Slovenija
41 ogledov

Zastoji na štajerski avtocesti zaradi del od marca do oktobra

Dela na cesti bodo prispevala svoje h gneči. Žurnal24 main
Na štajerski avtocesti so na treh odsekih, kjer čez poletje potekajo dela, zapore prometa. Dela bodo zaključili konec avgusta, postavljanje protihrupnih ograj na odseku Dramlje – Celje, s katerim so začeli marca pa šele konec avgusta.

Številne voznike na poti med Ljubljano in Mariborom tudi letošnje poletje vznemirjajo dela na avtocesti, zaradi katerih v poletni sezoni prihaja še do večjih zastojev. "Štajerska avtocesta je zaprta skoraj vsak dan. Dela potekajo že od začetka leta, tako sta že skoraj pol leta odprta le dva pasova, odstavnega sploh ni. Ko se zgodi nesreča, ni drugega, kot, da avtocesto zaprejo," pravi bralka, ki se dnevno vozi na relaciji Ljubljana Maribor.

"Izbira termina je zelo primerna"

Dars je v zadnjih petih letih obnovil okoli 40 kilometrov vozišč na štajerski avtocesti, trenutno pa dela potekajo na treh odsekih. Trajala bodo še do avgusta, oziroma oktobra.
"Na vseh treh odsekih je postavljena zapora prometa, ki zagotavlja maksimalno pretočnost, saj so na razpolago štirje vozni pasovi (dva zožana pasova v vsako smer). Zaradi tega izbira termina ni toliko pomembna, kljub vsemu pa so v tem času prometne obremenitve na teh odsekih povsem povprečne in je izbira termina zelo primerna," pravijo na Darsu.

"Avtocesta ni zaprta zaradi vzdrževalnih del"

"Na vseh območjih kjer trenutno potekajo dela so odstavni pasovi," pravijo na Darsu."Na štajerski avtocesti ni odstavnega pasu le delno na odseku Slovenske Konjice - Dramlje, kjer dela ne potekajo.V kolikor na tem delu potekajo redna vzdrževalna dela, avtocesta zaradi njih ni nikoli zaprta."

"Delovna zapora dan ali dva"

Kot pravijo na Darsu, je lahko avtocesta popolnoma zaprta (oba pasova) ali delno zaprta (samo vozni ali samo prehitevalni pas) zaradi prometne nesreče, okvare vozil, vremenskih razmer,  prepovedi vožnje za tovornjake, zaradi dela na cesti in ostalih izrednih dogodkov.

"Avtocestni sistem je živa stvar, na katerem se dogodki na vseh odsekih avtocest dogajajo dnevno.  Dogajajo se izredni dogodki, okvare vozil in nesreče, na katere nimamo vpliva. Tako kot na vseh avtocestah po svetu, tudi na naših avtocestah dnevno potekajo vzdrževalna dela, delovna zapora pa v teh primerih traja v večini dan ali dva, za določena dela pa nekaj dni. Terminsko niso določena oziroma napovedana in se izvajajo glede na dejanske potrebe, včasih pa so tudi nujna in jih je potrebno izvesti takoj," poudarjajo.. 

Ob nesrečah avtocesta zaprta povprečno od pol do dveh ur

Nesreča štajerska avtocesta  | Avtor: Arhiv PGD Slov. Konjice Arhiv PGD Slov. Konjice
"V primeru, da pride do prometne nesreče in je obvezna zapora dela avtoceste, je veliko odvisno od vrste in teže prometne nesreče ali gre za lažjo prometno nesrečo, ali samo za materialno škodo. V kolikor so udeležena osebna vozila je AC zaprta povprečno od pol do ene ure, v kolikor so udeležena tovorna vozila povprečno do dve uri. Pri težji nesrečah je reševanje nesreče in odprtje nesreče odvisno od reševanja okoliščin. V kolikor so okoliščine jasne je seveda promet sproščen hitreje. Reševanje prometnih nesreč in časovna dolžina zapor, je v največji meri odvisno od hitrosti reševanja okoliščin, kar je v pristojnosti Policije."

Lani avtocesta najdlje zaprta štiri ure in pol

Na štajerski avtocesti med Mariborom in Ljubljano se je lani zgodilo 370 prometnih nesreč, med njimi je bila v 21 primerih avtocesta zaprta. Popolne zapore avtoceste so v povprečju trajale  trajale v povprečju 122 minut, torej dve uri. Najdaljša popolna zapora je trajala štiri ure in 22 minut.
Bralka nas je opozorila tudi, da je na nekaterih odsekih, kjer potekajo dela  več kot deset delavcev, na drugih pa nobenega.
"Delavci družbe Dars, vzdrževalci avtocest in hitrih cest so v različnem številu praktično ves dan na cesti, kjer opravljajo najrazličnejša vzdrževalna dela (urejanje brežin, jarkov za odvodnjavanje, intervencijska popravila, košnja, postavljanje zapor za izvajalce obnovitvenih del ipd.). Število vzdrževalnih ekip in vozil je omejeno, zato so ekipe zadolžene tudi za tako imenovane intervencije ob izrednih dogodkih, naprimer. nesreče, pokvarjena vozila, zastoji in podobno. Tako kljub vnaprej načrtovanim vzdrževalnim delom, teh včasih ni mogoče opraviti v predvidenih terminih," odgovarjajo na Darsu.

dezurni@zurnal24.si
 
 

Komentarjev 5
  • vinet 13:01 23.julij 2015.

    V veliko primerih vzdrževalci ceste postavijo stožce - zaprejo vozni pas, potem pa ni nikjer nikogar, ki bi delal na zaprtem delu cestišča. Če pa že delajo, pa mnogokrat zaprejo daljši odsek, kot bi bilo potrebno.

  • Avatar praufo
    praufo 12:47 23.julij 2015.

    Pa sej teli izvajalci oz. firme tud rabjo plače. Šefi se pač zmenijo z upravljalci, malo si delijo keš od naročila in to je to.

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 12:26 23.julij 2015.

    Naj se lepo dela ponoč. Podnev tako ni življenjsko že zarad delavcev ne!