Z ogromnimi žerjavi so lupino airbusa A320 počasi dvignili iz vode. Eden izmed motorjev se še vedno drži letala in na prvi pogled ne izgleda poškodovan, je pa odstopila lupina okoli njega. Drugi motor se je ob pristanku odlomil od letala in potonil, zato ga sedaj pospešeno iščejo s sonarji.
Na varnem sta obe črni skrinjici, ki bosta dala odgovore, kaj se je z letalom dogajalo od trenutka, ko je v letalo in njegove motorje trčila jata ptic, pa do znamenitega zasilnega pristanka na vodi, ki ga je brez hujših poškodb preživelo vseh 155 ljudi na krovu.
Letalo bodo sedaj s posebnim transportom odpeljali na neznano lokacijo na nadaljne preiskave. V soboto je posadko, tudi kapitana Chesleya B. Sullenbergerja zaslišala Nacionalna komisija za varnost v prometu. Kapitan je bil iz strokovne javnosti zaradi bolj teoretično kot praktično izvedljivega pristanka v vodi deležen številnih pohval.
Moje letalo! Kapitan Sillenberg |
|
"Pristali bomo v Hudsonu"
Po trku s pticami je kapitan nemudoma prevzel vodenje letala v svoje roke, kopilot pa je
začel s poskusi vnovičnega vžiga motorjev, medtem ko je letalo začelo izgubljati višino. Med seboj
moža skoraj nista spregovorila besede, vsak je vedel, kaj mora početi v takšnih trenutkih. Kapitan
je takoj stopil v kontakt z nadzornim stolpom. Tam so mu predlagali, naj pristane na bližnjem
majhnem letališču, vendar je kapitan ocenil, da to zaradi nizke višine letala ne bo mogoče. "Ne bo
šlo. Pristali bomo v Hudsonu," je sporočil odločitev, ki jo je sprejel v nekaj trenutkih. Njegova
odločitev ni rešila le 155 življenj, temveč tudi številne ljudi na gosto poseljenem
Manhattnu.
Novi posnetki pristanka na vodi: