Vstop Uberja, ki kravžlja živce številnim taksistom po vsem svetu, na slovenski trg je še vedno pod vprašajem. Platforma je namreč svoj prihod vezala na spremembo zakona, ki bi voznikom omogočil prevoze potnikov tudi z licenco za posebne prevoze, ki je trenutno vezane le prevoz skupin in ne posameznikov. Po zdajšnji zakonodaji vozniki za prevoz posameznikov potrebujejo licenco za taksiste.
Vstopa na trg ne bo, če ne bo ustreznega zakona …
"Vstopa na slovenski trg ne bo do ustrezne predpisne rešitve," nam je pojasnil predstavnik Uberja Matija Mesić, ki pa ni želel komentirati aktivnosti infrastrukturnega ministrstva, ki zakon pripravlja.
Na ministrstvu, ki ga vodi Peter Gašperšič, so namreč po septembrskem podpisu pisma o nameri vlade in Uberja napovedali, da bodo zakon o prevozih v cestnem prometu pripravili že novembra. Kot so razkrili na MMC, naj bi uslužbenci le dan pred podpisom pisma dobili navodilo, naj do naslednjega dne pripravijo spremembe, tako da bo posebej urejena možnost najema vozila z voznikom.
A na koncu so si na ministrstvu za pripravo sprememb vzeli več časa, kot je bilo načrtovano. "Navedena področja, ki se spreminjajo, so bistveno širša, kot je bilo predvideno konec leta 2016, zato načrtujemo, da bo predlog zakona pripravljen predvidoma v prvem polletju 2017," so nam odgovorili in pri tem pojasnjujejo, da bo novi zakon pripravljen v prvi polovici leta. Bolj natančne časovnice sprejma zakona pa pravijo, da nikakor ni mogoče napovedati.
Prav tako na ministrstvu ne želijo potrditi, ali se bodo v novi zakonodaji znašle tudi določbe, ki si jih tako želi Uber.
V ozadju številni obiski lobistov za Uber in proti!
Predstavniki Uberja so se o predpisih z infrastrukturim ministrstvom sicer pogovarjali vsaj dvakrat (22. julija in 14. septembra 2016) pred podpisom pisma o nameri, ki ga je minister za javno upravo podpisal minister Boris Koprivnikar. Sodeč po seznamu lobističnih stikov, ki so jih posamezniki prijavili komisiji za preprečevanje korupcije, pa so se nasprotniki njihovega prihoda v lanskem letu bolj osredotočili na poslance. Lobiranje proti sprejemu zakonodaje so v oktobru prijavili tako nepovezani poslanci kot v SMC.
A tudi tu predstavniki Uberja ne zaostajajo, saj so se 6. januarja sestali s poslanci SD in 12. januarja s poslanci SMC.
Pri Uberju o sestankih s slovenskimi zakonodajalci niso gostobesedni. "Kar se tiče naših stikov z določevalci, lahko vse podatke najdete v javno dostopnih evidencah," so nam odgovorili. In kaj pravijo na lobistične stike na infrastrukturnem ministrstvu? "Vsako vključevanje splošne in strokovne javnosti v pripravo predpisov zahteva določen čas, ki je nenazadnje določen tudi s predpisi, ki urejajo te postopke."
barbara.erzen@zurnal24.si
Dobrodošel Uber, če bodo imeli izvajalci enako plačillo, država dobila enake davke, stranke pa nižje račune !
točno tako
desnica je Fašizem nacizem in vse kar se je do slej slabbega storilo se lahko zahvalimo tem desnim !