Pred kolesarji na dirki po Franciji je deveta etapa v Troyesu in okolici. Dolga bo 199 km, a bo kar 32,2 km od tega potekalo po 14 makadamskih odsekih.
Pod posebnim drobnogledom bo na "svojem" terenu tudi svetovni prvak po makadamu Slovenec Matej Mohorič (Bahrain-Victorious).
Devetindvajsetletnik iz Podblice je lani postal svetovni prvak po makadamu v Benečiji, letos pa se je preizkusil še na najtežji in najbolj znani makadamski preizkušnji Unbound Gravel v Kansasu.
Tiste dirke, ki je sicer dolga 320 km, ni končal, bo pa med izpostavljenimi kolesarji danes, ko bo karavana Toura morala prek 14 makadamskih odsekov.
Prvi bo na sporedu po slabih 50 km, zadnji pa sedem kilometrov pred ciljem. Trasa je označena kot razgibana, saj bo v srednjem delu treba premagati večino od skupno 2000 višinskih metrov.
V kolikor bo prišlo do merjenja moči tudi med glavnimi kandidati za skupno zmago, bo eden izmed favoritov v etapi tudi vodilni v seštevku Slovenec Tadej Pogačar (UAE Team Emirates).
Petindvajsetletnik s Klanca pri Komendi ima 33 sekund prednosti pred Belgijcem Remcom Evenepoelom (Soudal Quick-Step) in 1:15 pred Dancem Jonasom Vingegaardom (Visma-Lease a Bike). Četrti je še drugi Slovenec Primož Roglič (Red Bull-BORA-hansgrohe).
Na dirki nastopata še dva Slovenca, Jan Tratnik (Visma-Lease a Bike) in Luka Mezgec (Jayco-AlUla).
Karavana se bo danes na pot podala ob 13.35, najboljše pa na cilju organizatorji pričakujejo okoli 18. ure.
Matej Mohorič (Bahrain Victorious):
"Zelo hitro se lahko zgodi nesreča, kar bi lahko krojilo nadaljnji potek dirke. Če bi se karkoli zgodilo Tadeju Pogačarju ali Jonasu Vingeggardu, bi bil to velik udarec za Tour , a so se organizatorji kljub temu odločili, da vključijo to etapo. Makadam je precej kompakten, niti ni tako slab. Najbolj omejujoč dejavnik je ta, da je precej ozek, sicer pa zelo hiter. Organizatorji so tisti, ki odločajo. Tukaj smo zato, da zabavamo ljudi in verjamem, da bo to ena najbolj gledanih etap Toura. Favoritom v skupnem seštevku takšna etapa zagotovo ni všeč, ker bi se raje pomerili v gorah. Za etapo smo vedeli kar nekaj časa vnaprej, tako da smo se lahko pripravili. Ne verjamem, da bomo uporabili kakšne posebne gume ali platišča. Makadam je dober in dokaj gladek, ni kot na primer tlakovci na Pariz-Roubaix. Zame je to velika priložnost, ničesar nimam za izgubiti. Prav tako dvomim, da bo prišlo do selekcije."
Remco Evenepoel (Soudal-Quick Step):
"Etape se veselim, obenem pa sem tudi malce nervozen. Komaj čakam, da se pobliže spoznam s francoskim makadamom, po drugi strani pa se zavedam, da se lahko marsikaj zgodi. Vsi kandidati za visoka mesta bodo zelo previdni, saj si ne smejo privoščiti izgube časa. Poznam vse odseke, ogledal sem si najtežje in moram priznati, da so mi všeč. Občutek imam, da bo ta etapa eden najbolj gledanih športnih dogodkov leta."
Richard Plugge, direktor Visme-Lease A Bike:
"Takšna etapa nima kaj iskati na dirki po Franciji. Zakaj bi v dirko vključili dejavnik smole? Tour de France zna pripraviti čudovite etape, ne potrebujemo makadamskih odsekov. Nobene potrebe ni po tem! Očitno je kolesarstvo edini šport, kjer smo namesto inovacijam priča vračanju v preteklost. Pripravljeni smo na vse nevarnosti, toda če enemu izmed najboljših petih kolesarjev predre gumo … kaj se potem sploh gremo? Makadam je lahko zabaven za amaterje, a tukaj bi se morali držati asfalta, ki prav tako ni vedno v najboljšem stanju, zaradi česar prihaja do padcev. Varnost bi morala biti na prvem mestu."
Marco Haller (Bora-Hansgrohe):
"Mislim, da makadamska etapa na Grand Touru ni dobra ideja. Sem velik oboževalec enodnevnih dirk, še zlasti Paris-Roubaix in Strade Bianche, toda uvedba takšnih razmer na dirki po Franciji je zame pretiravanje. Na takšni etapi ne moreš osvojiti Toura, lahko pa ga izgubiš. Po mojem bi bilo zelo kontroverzno, če bi nekdo izgubil dirko zaradi predrte gume. To me skrbi. Vsakomur se lahko zgodi. Večina ekip se bo na makadam podala v strahu. To velja tudi za nas. Potrebna bo maksimalna osredotočenost."
Vse ekipe zelo dobro poznajo traso Toura že od prijave, kolesarji pa so bili na ogledih precej pred samim začetkom! Kolesarstvo je nepredvidljiv in samo po sebi nevaren ekipni šport zato bi, če bi odseki katere od etap res predstavljali… ...prikaži več nepotreben in prenevaren riziko za tekmovalce, ekipe pri organizatorju zagotovo že prej zahtevale spremembe. Če se danes tekmuje pomeni, da se je večina ekip strinjala z izbiro organizatorja! Torej danes na Touru nič ne vre, je pa verjetno prisotno nekaj nervoze.
Sam makedam verjetno ni tako nevaren kot pa vhodi na te "steze", kjer bo gužva in posledično prerivanje ter padci..Nepotrebno in neprimerno, da to morda odloči zmagovalca..
Tist, ki zna vozt kolo, ne izbira podlage!! Če ne znajo vozt po makadamu pol nej grejo pa rajš potičke delat v peskovnik!!