Slovenija
8 ogledov

Z anketo v volilni boj

Župan Zoran Janković je napovedal, da bo svojo morebitno ponovno kandidaturo za Žurnal24 main
Zadovoljstvo. Mnenja, ki jih bodo posredovali meščani na lastno pobudo, ne bodo vključena v rezultate ankete.

Danes bo začela agencija Ninamedia po naročilu Mestne občine Ljubljana (MOL) po telefonu spraševati meščane, kaj menijo o delu župana Zorana Jankovića in ali so z njim zadovoljni. Na podlagi rezultatov te ankete pa si bo župan izplačal plačo, kot je to storil tudi v preteklih treh letih. Med drugim je v anketnem vprašalniku, ki je bil včeraj objavljen v občinskem glasilu Ljubljana, tudi vprašanje, ali naj župan znova kandidira na prihodnjih lokalnih volitvah.

Ime športnega parka
Nagradna anketa. V glasilu Ljubljana je objavljena tudi anketa o imenu za športni park Stožice. Meščani lahko glasujejo, po kom naj se poimenuje: po znanem športniku, Slovencu ali Slovenki, kraju, kjer stoji, ali imenu podjetja, ki bo vzdrževanje parka financiralo. Predlagajo lahko tudi konkretno ime centra, dvorane ali stadiona.

Klicoči ne bodo del vzorca
“Odgovore meščanov, ki bodo poklicali sami, bomo obravnavali posebej in ne bodo vključeni v vzorec,” je povedal direktor Ninamedie Nikola Damjanić. V glasilu namreč pozivajo meščane, naj tudi sami pokličejo na brezplačno številko in povedo svoje mnenje o delu župana. Damjanić je povedal, da bodo oni pripravili svoj reprezentativni vzorec 1.500 anketirancev – Ljubljančanov, ki jih bodo poklicali po telefonu. “Zadevi sta popolnoma ločeni,” je zatrdil.

Ker sprašujejo tudi, ali naj glede na to, da je država “MOL vzela 57,6 milijona evrov na leto”, vlada zdaj z dopolnitvijo zakona o glavnem mestu nameni MOL 16 milijonov evrov, ali se anketirani strinja, da se MOL in vlada poravnata v sporih ter ali naj MOL predlaga vladi prenos 400 stanovanj mestu za neprofiten najem, nas je zanimalo, ali vprašanja niso napeljujoča. Damjanović meni, da ne. Povedal je, da so jih sestavili v agenciji, temeljijo na dejstvih in so v okviru tega, kar naročnika zanima.

Anketo smo posredovali Darji Ivanuša Kline direktorici agencije Interstat, ki je dejala, da morajo biti “vprašanja v vprašalniku jasna, enoznačna in ne smejo napeljevati na točno določen odgovor”. Dodala je, da je treba pri tem upoštevati tako sama vprašanja kot tudi nagovore k vprašalniku in vprašanjem.

Podobno je menil tudi Andraž Zorko iz agencije Valicon: “Raziskava sprašuje ljudi po zelo podrobnih stvareh, ki jih je oziroma naj bi jih izvedla mestna uprava. Spraševati ljudi po mnenjih o teh stvareh, ne da bi prej vprašali, ali so z njimi sploh seznanjeni, je strokovno vprašljivo. Tistemu, ki bo iz rezultatov sklepal določene zaključke, daje veliko prostora za manipulacijo.”

Začetek volilne kampanje
“Lahko rečem, da se tako že zelo hitro začenja volilna kampanja, saj je še skoraj leto do takrat,” je vprašanje v anketi o tem, ali naj župan spet kandidira, komentiral politolog Jernej Pikalo.

Da ni nobena od javnomnenjskih raziskav v primeru volitev nikoli napovedala točnega rezultata, pa meni analitik Boštjan M. Turk. Zato, pravi, priljubljenost ne more biti kriterij določanja plače. Vprašanje o kandidaturi pa je označil za klasično zvijačo, s katero župan pričakuje, da mu bodo ljudje povedali, da ga potrebujejo. 

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.