Številni slovenski proizvajalci živil poleg svojih proizvodov izdelujejo tudi izdelke za diskontne trgovce. Proizvajalci trdijo, da se kakovost razlikuje, a to včasih iz izdelkov niti ni razvidno.
Trgovske znamke praviloma veljajo za cenejše, sestava pa je odvisna od dogovora med proizvajalcem in trgovcem. Prav cena pa je velikokrat tudi razlog za priljubljenost med potrošniki, kot nakazujejo raziskave trženjskega monitora tretjina potrošnikov vsako leto znova pove, da "danes v večji meri posegajo po trgovskih blagovnih znamkah“.
Za manj denarja manj alkohola
Pri Unionu, ki proizvaja pivo tudi za trgovca z največjim deležem v Sloveniji, pravijo, da se pivo vsekakor razlikuje tako v ceni kot kakovosti. Za 0,33 litra svetlega piva, ki ga proizvedejo pod svojo blagovno znamko, bi tako danes v eni izmed prodajaln odšteli 0,84 evra, za pivo trgovske znamke, ki ga prav tako izdelujejo oni, pa skoraj enkrat manj, in sicer 0,46 evra.
Janez Kešnar iz Uniona tako pravi, da je razlika že v osnovnih parametrih in sicer količini alkohola, ki je pri Mercator pivu štiri volumske odstotke, pri Union pivu pa 4,9 odstotka. "Razlika je tudi v osnovnih surovinah, kar je razvidno že na deklaracijah na embalaži. Za pivo Union uporabljamo ječmenov slad, ječmen in hmelj, za Mercator pivo pa ječmenov slad, ječmen, koruzni zdrob in ekstrakt hmelja." Vili Grdadolnik iz Skupine Laško ob tem navaja tudi, da so tudi tehnološki postopki krajši, upoštevan pa je predvsem vidik stroškovne učinkovitosti in še vedno primernega razmerja med kakovostjo in ceno.
Kje so razlike?
V Mlinotestu tako še pravijo, da običajno s trgovcem pride do dogovora o točno določenih sestavinah za izdelek, embalažo, ki jo je mogoče dobiti samo v njihovih prodajalnah in ime, ki ga lahko najdete samo na njihovih policah. "Trgovci oziroma diskonti se tudi na ta način prilagajajo okusom posameznih trgov, zato tudi naročajo po posebnih pravilih." Glede na povečano povpraševanje v diskontnih trgovinah pa se jim zdi razumljivo, da se tudi povpraševanje diskontnih trgovcev po takšnih izdelkih povečuje. "Tudimo se izpolniti njihove pogoje in priti do dogovorov z njimi."
Računica je odvisna od trgovca
Pri Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer vsako leto izvedejo kar nekaj testov prehrambenih izdelkov, pravijo, da vsak izdelek zgodba zase, a se pri njihovih testih pogosto pokaže, da niti cena niti blagovna znamka nista merilo kakovosti. Tako Jasmina Bevc Bahar izpostavi, da so na primer na testu tunine v oljčnem olju in navadnih tekočih jogurtov na vrhu izdelki cenejših trgovskih znamk: Na njihovem testu masla pa je celo zmagal izdelek trgovske znamke, prozvajalec le tega pa se je z izdelkom, ki ga prodaja pod lastno blagovno znamko, uvrstil občutno nižje.
Jasmina Bevc Bahar tako izpostavlja, da je glede na izkušnje očitno, da je kakovost izdelka, ki ga trgovec ponuja pod svojo blagovno znamko, odvisna predvsem od njegove strategije, čemu v takšnem primeru namenja večjo pozornost - samo ceni ali tudi kakovosti oziroma razmerju med ceno in kakovostjo.
Če so pred kratkim objavili po medijih kako trgovci tretjo klaso (najslabšo) sadje in zelenjavo kupujejo čez mejo potem pa jo pri nas prodajajo kot prvoklasno in še do 3X dražjo...potem si lahko mislim da je pri vsem… ...prikaži več kar je v trgovini tako ...