Slovenija
27063 ogledov

"Vsak dan nas na tisoče stoji v koloni, na gradbišču pa nikogar"

Nadvoz na Ižanski avtocesti Dars
Problematični odsek na južni ljubljanski obvoznici bodo obnavljali do konca leta. Bralec nas je opozoril, da na gradbišču popoldne ni nikogar, Mestna občina Ljubljana trdi, da to ne drži.

Na naše uredništvo se je obrnil bralec, ki ga moti dolgotrajna obnova dotrajanega nadvoza nad južno obvoznico na Ižanski cesti (celotna Ižanska cesta se prenavlja že od začetka leta 2023), katere se je lotila Mestna občina Ljubljana v sodelovanju z Darsom.

"Vsak dan stojim v koloni, ko se peljem iz službe, na gradbišču pa ni že pred četrto več nikogar," nam je povedal že pred dobrim mesecem. Na Mestni občini Ljubljana navedbe bralca zanikajo. Dodajajo, da bodo dela dokončana do konca leta, kar da je v napovedanem roku.

Toda prav Dars je julija na družbenih omrežjih sredi julija zapisal, da bo prenova dotrajanega nadvoza trajala do novembra. Zdaj smo že novembra, dela pa še kar trajajo. Kaj pravijo na Mestni občini Ljubljana? "Ne, rok se ni podaljšal. Pod "vsa dela" sta mišljena odstranitev gradbišča pod nadvozom in izdelava dokumentacije, potrebne za primopredajo objekta. Rok za dokončanje del je do konca leta 2024, a bo večina del zaključena pred tem," so na naše vprašanje, ali se je rok obnove podaljšal, odgovorili na Mestni občini Ljubljana.

Naj dodamo, da smo na odgovore Mestne občine Ljubljana čakali skoraj štiri tedne in jih dobili šele na dan, ko smo zapretili s prijavo informacijski pooblaščenki. Zakonski rok odgovor medijem je sicer sedem delovnih dni. Dars se je odgovorov vzdržal, češ da je pri tem projektu zgolj kot sofinancer in ne naročnik. 

"Trditve bralca (da na gradbišču ob določenih dnevih sploh ni bilo delavcev, op. p.) ne držijo. Na gradbišču nadvoza nad avtocesto na Ižanski cesti dela izvaja vsak dan med 30 in 40 delavcev. Dela obsegajo rekonstrukcijo celotnega nadvoza v dolžini cca. 280 metrov in med drugim vključujejo širitev obstoječega nadvoza zaradi novo predvidenih površin za kolesarje in pešce, zamenjavo asfaltnih plasti, hidroizolacije, hodnikov z robnimi venci in robniki, zamenjavo ograj in kanalizacije itd." so nam odgovorili z Mestne občine Ljubljana.

Še več: dodali so, da "se dela izvajajo skladno s pogodbenimi določili, to je ves svetli del dneva". Priznavajo, da bi se nekatera dela lahko opravljala tudi zvečer, a da je treba upoštevati zakonodajo s področja hrupa in s področja varovanja pri delu. "Ob nadvozu so namreč stanovanjski objekti, ki jih moti že izvajanje del v obsegu, kot se izvajajo skladno s pogodbo," so za Žurnal24 pojasnili na Mestni občini Ljubljana.

Ponovno smo kontaktirali bralca, ki pravi, da v zadnjih tednih res tudi popoldne na gradbišču vidi delavce.

Dolgi jutranji zastoji tudi na dolenjski in primorski avtocesti

Dela na tem odseku so se začela julija in skorajda vsakodnevno ustvarjajo zastoje, ne le na tem predelu, pač pa za seboj povlečejo še zastoje na primorski in dolenjski avtocesti v jutranjih konicah, kar močno občutijo dnevni vozniki v Ljubljano. Zato smo Mestno občino Ljubljana povprašali tudi o tem, zakaj dela trajajo tako dolgo ter zakaj se niso odločili tudi za dela ponoči. "Gre za delo na višini, pri katerih je prav tako treba poskrbeti za varnost. Če bi delali ponoči, bi se isti bralec lahko vprašal, zakaj ne skrbimo za delavce," so dejali.

Dars je sicer v četrtek sporočil, da bo do konca tega vikenda odstranil delno zaporo na južni ljubljanski obvoznici. 

Gradbišče si je ogledal tudi Janković

Za konec smo Mestno občino Ljubljana povprašali tudi o tem, ali so bila dela sredi poletne turistične sezone nujna. "Obremenjenost cestnega odseka in obseg del za rekonstrukcijo tako dolgega nadvoza sta tako velika, da omejeno trajanje gradbene sezone ne dopušča izvedbe del izven turistične sezone, pozimi pa del zaradi neugodnih vremenskih razmer prav tako ni mogoče izvajati," so zaključili na Mestni občini Ljubljana.

Dodali so še, da sam župan Zoran Janković redno obiskuje gradbišča in spremlja potek del, nazadnje se je minuli konec tedna na lastne oči prepričal, kako potekajo dela na nadvozu na Ižanski cesti. "Dela potekajo skladno z načrti," še trdijo na Mestni občini Ljubljana.

Javnost je gradbena dela na Ižanski cesti v zadnjih dveh letih sicer pogosto kritizirala, češ da trajajo predolgo, a to v zadnjih letih še zdaleč ni edini projekt, ki je naletel na kritike o prepočasni in slabo zastavljeni obnovi. Naj dodamo še, da so na Mestni občini Ljubljana za portal Ljubljanainfo.com v začetku septembra sporočili, da bodo nadvoz nad južno ljubljansko obvoznico na Barjanski prenavljali predvidoma prihodnje leto. To pomeni nove zastoje na istem avtocestnem odseku, zato se poraja vprašanje, ali ne bi bilo bolj smiselno, da bi oba nadvoza prenovili istočasno.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 24
  • bobubob 21:16 08.november 2024.

    Naivci, kar stojte v koloni....donacijo dobiš le, če izbereš izvajalca, ki bo delal dolgo in zanič, da bo kasneje lahko spet dal donacijo in popravljal....tako to gre na socialističnem ljubljanskem dvoru. Sicer pa je vprašanje lahko le retorično, saj ste ...prikaži večte ga Ljubljančani sami izvolili, žepana. Pa ne enkrat. Kje ste imeli oči, pamet? V mobilcu?

  • jernej40 13:32 08.november 2024.

    Laže kot pes teče...zakaj pa na drugem delu dela potekajo malo hitreje? In a se zavedate koliko nadvozov je nad ovtocesto, če bodo vsakega delali 9 mesecev to ni več avtocesta ampak regionalna.

  • Kradimir 11:44 08.november 2024.

    Če se voziš pod mostom se bol malo vidi kaj se dela na mostu. Drugače delavci delajo prav vse dni vsaj do 17h. In to lahko trdim, ker živim čisto blizu mostu.