Bonov za polet z balonom v Merkurju menda ne želijo zamenjati za gotovino, pravi bralec: “Izvedel sem, da se je uprava Merkurja odločila, da denarja ne bodo izplačevali v gotovini, ampak v obliki vrednostnih bonov.” Bralec pa bi želel bon za polet, ki ga zaradi okoliščin po balonarski nesreči ne bo mogel izkoristiti, zamenjati za denar.
Merkur: zadovoljni vsi
“Zadeve rešujemo individualno, tako da sta zadovoljni obe strani,” je na vsa vprašanja odgovarjala Katja Kozina, tiskovna predstavnica Merkurja. Na vprašanje, ali to pomeni, da kupcu najprej ponudijo vrednostni bon in šele, če ga ne želi, mu ponudijo denar, je spet odgovorila enako. “Ponujamo stvari, s katerimi smo na koncu vsi zadovoljni,” je vztrajala Kozinova.
Imajo pravico do kupnine
Na Zvezi potrošnikov Slovenije pravijo, da lahko kupci od prodajalca bona zahtevajo vračilo denarja: “Ker so podjetja, ki opravljajo prevoze z baloni, te opravljala brez dovoljenja, novih pa še niso pridobila, imajo potrošniki pravico, da od pogodbe za polet z balonom odstopijo in zahtevajo vračilo celotne kupnine.”
Dodajajo, da prodajalec kupcu lahko ponudi bone, vendar pa lahko ta vseeno zahteva vračilo kupnine, če se s tem ne strinja. Tudi na Tržnem inšpektoratu Republike Slovenije (Tirs) pravijo podobno: “Če so boni za polet z balonom še veljavni (rok za njihovo koriščenje še ni potekel), podjetje pa te storitve ne izvaja več, imajo potrošniki pravico do vračila plačanega zneska.” Morebitnega spora pa ne bo reševal Tirs, ampak sodišče. Problematika namreč spada v obligacijski zakonik, ki ni pod nadzorom nobene inšpekcije.