Vir nas je obvestil, da naj bi bili plovili Ljubljana I in Ljubljana II brez dovoljenja za plovbo,
zato smo pojasnila iskali na Inšpektoratu Mestne občine Ljubljana (MOL). Inšpektor
Igor Peter Kos je v odgovoru zapisal, da
"ti nimajo dovoljenja za plovbo na dan 14. avgusta 2009". Ali plovili zdaj imata
dovoljenje, v petek popoldne nismo mogli preveriti, saj dovoljenja izdaja Upravna enota (UE)
Ljubljana. Lastnik ladjic
Tomislav Zupančič iz podjetja Rečni transport Ljubljana pa je zagotovil, da
dovoljenja ima in jih je pripravljen danes tudi pokazati.
12 |
plovil na Ljubljanici ima plovbno dovoljenje. |
"Ko opravite pregled plovila, je postopek podoben kot pri tehničnem pregledu avtomobila. UE vam za tem izda dovoljenje za plovbo," je povedal Danilo Sabadin, inšpektor za plovbo po celinskih vodah. "Mi zaprosimo upravo za pomorstvo v Kopru, naj pošljejo nekoga na pregled plovil. Ko se nekaj ljudi nabere, pridejo. Tako so prišli pregledat čoln kasneje, čeprav smo mi zaprosili pravočasno," pa je pojasnil Zupančič.
Zagotovilo varnosti |
Dovoljenje. Uredba dovoljuje plovbo na motorni pogon po Ljubljanici le za namen prevoza potnikov in tovora, torej za gospodarsko dejavnost. Dovoljenje za plovbo je hkrati zagotovilo, da so potniki in plovilo zavarovani, saj brez ustreznega zavarovanja dovoljenja ni mogoče pridobiti. Reka je v reguliranem delu opremljena z železnimi stopnicami za primer reševanja, drugje pa teh možnosti ni. |
Sabadin meni, da so na Ljubljanici največja težava tako imenovane teroristične ladjice. Gre za ljudi, ki plovbnih dovoljenj nimajo, njihove ladjice pa so navadno narejene iz sodov, kar je posebnost na Ljubljanici. Zaskrbljujoče je dejstvo, da nihče ne ve, kaj so ti sodi vsebovali v preteklosti, saj gre lahko za nevarne kemikalije. "Če se nekdo ukvarja s takšnim poslom, ne razumem, zakaj plovila ne registrira. Lahko se zgodi to, kar se je na Ohridu," dodaja Sabadin.
Skrbnik za plovbno območje Ljubljanice je Oddelek za gospodarske dejavnosti in promet MOL, upravljalec pristanišč pa Javno podjetje LPT. Po mnenju Sabadina se prav ta premalo ukvarjata s stanjem na Ljubljanici. Na MOL pa se sklicujejo na uredbo o uporabi plovil na motorni pogon, po kateri je nadzor v pristojnosti Inšpektorata Republike Slovenije za okolje in prostor.
Skrbnik in upravljalec bi morala po Sabadinovem mnenju skrbeti tudi, da obstajajo poti za reševanje. "Ljubljanica je na določenem območju kanal. Tam ni možnosti, da izplavate, če se prevrnete. Pripovedovali so mi, da so se tam vozile mamice z otroki v kanujih … Če bi se prevrnila, bi utonila oba!" je dodal.