Slovenija
29 ogledov

"Upam, da bo novo vodstvo Telekoma bolj razumno"

Dejan Turk Žurnal24 main
Predsednik uprave Simobila Dejan Turk ne želi motiti konkurence, ko ta dela napake.

Se vam zdi, da v krizi država še bolj favorizira vašega največjega konkurenta, torej Telekom, kot ga je pred tem? Kaj se dogaja z razpisom za mobilne storitve v državni upravi?
Že pred časom sem rekel, da mora država začeti varčevati pri prvem milijonu, če želimo priti do 800 milijonov, kolikor jih želijo privarčevati. S spremembo ponudnika lahko prvi milijon z nami privarčujejo. Dali smo zelo resno ponudbo in se zelo resno pripravili na to. Ta zgodba s pritožbami v zadnjem hipu, zavlačevanjem, ustavitvijo postopka, napovedjo novega razpisa, podpisom aneksa z obstoječim ponudnikom Telekomom je tragična in smešna, ker bo že v tem času – kolikor traja aneks – država  plačevala bistveno več, kot bi lahko.

Lahko po tem obdobju pridete zraven?
Najavljen je nov razpis, ki naj bi vključeval tudi fiksno telefonijo, kar je za kogarkoli drugega kot Telekom problematično. Vsi drugi lahko nastopimo le v konzorciju, kjer je bistveno težje zagotoviti enotno storitev. Prepričan sem, da sta fiksna in mobilna telefonija z vidika uporabe še vedno tako različni, da se da za državo pripraviti dva razpisa, ki bi znižala stroške.

Vendarle tudi vi ponujate mobilne in fiksne storitve …
Realno imamo pri nas samo enega ponudnika, ki je lastnik ene in druge infrastrukture. Neke širše konsolidacije na trgu ni. Prihodnost je po mojem prepričanju v mobilnem ali IP-svetu, klasične telefonije bo vse manj. Za uporabnika je vseeno, prek kakšne platforme dobi storitev. Tudi mi smo pripravljeni na to. Že ponujamo nekaj fiksnih storitev; zaenkrat na žalost prek zakupov pri našem največjem konkurentu, kjer smo z maržami lahko le deloma konkurenčni.

Kako pa je z nakupom T-2, ki je bil eden vaših strateških ciljev na področju fiksnih storitev?
Ko se je začela zgodba s T-2 razpletati, smo bili zelo resen interesent. Iluzorno pa je pričakovati, da bo prišel nov lastnik in poplačal napake bank in lastnikov podjetja. Imamo resne lastnike, ki gledajo kaj in po kakšni ceni kupimo. Lahko plačamo samo tržno vrednost, ki je bistveno nižja, kot so pričakovanja bank kot lastnikov. Tako čakamo, da se mogoče zresnijo in pogledajo dejstvom v obraz, koliko je to, kar imajo, dejansko vredno.

In koliko je to?
O tem je nemogoče špekulirati. Mi imamo podatke izpred dveh let. Vmes se je veliko spremenilo in težko je reči. Ampak kakorkoli, v vsakem primeru bistveno manj, kot so pričakovanja, ki se pojavljajo v medijih, kjer se številke vrtijo okrog 300 milijonov.

Kaj pa s Telekomom? Kako ste lahko konkurenčni na trgu, če zakupujete linije konkurence?
Telekom je zavezan temu, da po nekih reguliranih cenah ponudi svoje storitve komurkoli, vendar cene za zakup vodov za fiksne storitve seveda niso najbolj primerne. V prvi fazi smo šli v zakup, da lahko vsaj podjetjem, ki si želijo skupno fiksno in mobilno telefonijo, to tudi ponudimo.

V nobenem primeru pa ne morete biti cenejši kot Telekom …
Zelo težko. Nekaj večjih strank smo na žalost izgubili s tem, da smo bili na mobilnem delu bistveno cenejši. Konkurenca je lahko šla s ceno na fiksnem delu bistveno nižje kot mi.

