Švicarski kolesar Stefan Küng, ki je letos na Vuelti dobil svojo prvo etapno zmago na dirkah za grand tour, je v pogovoru za Sporzo in predlagal nekatere potencialne rešitve za omilitev varnostnih tveganj, s katerimi se srečujejo kolesarji. Kolesarstvo namreč postaja vse bolj brutalno, hitrosti vse večje in padci so lahko zelo hudi, včasih celo usodni.
Letos smo videli grozljiv skupinski padec na Dirki po Baskiji, kjer so kolesarje v četrti etapi množično vozili v bolnišnico. Med težje poškodovanimi je bil tudi Jonas Vingegaard, ki se je nato senzacionalno hitro vrnil in nastopil tudi na Dirki po Franciji.
Küng, ki ima poleg švicarska še državljanstvo Liechtensteina, je tako zdaj v nedavnem intervjuju razkril zanimivo idejo, prepričan je, da bi ta lahko precej pripomogla k varnosti cestnih kolesarjev. Küng je vzporednice iskal s športom na prostem, kjer prav tako dosegajo zelo velike hitrosti – alpskemu smučanju, in sicer je imel v mislih zračno blazino.
"Mednarodna smučarska zveza je uvedla, da morajo vsi smučarji v hitrih disciplinah nositi zračno blazino. Prebral pa sem, da je potem veliko smučarjev zahtevalo izjemo, ker jih je skrbelo delovanje sistema. Bali so se, da bi si ob sprožitvi zračne blazine lahko poškodovali vrat," je uvodoma pojasnil Küng.
Kljub začetnemu odporu do obvezne uporabe zračne blazine v smučanju Küng verjame, da bi tak koncept lahko imel potencial v kolesarstvu, če bi ga pravilno implementirali. "Če zračna blazina (air bag, op. p.) res deluje in postane obvezna na etapah, bi to lahko bila rešitev," je predlagal. "Ja, to bo stalo nekaj denarja, toda kaj pa je 500 evrov, če lahko z njimi preprečiš hude poškodbe ali celo smrt?" je še dejal Küng.
In če kdo ve, kaj pomenijo grdi padci in kako zaščitna oprema rešuje življenje, je to Küng. Novembra 2023 je namreč grdo padel (glej zgornjo fotografijo) na kronometru evropskega prvenstva, povsem razbil čelado, a celo uspel nadaljevati s tekmo.
dezurni@styria-media.si
Mj
Butastih kolesarjev ni nebana škoda!