K temu so prispevale predvsem bolj pesimistične napovedi potrošnikov glede možnosti za varčevanje v prihodnjih 12 mesecih. Vrednost tega kazalnika se je v primerjavi s septembrom znižala za sedem odstotnih točk.
Glede na lanski oktober je bila vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov enaka, glede na povprečje prejšnjega leta pa je bila za odstotno točko nižja.
Oktobra so se glede na september znižale vrednosti štirih od šestih kazalnikov, ki izražajo pričakovanja potrošnikov, vrednosti kazalnikov gospodarsko stanje v Sloveniji v prihodnjih 12 mesecih in brezposelnost v prihodnjih 12 mesecih pa sta ostali nespremenjeni.
Vrednosti kazalnikov, ki izražajo mnenje potrošnikov o sedanjem in preteklem stanju, so se prav tako večinoma znižale; izboljšali sta se vrednosti kazalnikov rast cen v preteklih 12 mesecih in sedanjega finančnega stanja v gospodinjstvu.
Pri četrtletnem vprašanju glede porabe večje vsote denarja za izboljšave v domu v prihodnjih 12 mesecih se je vrednost kazalnika oktobra v primerjavi z julijem znižala za pet odstotnih točk; to je najnižja vrednost, odkar statistični urad anketirancem postavlja to vprašanje.
V primerjavi z oktobrom lani je bila nižja za štiri odstotne točke; za povprečjem 2010 pa je zaostajala za sedem odstotnih točk.
Na vprašanje, kako verjetno je, da bodo v prihodnjih 12 mesecih porabili večje vsote denarja za izboljšave v svojem domu, kot so na primer centralno ogrevanje, obnova kopalnice, izolacija, je 68 odstotkov anketiranih odgovorilo, da to sploh ni verjetno, 12 odstotkov, da ni posebej verjetno, 11 odstotkov verjetno in osem odstotkov, da je to zelo verjetno.
18
ogledov
Zaupanje potrošnikov padlo
V primerjavi s septembrom je zaupanje potrošnikov v Sloveniji padlo za tri odstotne točke.
le zakaj se sprašujem..??