Si naročniki še vedno želijo fiksno-mobilni paket?
Pri poslovnih strankah se interes povečuje, moramo reči, da je gromozanski – vsake toliko nekdo pride, ki želi sinergijo med tema dvema linijama. Storitev, ki jo vpeljujemo mi, bo vsebovala nekatere možnosti, ki jih na slovenskem trgu še ni: imaš v bistvu en priključek in eno številko, hkrati zvonita fiksni in mobilni telefon. Pogovor lahko začneš na fiksnem, odložiš slušalko, dvigneš mobilnega in neprekinjeno govoriš naprej …

Podobno novost naj bi kmalu ponujal tudi Telemach …
Za nas je pomembno eno vodilo, ki je pravzaprav tudi temelj uspeha v mobilnem svetu … Tehnologija je eno, ampak ni najpomembnejša. Mora delovati, biti inovativna, a pomembnejši je človeški faktor, ko lahko naročnikom nudimo zelo dobro podporo, prijaznega, hitrega in ustrežljivega partnerja, ki zna rešiti strankin problem. Vsakdo, ki ima doma kakšne težave, ve, kako težko dočaka operaterja, ko pride, pa ima blatne čevlje, si prižge cigareto, kjer ne bi smel in podobno … Mi skušamo seveda tudi to uporabniško izkušnjo dvigniti na nek nov nivo.

Kako se vam pozna pohod fiksnih operaterjev na mobilne storitve s tako imenovanimi četverčki?
Dejstvo je, da so vsi operaterji, ki so bili včasih tradicionalno fiksni (Amis, Telemach, T-2), postali tudi mobilni – nekateri tudi z našo pomočjo, kot recimo podjetje Amis, na kar smo zelo ponosni; prav tako naše mobilne storitve uporablja T-2. Vendar pa moramo tudi mi, tako kot oni razmišljajo mobilno, začeti razmišljati fiksno. In to je proces, ki se v naši hiši odvija.

Kako danes ocenjujete združitev Mobitela in Telekoma?
Napoleon je enkrat zelo modro izjavil: „Ne moti nasprotnika, ko dela napako.“  Glede tega moram reči, da smo seveda dobro izkoristili dejstvo, da se združujeta podjetji, ki imata zelo nasprotni kulturi in drugačen način razmišljanja. Takoj se je pokazalo, da nimajo več tako močnega očesa za trg, kot so ga imeli nekoč. Uspelo nam je pridobiti nekaj pomembnih strank. Dejstvo pa je, da skupina Telekom Slovenije s to združitvijo dolgoročno postaja močnejša, postaja še resnejši konkurent, vstopa na nova področja, kot je televizija, kjer so moja osebna mnenja glede uspeha sicer zadržana … Vendar čestitke za korajžo. Marsikateri telekom je to poskusil, ampak nobenemu ni prav zares uspelo …

Kako je s tožbami proti Mobitelu, kje so ti postopki trenutno?
Dejstvo je, da smo v naši zgodovini prek UVK (Urada RS za varstvo konkurence, op. a.) sprožili skoraj 70 postopkov, noben pa se ni končal z odločbo. V primeru Džabesta, pri katerem je Mobitel zelo jasno kršil nekatera osnovna pravila konkurence – svojo storitev so prodajali ceneje kot na veleprodajnem trgu, kar je jasno ugotovila Evropska komisija in (na naše veliko veselje) zdaj tudi UVK –, pa smo seveda želeli imeti povrnjeno tudi neko škodo. Tožbo smo vložili lani in predvidevamo, da kršitev še vedno traja, zato je tožba precejšnja, več kot 280 milijonov evrov. Toži tudi Tuš, za približno skoraj sto milijonov evrov. To je za Telekom Slovenije velika težava. V morebitni prodaji, o kateri se govori, vsak potencialni kupec seveda vidi veliko tveganje.  Za nas pa seveda … Vedno smo se pripravljeni pogovarjati o neki sporazumni rešitvi. Na žalost pa v preteklosti menedžment Telekoma Slovenije ni bil pripravljen na resne pogovore. S prvim septembrom, ko začne delati novo vodstvo, bomo znova poskusili in upamo, da bodo razumnejši.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.