Vlada je danes med drugim odločala tudi o predlogu uredbe o cestninskih cestah in cestnini in tako zvišala ceno letne vinjete za 6,8 odstotka. Višja cena bo začela veljati 15. junija 2023.
Za letno vinjeto za osebna vozila, ki danes stane 110 evrov, bo treba po novem odšteti 117,50 evra, za mesečno 32 evrov, kar je dva evra več kot danes, za tedensko pa 16 evrov oziroma en evro več kot trenutno.
Za kombije se bo letna vinjeta podražila z 220 evrov na 235 evrov, mesečna s 60 na 64,10 evra in tedenska s 30 na 32 evrov. Za motorje bo medtem cena letne vinjete porasla s 55 evrov na 58,70 evra, polletna s 30 evrov na 32 evrov, tedenska pa s 7,50 na osem evrov.
Slovenija je vinjetni sistem uvedla s 1. julijem 2008, Sprva smo imeli vinjete v obliki cestninskih nalepk, od 1. februarja 2022 pa imamo le še elektronske vinjete.
Po besedah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek, je vlada sledila predlogu Darsa, saj je po njenem treba zagotoviti dolgoročno finančno vzdržnost družbe, da bo lahko izpeljala projekte, kot sta tretja razvojna os in karavanški predor.
Ker je je večina letošnje vinjete že kupila, se bo podražitev poznala prihodnje leto, je še povedala ministrica. Sicer so se vinjete nazadnje podražile pred desetimi leti. "Inflacija od leta 2013 - 2023 je bila 22 odstotkov, povprečna plača pa se je v tem času dvignila za nekaj več kot 30 odstotkov," je poudarila Bratušek.
Po izračunih Darsa, bo na račun zvišanja cen vinjet letos ob predpostavki, da bo količinsko prodaja ostala enaka, Dars letos dodatno pobral 5,3 milijona evrov, prihodnje leto pa 14,6 milijona evrov.
Bratuškova je na kratko predstavila tudi stanje na projektu drugi tir. "Zaključil se bo konec leta 2025, potem je predvidenih še pol leta, da se odpravijo morebitne napake, v tem času se bodo vlaki po progi vozili z začasnimi odločbami."
Čeprav je morala država zagotoviti dodatna sredstva, ker se tretji sklop naložbe draži, je skupna vrednost projekta še vedno pod ocenjeno vrednostjo iz leta 2019, poudarja ministrica za infrastrukturo: "Takrat je bilo to 1,150 milijarde, v danes potrjenem investicijskem projektu je ta znesek 1,109 milijarde." Poudarila je še, da je finančna konstrukcija za drugi tir zaprta in zato v zadnji novelaciji ni več predvidenega kapitalskega deleža zaledne države: "Projekt ostaja v celoti v slovenskih rokah!"
Letna vinjeta je prepoceni in nesorazmerna z mesečno in tedensko . Plačilo z elektronskim cestninjenjem po prevoženih kilometrih bi zmanjšalo gnečo in spremenila navade voznikov .
Cena vinjete se 10let ni spremenila, ker je bila 10let predraga. V zacetku se je govorilo, da se bo pocenila, ce bodo dobicki veliki. Laz na laz. Dars ni sposoben vec gradit. Sanira luknje, resne gradnje pa ni vec sposoben.… ...prikaži več Nakopicil je za 900mio rezervacij. In dela zastoje in to vec mesecne
za ta gnoj od ac ne dam niti centa, bolni ste do kraja, zastoje bom plačeval al kaj bebci vsekani