Na Hrvaškem upajo, da se bodo kmalu poslovili od dolgih kolon pred cestninskimi postajami, saj nameravajo uvesti nov način cestninjenja. Tako je hrvaška družba za avtoceste v četrtek objavila mednarodni razpis za nov sistem cestninjenja, ki vključuje postavitev novega sistema na vseh 1.312 kilometrih avtocest na Hrvaškem, ki jih upravljajo Hrvatske autoceste (HAC), Bina Istra in Autocesta Zagreb-Macelj, poroča 24sata.
Rok za prijavo na razpis je 60 dni, iščejo pa izvajalce elektronskega cestninjenja.
Ocenjena vrednost nakupa novega sistema znaša vrtoglavih 100 milijonov evrov, rok za njegovo uvedbo pa je dve leti po podpisu pogodbe. V HAC zatrjujejo, da bodo odločitev o izboru sprejeli v 90 dneh, če jim tega ne bodo preprečile številne pritožbe.
Številne izvajalce je namreč zmotila ocena vrednosti celotnega projekta. HAC od ponudnikov zahteva namreč garancijo v višini dveh milijonov. Poleg tega zahtevajo tudi dokazilo, da so imeli izvajalci v zadnjih treh poslovnih letih povprečni promet 50 milijonov evrov ali več.
Če bo šlo vse po načrtih, HAC napoveduje, da bo nov sistem cestninjenja na avtocestah že leta 2025.
Kakšen bo nov sistem plačevanja?
Vozniki bodo imeli na voljo dva načina plačevanja cestnine. Plačevali jo bodo lahko prek naprave ENC ali prek sistema za odčitavanje tablic ALPR. Cena cestnine je izračunana na podlagi prevoženih kilometrov. V poletni sezoni in ob koncih tedna pa bo cena drugačna. Napovedali so, da bodo tisti, ki bodo pogosteje uporabljali avtocesto, imeli tudi določene popuste pri cestnini. Cena pa bo določena glede na emisijski razred vozila.
HAC napoveduje, da bodo zgradili 100 registracijskih pasov, ki bodo postavljeni na mejnih prehodih in na celotni avtocesti. Naprave ENC bodo vezane na registrsko številko vozila, tri vozila pa bodo lahko obenem uporabljala enako napravo. Na cestninskih postajah in ob avtocestah želijo nato namestiti portale z bralniki DSRC, ki bodo zbirali informacije glede plačila. Na portalih bodo nameščene tudi varnostne kamere za spremljanje prometa.
Kako bodo lovili neplačnike?
V razpisu je med drugim tudi navedeno, da morajo izvajalci zagotoviti 74 kombijev z opremo za nadzor mobilnega plačevanja in prisilno cestninjenje. Kombiji bodo morali imeti čitalnike in kamere ALPR. Poleg tega zahtevajo, da so čitalniki zmožni prebrati napravo ENC z razdalje 10 metrov.
Na avtocesti bo tako razporejenih 60 opremljenih kombijev, od tega jih bo devet na istrskem ipsilonu, pet pa na odseku Zagreb-Macelj. Tistim, ki bodo uporabljali avtocesto brez plačila, bo grozila globa.
končno. super
Doli se usuje toliko turistov ,da to pomaga samo toliko da se prej v kolono postaviš za izvoz ,recimo izvoz Zadar se začne trovrstna kolona do zadra to je cca 40 km ,zunaj pa tudi preko 40 stopinj.Rad bi videl… ...prikaži več električni avto ki bo tam 10x že prazen alumulator ,ugasnit brez klime pa je smrtna obsodba.