Zaradi štirih zapornic, ki jih bo Mestna občina Ljubljana (MOL) postavila na začetku Trebinjske, Puhove, Reboljeve in Maroltove ulice, so nekateri stanovalci iz BS3 vložili prijave na območno enoto Inšpektorata RS za okolje in prostor (IRSOP). Prvo zapornico, na Trebinjski ulici, so že postavili.
Ena od stanovalk je povedala, da so prijave vložili, ker se ne strinjajo s plačilom sto evrov za pridobitev vstopne kartice, menijo pa tudi, da bi morali pobudniki postavitve pridobiti soglasja vseh lastnikov stanovanj v naselju.
Na IRSOP so povedali, da za take zapornice ni treba pridobiti gradbenega dovoljenja, zato tudi ni podlage za nadzor gradbenega inšpektorja, in nas napotili na inšpektorat MOL.
Delovanje sistema. Po nesoglasjih o tem, kdo bo dobil kartico za odpiranje zapornic,in koliko kartic, so na MOL pojasnili, da bodo kartice dobili vsi, ki imajo na območju BS3 stalno prebivališče ali pa so etažni lastniki stanovanj. Ena kartica ne bo vezana na lastništvo avtomobila, druga pa. Stanovalci bodo namreč dobili največ dve kartici na stanovanje ali poslovni prostor. Le lastnikom garaž kartice ne bo treba plačati. Najemniki parkirnega prostora v ŠRC Stožice bodo lahko prejeli po dve kartici, le po eno pa tisti, ki so že dobili možnost parkiranja na novem parkirišču na Palmejevi ulici ali za Autocommercem. S karticami bodo lahko lastniki sami odpirali zapornice gostom ali obrtnikom.
Reševanje kaosa
Z MOL oziroma iz njenega inšpektorata na vprašanja o tem od petka niso odgovorili. Na pobudo Irene Razpotnik, načelnice oddelka za gospodarske dejavnosti in promet MOL, pa nas je poklical Zore Lukin, član koordinacijskega odbora BS3 za parkiranje, in povedal, da bi bilo zaradi neurejenega lastništva in sodnih sporov praktično nemogoče dobiti soglasja vseh lastnikov. Tako so se o postavitvi na pobudo MOL odločali predsedniki nadzornih odborov, ki so o nameri obveščali lastnike stanovanj v svojih blokih. “Namen namestitve zapornic je bil, da se parkiranje v naselju onemogoči dnevnim migrantom in študentom, ki so po zagotovilu tamkajšnjih stanovalcev glavni vzrok za parkirni kaos,” so nedavno pojasnili na MOL. Lukin pa je povedal, da gre za začasno rešitev, za eno leto.
“V ceno bodo vključeni tudi sanacija dveh parkirišč, ki sta pod vodo, stebrički, rekonstrukcija cest ter sistem s 24-urnim nadzorom, osvetljavo in kamerami,” je pojasnil. Stanovalci tako ne bodo plačali samo zapornice in vstopne kartice, je dodal. Meni tudi, da je občina edina, ki lahko zapornice postavi ter pri tem zagotovi nemoten dostop urgentnim vozilom in komunalnemu podjetju. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MOL so tako že povedali, da bo ureditev sistema parkiranja z zapornicami verjetno stala več od sprva predvidenih 200 tisoč evrov.