Peter Vrtačnik
Gospodarska ministrica Darja Radić je včeraj za naš časnik napovedala, da garancije bodo, če bo za to obstajala kakršna koli možnost, torej direktiva EU. Kot je poudarila, ministrstvu ni v interesu zmanjševanje že pridobljenih pravic potrošnikov.
Podrobnosti predloga zakona si preberite v prispevku: Radićeva bi vrnila garancije. Komentar: Zakomplicirati res znamo ...
Predlog zakona
Nov predlog zakona o varstvu potrošnikov predvideva ukinjanje zakonsko obvezne 12-mesečne garancije za tehnične izdelke in brisanje člena, ki določa triletno obdobje po izteku garancije, ko mora proizvajalec še zagotavljati rezervne dele. Črta se tudi člen, ki pravi, da mora serviser tehnični izdelek popraviti v 45 dneh, odkar ga je prevzel, sicer ga mora zamenjati z novim.
Ohranja pa stvarno napako, kar pomeni, da se izdelek, ki se ob pravilni uporabi pokvari tako, da nima lastnosti, ki so potrebne za normalno rabo, lahko reklamira. Tako pokvarjen tehnični izdelek je mogoče reklamirati tudi, če se napaka ugotovi šele po nakupu ali več mesecev do dveh let po nakupu, vendar jo proizvajalec lahko zavrne, če utemelji, da ne gre za stvarno napako.
Breda Kutin, ZPSPrepričani smo, da bi uveljavitev zakona pomenila poslabšanje ekonomskega položaja potrošnikov in posredno povečanje pojava nevarnih izdelkov na trgu, zato zahtevamo, da se predlog o ukinitvi garancije črta.
Konkurenčna prednost
Nekatera podjetja bodo, čeprav se obvezna garancija ukine, še vedno ponujala prostovoljno garancijo, ki jo jemljejo kot konkurenčno prednost. "Za zdaj za nekatere izdelke slovenskim potrošnikom ponujamo prostovoljno petletno garancijsko dobo," so za Žurnal24 povedali v Gorenju. Iz podjetja Samsung Electronics pa so sporočili, da bi jo za svoje proizvode še vedno ponujali, tudi če jih k temu ne bi zavezoval zakon.
V Zvezi potrošnikov Slovenije so prepričani, da bi ukinitev obvezne garancije poleg porasta proizvodov slabe kakovosti pomnožila probleme z vzdrževanjem izdelkov in povečala pritisk na potrošnike, da plačajo prostovoljno oziroma dodatno garancijo tudi v času, ko bi jih prodajalec moral odpravljati na podlagi pravil o stvarni napaki.
Ukinitev garancije je prenagljena tudi po oceni evropskega poslanca Jelka Kacina. "Morda ima uveljavitev prostovoljne garancije svoje pozitivne posledice na povečano konkurenco in nižanje cen izdelkov, vendar je hkrati tudi problematična z vidika zaščite potrošnika. To je dvorezen meč," je dejal.