Septembra lani se je Matej Žagar na kvalifikacijski dirki za nastop na svetovnem prvenstvu v speedwayu v hrvaškem Goričanu znova uvrstil med elito, v kateri lahko nastopa le 16 dirkačev. V družbi najboljših na svetu je Žagar tako spet po dolgem premoru, saj je bil nazadnje stalni član serije SGP v letih 2006 in 2007.
V soboto se bo ob štirih zjutraj po srednjeevropskem času začelo zares. V novozelandskem Aucklandu se bo pričel boj za naslov svetovnega prvaka v seriji Grand Prix. Žagar, član AMTK Ljubljana, bo imel v družbi najboljših startno številko 12. Naslov svetovnega prvaka bo na 12 dirkah za veliko nagrado branil Avstralec Chris Holder.
Po več kot 24-urnem potovanju v deželo belega oblaka čaka voznike dirka na 413 metrov dolgem ovalu stadiona Western Springs. To je tudi najdaljša proga v celotni sezoni; po lanski uspešni premieri, ko so se vozniki prvič podali tako daleč in po dolgih letih znova izven Evrope, bo to letos edina dirka, ki se ne odvija na stari celini.
"Podpora domačega občinstva pomeni največ"
Za Žagarja in slovenske ljubitelje tega športa pa bo zagotovo najpomembnejši datum 7. september, ko se bo po več letih v Krško spet vrnila tudi dirka za VN Slovenije. "Zame je to izrednega pomena, saj mi oval v Krškem zelo odgovarja, od tam so tudi moje prve stopničke z dirk za VN, hkrati pa mi podpora domačega občinstva pomeni največ," se Žagar že veseli nastopa doma.
Sezona se bo po uvodu na Novi Zelandiji sicer nadaljevala čez mesec dni, 20. aprila z VN Evrope v poljskem Bydgoszczu, 4. maja bo dirka v Göteborgu, 18. maja v Pragi, 1. junija klasika tega športa na stadionu Millenium v valižanskem Cardiffu, 15. junija sledi VN Poljske v Gorzowu, 29. junija Koebenhaven, 3. avgusta ob domači krški dirki najbližja preizkušnja za VN Italije v Terenzanu, 17. avgusta latvijski Daugavpils, po Krškem pa še VN Skandinavije v Stockholmu 21. junija in zadnja dirka sezone 5. oktobra v poljskem Torunu.
Žagar med letošnjimi vozniki sodi v skupino petih, ki še nimajo zmage na dirkah za VN, zato pa se lahko pohvali z dvema tretjima in enim drugim mestom. A ker je od takrat minilo že sedem let, so karte premešane povsem na novo. Na račun slabega vremena se Žagarju ni uspelo veliko pripravljati na motorjih, kljub temu pa meni, da to ne bi smela biti prevelika ovira.
Motorji bi morali biti odlični
"Res je, da sem lahko le tri dni izkoristil za pravi trening, več pa mi zaradi slabih vremenskih razmer pred odhodom na Novo Zelandijo ni uspelo, kljub temu pa mislim, da sem lansko sezono končal v dobri formi, motorji bi morali biti prav tako odlično pripravljeni, ob zimskih treningih in kondicijskih pripravah sem zato mnenja, da bi moralo že na prvi dirki v glavnem vse delovati, kot si želim," je svoje občutke pred prvim treningom opisal enajstkratni državni prvak.
Priprave je lahko bolje izkoristil nekdanji svetovni prvak Američan Greg Hancock, ki je v sončni Kaliforniji redno preizkušal svoje motorje: "Vsaj dvakrat tedensko sem naredil nekaj krogov, da pri svojih letih ostanem v formi in mi vsi potrebni gibi ostanejo zapisani v podzavesti," je razložil Hancock, ki je v Auckland pripotoval dan pred drugimi vozniki in z le 13-urnim letom naredil prvi korak k manjši utrujenosti od konkurence.
Še bolje si je postlal aktualni prvak, Avstralec Chris Holder, ki je poletje izkoristil za treninge v sončni domovini, do Aucklanda pa je imel vsega triurni let. Preostali so z več ali manj treningi za seboj in premagovanjem 12-urne časovne razlike praktično na istem, zato bo sobotna dirka prvi pravi preizkus voznikov in predvsem Žagarja, ki so ga v eni od anket, izvedenih na Poljskem, kjer je speedway na vrhu športne priljubljenosti, postavil precej na konec lestvice.
Ankete ga ne obremenjujejo
Po njihovem bi naj bil na koncu sezone boljši le od Britanca Taia Woffindna. "S tem se ne obremenjujem preveč. Prav nasprotno, to so stvari, ki me še bolj podžgejo, zase upam, da bom pokazal, kaj zmorem in da bom s to sezono le še bližje svojemu glavnemu cilju kariere - postati svetovni prvak," je o tem dejal Žagar in dodal:
"Stadion v Aucklandu je najdaljši in s tem verjetno najhitrejši v letošnjem koledarju, kar bi morala biti tudi majhna prednost, saj mi velike hitrosti odgovarjajo. Zato upam, da bom potovanje nazaj preživel dobro razpoložen."
Ob branilcu naslova Holderju in Žagarju bodo v konkurenci voznikov v sezoni 2013 še izkušeni stari mački Danec Nicki Pedersen, Američan Greg Hancock in Poljak Tomasz Gollob ter mlajša generacija, Rus Emil Sajfutdinov, Švedi Antonio Lindbäck, Fredrik Lindgren in Andreas Jonsson, Slovak Martin Vaculik, Poljaka Jaroslaw Hampel in Krzysztof Kasprzak, Danec Niels-Kristian Iversen, Britanec Tai Woffinden in Avstralec Darcy Ward.
Na vsaki dirki bo ob 15 stalnih voznikih eno mesto na voljo še za dirkača s povabilom organizatorja, na Novi Zelandiji bo priložnost dobil Jason Bunyan.