Slovenija
478 ogledov

Začetek gradnje Emonike še letos

Emonika Arhiv Trigranita
Družba Prime Kapital iz Bukarešte je vstopila v projekt izgradnje poslovno-trgovskega središča Emonika, s katerim bi lahko Ljubljana dobila tudi prenovljeno železniško in novo avtobusno postajo. Graditi naj bi začeli še letos.

Družba Prime Kapital iz Bukarešte, za katero stojita ustanovitelja južnoafriškega sklada NEPI, je sporočila, da so podpisali dogovor o nakupu projekta Emonika, ki ga je pred leti v javno-zasebnem partnerstvu neuspešno poskušala uresničiti madžarsko-kanadska družba Trigranit. Vrednosti posla niso razkrili.

Ljubljana do nove avtobusne postaje

Napovedujejo, da bo imelo poslovno-trgovsko središče na zazidalnem območju okoli ljubljanske železniške postaje 59.000 kvadratnih metrov trgovskih površin in 21.500 kvadratnih metrov poslovnih prostorov.

Gradnja tega komercialnega projekta bo predvidoma potekala v sklopu širšega projekta obnove infrastrukture na tem območju, ki vključuje tudi prenovo železniške in izgradnjo nove avtobusne postaje ter obnovo druge komunalne infrastrukture.

V Prime Kapitalu so poudarili, da so si projekt zagotovili s podporo Mestne občine Ljubljana in Slovenskih železnic (SŽ), ki sta bila ob Trigranitu ključna partnerja neuspelega poskusa javno-zasebnega partnerstva. Ljubljanski župan Zoran Janković je sicer že na sredini novinarski konferenci oznanil prihod južnoafriških investitorjev.

Graditi bi začeli še letos

Podjetje želi začeti z gradnjo še pred koncem leta. Ponudbe za najem prostorov v novem poslovno-trgovskem središču pa naj bi začeli sprejemati že v prvem letošnjem četrtletju. Novi investitorji v trgovski ponudbi obljubljajo kakovostne mednarodne in domače znamke, poleg tega pa tudi restavracije in razvedrilne vsebine, kot je multipleks kinodvoran. Obljubljajo posel za domače gradbince in druge koristi za lokalno gospodarstvo.

Prvi poskus propadel

Projekt Emonika se je začel že leta 2007, ko je za njim stalo podjetje Trigranit. Njihov projekt je predvideval poleg nove železniške in avtobusne postaje v okviru javno-zasebnega partnerstva še nakupovalni in zabaviščni center in stanovanjsko ter poslovno stolpnico. Projekt je bil ocenjen na 320 milijonov evrov. Prvi rok za dokončanje projekta se je iztekel spomladi 2011, drugi konec leta 2012, tretji konec leta 2014, na kar je vse skupaj padlo v vodo. 

Projekt avtobusne in železniške postaje je tokrat glede na prvotne Trigranitove načrte v vrednosti okoli 70 milijonov evrov zdaj pošteno okleščen. Vrednost projekta naj bi po novem dosegla največ 20 milijonov evrov.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • Avatar praufo
    praufo 15:18 28.januar 2017.

    keš je treba oprati in investirat, škoda ga je zažgat ... nekateri so tako prepolni tega, da ne vedo kam ga stlačit ... sicer pa zanimiva druščina, romuni, pa južna afrika, ... je še kaj bolj eksotičnega ... praznih lokalov ...prikaži več je povsod dovolj, še stožice niso do konca narejene, zdej pa še tole, spet nekaj na pol, samo da zoki potegne provizijo, ostalo ga ne briga

  • Lavdan 10:58 27.januar 2017.

    Romunski delavci so že v Sloveniji, eni kradejo, drugi švercajo, tretji prosijo in izsiljujejo, mogoče ostane še za Slovence kaj. Za tistih par vlakov in avtobusov je tudi taka postaja kot je dobra.

  • mirror 10:15 27.januar 2017.

    Poslovno trgovskih središč ima naša država že sedaj preveč. Trgovine so prazne, ti pa bi še kar gradili nove. Raje zgradite kako tovarno proizvodov z visoko dodano vrednostjo. Mogoče je tisto o 10% resnica.