Kar se javnega prevoza tiče smo pred in po vsakem tednu mobilnosti ujeti v istem začaranem krogu. Ker je malo avtobusov in vlakov, se vozimo z avti, ker je zaradi tega malo potnikov, pa ukinjajo še več avtobusov in vlakov. Izgovora sploh ne potrebujem: z avtom pridem v službo v dobrih desetih minutah, z avtobusom v dobri uri. Živim pač blizu obvoznice, služba je blizu obvoznice.
Če bi bil kot pravi Slovenec zaslepljen zaradi ljubezni do avta, bi rekel, da je iti v službo z avtom tudi ceneje. To sicer drži, če upoštevaš le porabljeni bencin, ne pa zavarovanja, registracije in stroška nakupa avta. V tem primeru je vožnja z avtom nekajkrat dražja od avtobusa. V mojem primeru, ko sem rabljen avto kupil za pet tisočakov, si na mesec za 65 evrov dodatnega stroška "kupim" 33 ur in 20 minut, ki bi jih sicer preživel na avtobusu.
Če bi še vedno delal v centru, pa bi resno razmislil. In izračunal. Včasih sem namreč parkiral brez parkirnih listkov, pa vsake toliko plačal kakšno kazen. Zdaj bi jo najbrž dobil vsak drugi dan, kar bi precej podražilo vožnjo v službo, alternativa bi bila draga parkirna hiša ali avtobus. Prav zato so redarji najbrž za javni prevoz naredili stokrat več kot so in bodo vsi tedni mobilnosti.
Kako izgleda mobilnost v praksi, ne le v lepih besedah, si lahko preberete tu.
Pa kaj klatite te neumnosti o avtomobilu in javnem prevozu, kaj je ceneje in kaj ni. Avto je pač danes obveza, pa če hodimo v službo z njim ali brez njega in škoda kalkulacij z registracijo, zavarovanjem, servisi itd. Uvedejo… ...prikaži več naj brezplačne javne prevoze, pa bo situacija malo drugačna in dovolj pogoste. Avto bo pa vseeno ostal obveza vsakega, oz. vsake družine.