SPIRIT Slovenija, javna agencija slovenskim podjetjem, ki jih zanima poslovanje s tujino, tudi sicer ponuja vrsto brezplačnih storitev, s katerimi podjetjem omogoča kar najbolj učinkovit način širjenja poslovanja v tujino. S sofinanciranjem tržnih raziskav na novih tujih trgih, brezplačnimi bazami MAT (Market Analysis Tools) o izvozno-uvoznem potencialu posameznih držav, podrobnih opisih več kot 100 perspektivnih gospodarskih panog v 53 državah na www.izvoznookno.si, lahko podjetja temeljito raziščejo trg, ki jih zanima in si prihranijo nepotrebne stroške napačnih odločitev.
»Finančna pomoč za izvedbo raziskave je za nas pomembna, saj nam je SPIRIT Slovenija omogočil sodelovanje z najbolj kakovostnim partnerjem. Na osnovi poglobljenih informacij, ki nam jih je le-ta posredoval, smo na švicarski trg vstopili lažje in bolj hitro,« pravi Sonja Jakovljević, INFOTEHNA Skupina d. o. o.
Podjetja se v mednarodnem izobraževalnem programu Vodenje izvoznega poslovanja (ITM – International Trade Management) naučijo pripraviti izvozni načrt, ki ga nato učinkovito izvedejo z znanji, ki jih pridobijo s področja izvoznih strategij, tržnih raziskav, pogajanj, medkulturnih razlik ipd.
Udeleženci izobraževanja poudarjajo predvsem uporabnost orodij, s katerimi se seznanijo na delavnicah. Na kaj se osredotočiti pri izvozu, kako se omejiti pri naboru tujih trgov in za začetek poskusno obdelati enega ali dva, potem pa nadaljevati. Na kakšen način najti zanesljivega poslovnega partnerja, pa tudi na kakšen način predstaviti svoj izdelek potencialnim kupcem. »Naučili smo se veliko, tako da se mi ne bo treba učiti na napakah,« pravi Jure Zadravec in podjetja Genelitik.
Javna agencija SPIRIT Slovenija pomaga podjetjem tudi pri njihovih predstavitvah na tujih trgih, bodisi v obliki gospodarskih delegacij ali sejemskih predstavitev. Na gospodarskih delegacijah se podjetja seznanijo s poslovnim okoljem, priložnostmi in se v okviru b2b sestankov s tujimi poslovnimi partnerji dogovarjajo o možnostih poslovanja. Letos so se slovenska podjetja lahko udeležila gospodarskih delegacij v Burkini Faso, Franciji, Italiji, Ruski federaciji, obeta se predstavitev podjetij v tovarni Kia na Slovaškem itd. »Prepričala nas je poslovna naravnanost gospodarskih delegacij, saj smo pridobili dve novi stranki, s katerima že poslujemo«, pravi Izidor Gorenc iz podjetja Gorenc d. o. o., ki se je udeležil gospodarske delegacije v Francijo in izpostavil odlično organizacijo in kakovostne sestanke s skrbno izbranimi tujimi poslovnimi partnerji.
Sejemske predstavitve podjetij so eden najpogostejših načinov predstavitve podjetij v tujini. SPIRIT Slovenija tudi na tem področju podpira slovenska podjetja, bodisi z organizacijo in sofinanciranjem skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva na mednarodnih sejmih v tujini, bodisi preko javnega razpisa za sofinanciranje individualnih sejemskih nastopov v tujini. Seznam sejmov, na katerih bo SPIRIT Slovenija organiziral skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva v letu 2015 bo objavljen na www.izvoznookno.si predvidoma do konca leta.
»S skupinskim sejemski nastopom krepimo prepoznavnost Slovenije, hkrati pa za razstavljavca pomeni tudi ugodnejšo stroškovno sliko, saj SPIRIT Slovenija pokrije stroške zakupa neopremljenega razstavnega prostora, vpisa v sejemski katalog ter infrastrukturnih priključkov«, izpostavlja prednosti skupinskega sejemskega nastopa David Visenjak iz Perutnine Ptuj d. d.
Za konkretno pomoč na tujih trgih pa lahko podjetja kontaktirajo 16 slovenskih poslovnih klubov v tujini, ki jih javna agencija SPIRIT Slovenija sofinancira z namenom, da s svojim znanjem, izkušnjami in poslovnimi kontakti slovenskim podjetjem olajšajo poslovanje na tujih trgih.