TUKAJ si lahko preberete, kaj je po lanskem reliju Dakar povedal neuničljivi Miran Stanovnik.
Tradicionalno vzdržljivostno tekmovanje reli Dakar bo tudi v letu 2011 potekalo po brezpotjih Južne Amerike. V Argentini in Čilu bo od 1. do 16. januarja dirkal tudi Miran Stanovnik, ki se na enega večjih športnih izzivov na svetu podaja že 14.
Stanovnik in nastopi na relijih Dakar so v Sloveniji postali že skorajda sopomenka. Tudi izvedba 2011 ne bo minila brez 46-letnika iz Loga pri Brezovici. Lanski reli, njegov 13., mu ne bo ostal v najlepšem spominu, saj je moral zaradi poškodbe odstopiti že po nekaj dneh. Ne poškodbe ne nevarnosti pa ga ne odvrnejo od novih adrenalinskih izzivov. "Nisem vraževeren in tudi mislim, da 13. nastop ni bil nesrečen. Navsezadnje bi se mi lahko tista veja zapičila kam drugam, izbrala pa je prst, kjer je naredila najmanj škode," je na četrtkovi novinarski konferenci v Ljubljani, kjer je predstavil projekt Dakar 2011, dejal Stanovnik. In se obenem pošalil, da nekateri v življenju pač zbirajo tetovaže po telesu, sam pa brazgotine z dirk: "Malo bolj boleče je, je pa zato bistveno ceneje."
Pri resnejših temah je najprej omenil nov motocikel in novo razporeditev tekmovalcev. Za prihajajoči Dakar so ga prireditelji uvrstili v skupino elitnih udeležencev, kar pomeni, da je izenačen s tovarniškimi vozniki. To prinaša nekaj prednosti, pa tudi slabosti, predvsem finančnih. Mednje šteje tudi nakup novega motorja, tekmoval bo s KTM 450, ki je v osnovi enak tistim, ki jih bodo vozili tovarniški dirkači avstrijske ekipe, slabše ima le vzmetenje. Takšnih motociklov so izdelali le 14, Stanovnik pa je ponosno dodal, da so opremljeni z izpušnim sistemom priznanega slovenskega proizvajalca Akrapovič. V podjetju so na izpušni sistem Stanovnikovega dirkalnika vgravirali rimsko številko 14, za prav toliko nastopov na relijih Dakar.
"Po eni strani je uvrstitev v razred elite čast, po drugi pomeni dodatne stroške. Motor je zdaj drugačen, predvsem je lažji, nekoliko manj zmogljiv, kar ni nujno slabo, saj bo manj divjanja. Ima pluse in minuse, jaz gledam predvsem na pozitivne strani," meni Stanovnik, edini slovenski udeleženec relija.
Trasa relija 2011 je nekoliko spremenjena, vendar je Stanovnik priznal, da je še ni podrobno preučil. To ga čaka v naslednjih dneh, tako kot zadnje priprave na dirko. Omenil je tudi naporne telesne priprave, ki jih je moral zaradi bolezni in poškodb skrčiti, a je po besedah kondicijskega trenerja Marka Mraka odlično pripravljen za naporno dirko, čeprav je intenzivno treniral le zadnje tri tedne.
Miran StanovnikNisem vraževeren in tudi mislim, da 13. nastop ni bil nesrečen. Navsezadnje bi se mi lahko tista veja zapičila kam drugam, izbrala pa je prst, kjer je naredila najmanj škode.
Stanovnik se ni mogel izogniti vprašanjem o pričakovanjih na dirki. Konkurenca bo tudi na Dakarju 2011 močna, prišli bodo vsi najboljši, slovenski "puščavski lisjak" pa, kot vselej, meri na deseterico. Doslej je bila njegova najboljša uvrstitev 13. mesto. "Kakšnih 25 tekmovalcev je, ki vozimo več kot stoodstotno. Odvisno od dneva in razpoloženja pa je, koliko čez mejo gre lahko kdo med nami. Moj cilj je čim bližje deseterici, z ene ali druge strani. Tudi s 15. mestom bom zelo zadovoljen, a zakaj ne bi recimo v kakšni etapi zmagal?" je razmišljal Stanovnik in dodal, da je bil na nekaterih testiranjih že zelo hiter in povsem blizu tovarniškim voznikom ekipe KTM. Reli bo zahteven tudi zaradi navigacijskega sistema, ki ga priskrbi prireditelj in ki neusmiljeno beleži napačno prevožene ali neprevožene kontrolne točke, obenem pa morajo biti tekmovalci izjemno natančni, saj jim naprava šele v zadnjih 400 metrih pred točko pokaže, kje se ta skriva.
"Mi dirkamo, ker tako hočemo. Nihče nas ne sili," je še dejal Stanovnik, obenem pa pojasnil, da ne namerava voziti prek meja zmogljivosti za vsako ceno.
Dakar 2011 se bo začel v Buenos Airesu 1. januarja, končal pa prav tako v argentinski prestolnici 16. januarja. Pot bo dirkače po Argentini in Čilu vodila po skupno več kot 9000 kilometrih in nekaj več kot 5000 kilometrih hitrostnih preizkušenj.