Učencev z učnimi težavami je vse več. Ocenjuje se, da je takih od 10 do 15 odstotkov, skoraj vsak četrti pa je otrok s posebnimi potrebami, pravi Marija Kavkler, vodja projekta, v katerem so opredelili nove strategije poučevanja in preprečevanja učnih težav.
"Če se politika in šole ne bodo odločile za spremembe na področju dela z raznoliko populacijo, potem bodo v šolskem sistemu težave tako z vedenjem kot učenjem," opozarja sogovornica. "Sugestije, ki smo jih pripravili, so uresničljive," je prepričana, a bo potreben čas, preden se bodo popolnoma izvedle v praksi. Ovira je lahko le pomanjkanje znanja, ne pa kadra ali časa, dodaja. Prav zato je gradivo, ki so ga pripravili, namenjeno tako učiteljem in svetovalnim delavkam kot staršem in drugim, na voljo pa je v šolah, knjižnicah in zdravstvenih domovih.
Soustvarja z njim, ne zanj
Projekt Strokovne podlage za nadaljnji razvoj in uresničevanje koncepta dela – učne težave v osnovni šoli, ki so ga predstavili včeraj, učitelja opredeljuje kot spoštovanega in odgovornega zaveznika otrok. Učenec je sogovornik, učitelj pa soustvarja z njim, ne zanj. “Veliko učiteljev si je pripravljenih vzeti čas za to, da bi otroka razumeli in mu pomagali, nekateri pa delajo enako z vsemi. A tak način tem otrokom ne pomaga toliko, kot bi jim lahko," sklene sogovornica.