"Opažamo, da slovenski podjetniki, ki poskušajo poslovati v Italiji, velikokrat nimajo pravih informacij, zato se znajdejo v težavah, ki jih morajo reševati tudi s plačilom visokih kazni zaradi kršenja predpisov,“ pravi Andrej Šik, predstavnik Slovenskega deželnega gospodarskega združenja (SDGZ) iz Trsta, ki je vodilni partner evropskega projekta Transarmon. Ta je namenjen spodbujanju sodelovanja predvsem med majhnimi in srednjimi podjetji v obmejnem prostoru, ki jih tako na eni kot na drugi strani ovira vrsta težav, visoka stopnja birokracije, predvsem pa nepoznavanje podzakonskih predpisov. Jeseni bosta v Novi Gorici, na sedežu območne gospodarske zbornice, in v prostorih SDGZ v Trstu začeli delovati informacijski okenci za svetovanje na področju poslovanja in veljavnih predpisov v Sloveniji in v Italiji.
Spoznavanje zakonodaje
Struktura podjetij je podobna na obeh straneh meje, kar dodatno spodbuja zdravo konkurenčnost, menijo partnerji pri projektu. Območje sodelovanja obsega povprečno 72 podjetij na tisoč prebivalcev. Največ povpraševanja je po storitvah gostinstva, gradbeništva in trgovine. Na osnovi potreb podjetij v obmejnem prostoru so opredelili zakonodajna področja, ki jih bodo zainteresiranim podjetjem predstavili na delavnicah, in sicer: higiena in varnost živil, varnost pri delu in okoljska problematika, davčna ureditev, mobilnost in zaposlovanje delavcev. Pripravljajo tudi dvojezično spletno stran, na kateri bodo podjetja lahko poiskala odgovore na svoja vprašanja. Pregled izbranih področnih zakonodaj na obeh straneh meje bo predstavljal podlago za njuno prihodnjo usklajevanje.
Konkretne težave
"Če potegnemo črto, imamo pozitivne izkušnje, a smo se morali spoprijeti s precej težavami,“ je za Žurnal24 nedavno povedal kraški podjetnik Andrej Prunk iz Lokve, ki ima v Trstu dve trgovini in mesnico. Na začetku je bilo videti preprosto, a se je po nekaj letih izkazalo, da so stroški bistveno višji, kot je sprva kazalo. "Delavci so v povprečju dražji do 40 odstotkov, morebitne kazni in stroški so visoki, nekatere obratovalne stroške začnejo zaračunavati z zamikom, potem so tu najrazličnejše davščine, za katere sploh nisi vedel, da obstajajo,“ je naštel.