Ob propadu letalskih družb Monarch in Airberlin se tudi na tisoče Slovencev sprašuje, ali lahko dobijo povračilo in kako.
"V primeru, da je storitev ali blago plačano s katerokoli kartico in že plačana storitev ali blago ni dobavljeno, kartični sistemi omogočajo t.i. 'chargeback', to je finančna reklamacija. Stranka lahko v teh primerih vloži zahtevek za finančno reklamacijo v vsaki NLB poslovalnici. NLB nato reklamacijo posreduje banki pridobiteljici prodajnega mesta (tista banka s katero ima prodajno mesto sklenjeno pogodbo) in ta stranki vrne denar," so nam pojasnili na naši največji banki. Finančno reklamacijo sicer vsak imetnik kreditne kartice vloži pri banki, ki mu jo je izdala.
Rok je štiri mesece od nakupa
Finančna reklamacija je možna tudi v primeru stečaja podjetja, najvišjega ali najnižjega zneska ni, je pa treba biti pozoren na rok. "Rok za vložitev finančne reklamacije je 120 dni od opravljene transakcije – takšna so pravila mednarodnih kartičnih sistemov. Stranka pa lahko odda finančno reklamacijo za katerikoli znesek. Velja pa tudi v primeru stečaja," so pojasnili na NLB.
Znanec nam je potrdil, da je dobil povračilo, ko je šlo v stečaj podjetje za izposojo avtomobilov, kjer je imel rezerviran najem.
V primeru plačila prek PayPala je, sodeč po navedbah uporabnikov na spletnih forumih, rok še dva meseca daljši, povračila naj bi bila možna še 180 dni po plačilu.
Kdaj pripada odškodnina?
Potnik je za odpovedan let upravičen do odškodnine, če je bil o odpovedi obveščen manj kot 14 dni pred načrtovanim odhodom in odpoved ni posledica izrednih razmer. Za lete do 1500 kilometrov znaša 250 evrov, za lete med 1500 in 3500 kilometrov 400 evrov, za lete, ki so daljši od 3500 kilometrov pa znaša 600 evrov.
Vračila pri Alitalii mora odobriti sodišče
Možnost povračila denarja prek kreditne kartica je toliko bolj dobrodošla, ker propadli prevozniki praviloma ne bodo vračali denarja. "Nemški prevoznik Air Berlin, ki je v postopku zaradi insolventnosti, po zadnjih informacijah od 15.10.2017 dalje ne bo več opravljal letov na daljše razdalje, prekinjeno pa je tudi izvajanje nekaterih letov znotraj Nemčije. Potnikom, ki so vozovnice kupili po 15.8.2017, torej po tem, ko je bil uveden postopek zaradi insolventnosti, bo prevoznik vrnil kupnino. Zahtevkov potnikov, ki so vozovnice kupili pred 15.8.2017, pa prevoznik zaradi pravil insolvenčnega postopka trenutno ne more obravnavati," so pojasnili v Evropskem potrošniškem centru (EPC) Slovenija.
Slabo kaže tudi vsem, ki so upravičeni do odškodnine ali vračila kupnine pri italijanski letalski družbi Alitalia. "Alitalia ima od 2. maja izredno upravo, ki se izteče novembra. Prevoznik normalno obravnava zahtevke potnikov, ki so povezani z leti, ki so bili oz. bi morali biti opravljeni po 2. maju, ostali zahtevki (odškodnine, vračila kupnine itd.) so zadržani, dokler sodišče ne odobri izplačil. Če bo uveden stečaj, bodo morali potniki svoje zahtevke uveljavljati znotraj stečajnega postopka, kar bo precej zmanjšalo možnosti za poplačilo," so sporočili iz EPC.
ATOL velja samo za Britance, pa še to ne za vse
Tako imenovana zaščita ATOL, o kateri je veliko govora ob propadu letalske družbe Monarch za potnike, ki so kupili le letalske karte, ne pride v poštev. Gre namreč za zavarovanje, ki ga morajo imeti britanske turistične agencije in velja le v primeru, ko potnik kupi letalsko karto in prenočitev.
V Veliki Britaniji sicer poznajo tudi zakonsko zaščito. Za Nakupe s kreditno kartico med sto in 30.000 funti je po zakonu o potrošniškem kreditiranju odgovorna tudi izdajateljica kreditne kartice. Tako je mogoče denar dobiti povrnjen tudi na podlagi zakona, ne le na podlagi pravil izdajateljev kreditnih kartic. Velja pa ta zaščita le, če kupiš letalsko karto neposredno od letalske družbe.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Me ne zanima poslujem zgolj in le z gotovino na način ti meni jaz tebi .
Če prav razumem so letalske družbe poravnavale svoj minus na račun ljudi, ki so želeli potovati in jih s tem ogoljufali za določeno vrednost denarja torej kljub plačani polni pristojbini dobijo ob odškodinskem zahtevku manj kot pa so dejansko plačali… ...prikaži več ali pa več samo tisti, kjer so nartovani leti bili cenejši in na krajšo razdaljo? Kje je tukaj logika v tekstu. Ne razumem.