"Sedanji sistem ni pravičen, ampak je izrazito v korist vsakodnevnih migrantov po avtocestah," je v predlogu za uvedbo enodnevnih vinjet na spletnem portalu predlagam.vladi.si zapisal državljan, ki avtocesto uporablja poredko. "Tisti, ki se z avtomobilom vozijo redko in bi se po avtocestah vozili še toliko redkeje, se zdaj po avtocestah sploh ne morejo voziti, ne da bi vsako vožnjo šestkrat preplačali. Takšno nepravično stanje traja zdaj že sedem let in pol." Ocenjuje, da bi vrednost enodnevne vinjete lahko znašala dva do tri evre.
Kako bi šlo po starem sistemu?
Cestnina bi ob upoštevanju cestninjenja novozgrajenih odsekov avtocest na relaciji Šentilj - Koper znašala 10,55 evrov, na relaciji Lendava - Koper 15, na relaciji Šentilj - Gruškovje 3,5 in na relaciji Karavanke - obrežje 6 evrov.
Povprečno 17 evrov
"Če upoštevamo dejstvo, da se uporabnik cestninskega omrežja, ki tranzitira čez ozemlje Republike Slovenije, vrača po isti poti nazaj, se navedeni zneski cestnin pomnožijo s faktorjem 2," dodajajo na ministrstvu in ugotavljajo, da bi povprečna cestnina za dvosmerno vožnjo po glavnih smereh slovenskega avtocestnega omrežja po "klasičnem" cestninjenju znašala 17,27 evra.
Dodajajo, da so pri določitvi cen vinjet upoštevali tudi razmerja med cenami vinjet v drugih državah članicah EU, ki poznajo vinjetni sistem cestninjenja. "Na podlagi primerjave cen vinjet v drugih državah članicah smo ugotovili, da je razmerje med ceno kratkoročne, srednjeročne in letne vinjete povsem primerljivo," pojasnjujejo na ministrstvu. "Pri tem je potrebno upoštevati tudi dejstvo, da ima Slovenija. 20 km predorov, za katere ni potrebno plačevati cestnine za njihovo uporabo, kot je to primer v nekaterih drugih državah članicah EU, ki poznajo vinjetni sistem cestninjenja."
Nepravično je bilo tudi prej
Izpad bi plačali davkoplačevalci
"Poleg tega bi lahko z uvedbo nove vrste vinjete prišlo po eni strani do dodatnih stroškov iz naslova tiskanja, distribucije in nadzora nad vinjet ter po drugi strani zelo verjetno do izpada prihodkov DARS iz naslova cestninjenja," poudarjajo na ministrstvu. "Pri tem se je potrebno zavedati, da je država porok za vsa posojila, najeta za gradnjo slovenskega avtocestnega križa, kar pomeni, da država subsidiarno jamči za poplačilo obveznosti iz naslova najetih posojil, če DARS ne bi zmogel redno odplačevati zapadlih mesečnih anuitet. Slednje pa bi pomenilo, da bi država omenjene poroštvene obveznosti izpolnila s finančnimi sredstvi iz državnega proračuna, v katerega pa prispevamo vsi davkoplačevalci."
Elektronsko cestninjenje osebnih vozil za zdaj ni predvideno.
KAPIBARA. Veš kaj ti. Če bi človek našel službo, če bi bila bi se takoj zaposlil bližje domu. Kaj ti misliš da je luštno se vsak dan voziti po avtovestah in zapravljati čas potreben za družino. Kaj imaš od tega… ...prikaži več da poceni prideš skozi, ker če bi imel službo bližje domu bi bilo najceneje. Ti imaš verjetno neko udobno službo v javni upravi in pametuješ delovnim ljudem
"Izpad bi plačali davkoplačevalci"Že 395tič....
Kakšna pravičnost? Avto cesta ni bil zgrajena za rekreativne vožnje ampak za delovne vožnje. Jaz se ne sprašujem ali je to pravično, ampak, da je za mojo uporabo vzdržno.