varno pripeljal v Zagreb. Žal je v tokratni nesreči izgubil življenje.
Če bi bla prva nezgoda tko huda, bi vlak ostal na mestu in ga ne bi z drugo lokomotivo odpeljal naprej, bašejo tile ustašoti, da glava peče!
Lepa njihova bo kmalu dohitela Dojčeban (DB), ki raztura v nesrečah!