”Vlaki vozijo po svoje, zamude se kopičijo vsak dan brez kakršnegakoli tehtnega razloga. Zamujamo druge povezave in v službe,” navaja ena od bralk, ki se je prejšnji četrtek iz Ljubljane do Jesenic vozila uro dlje kot sicer. “Nihče se nam ni niti opravičil,” pravi.
Enotirne proge
Kot pravi Igor Hribar, predstavnik za odnose z javnostmi Slovenskih železnic (SŽ), navedbe bralke o več kot enourni zamudi držijo, zgodila se je zaradi okvare potniškega vlaka. “Zaradi tega je omenjeni vlak že do Kranja pripeljal s 33 minutami zamude. Ker napake ni bilo mogoče odpraviti, so potniki naprej na Jesenice odpotovali z vlakom, ki iz Ljubljane odpelje ob 17.13,” dodaja.
Na vprašanje, kako pogoste so zamude, Hribar odgovarja, da teh podatkov ne spremljajo. Povprečna zamuda potniških vlakov na celem omrežju pa je leta 2009 znašala 2,8 minute na sto kilometrov. “Res je, da se večje zamude pojavljajo na enotirnih progah, med katere spada tudi proga med Jesenicami in Ljubljano, kjer se morajo vlaki srečevati na železniških postajah – tako lahko zamuda enega vlaka povzroči verižne zamude tudi pri drugih. Pogost vzrok so tudi mednarodni vlaki, ki že v Slovenijo pripeljejo z zamudo, svoje pa dodajo še omejitve hitrosti zaradi zastarele infrastrukture in občasna vzdrževalna dela,” pojasnjujejo na železnicah.
Dodajajo, da med dolžnosti vlakospremnega osebja spada tudi obveščanje potnikov ob morebitnih ovirah v prometu. “Slovenske železnice se vsem potnikom opravičujejo zaradi neprijetnosti. Potniki lahko v določenih primerih ob zamudah zahtevajo vračilo denarja,” zaključuje Hribar.