Slovenija
13 ogledov

Trgovci so vse bolj prebrisani

1/2
Žurnal24 main
Trgovci uporabljajo vse bolj prebrisane prijeme za zniževanje stroškov proizvodnje, zato je vse bolj pomembno primerjanje cen na liter ali kilogram, in ne le na izdelek.
Za gledanje te vsebine potrebuješ Flash Player.

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je sklicala tiskovno konferenco, na kateri je predstavila poudarke analize cen in izbor podražitev, na katere so jo opozorili potrošniki.

Potrošniška akcija Precenimo cene vključuje zagotavljanje neodvisnih informacij o cenah prehranskih izdelkov in posledično spodbujanje k ozaveščeni izbiri in kritičnemu odnosu do promocijskih akcij. V sklopu akcije objavljajo tudi primerjalne teste kakovosti izdelkov.

Akcija učinkovita, a premalo oglaševana
Od januarja naprej pa je akcija podkrepljena še s spletnim portalom www.precenimocene.si, kjer je objavljena primerjava cen več kot 1200 prehranskih izdelkov, ki se osvežujejo vsakih 14 dni.

 

Pocenitve opazne

Konec marca so popisali cene v osmih ljubljanskih trgovinah sedmih trgovinskih verig. V primerjavi s tretjim popisom se je 8,3 odstotka cen znižalo, 7,9 odstotka zvišalo, preostalo pa je na isti ravni.

Izkazalo se je, da ima akcija zveze vse od začetka v zadnjem lanskem četrtletju pozitivne učinke. Kot je povedala predsednica ZPS Breda Kutin : "Akcija prispeva k umirjanju cen prehranskih izdelkov." Tako se je cena mesa od oktobra do konca marca znižala za kar 30 odstotkov, opazili pa so še dodatne pocenitve. Končana je tudi akcija iskanja najcenejšega in najdražjega kruha. Najmanj boste za kilogramsko polbelo štruco odšteli v Trebnjem, in sicer 66 centov; največ pa v Ljubljani, kjer kruh beli ržen kefir orehek stane 4,56 evra na kilogram. Naslednje bo na vrsti mleko, saj mnogo potrošnikov zanima kakovost mlečnih izdelkov, uvoženih iz tujine.

Po mnenju Kutinove so od vzpostavitve portala zabeležili že 30.000 obiskov, marca celo 70.000, vendar žal ni vedela povedati, ali so to novi ali le stalni obiskovalci, ki portal obiščejo večkrat, saj s tem podatkom ne razpolagajo. Ravno tako se ji trenutno ne zdi dovolj pomembno natisniti brošure o predstavitvi portala in akcije, ker naj bi bila po njenem "javnost dobro obveščena, saj mediji dovolj poročajo o tem". Brošure bi ZPS preveč stale, vendar bi bilo o tem predlogu morda vseeno pametno razmisliti, glede na to, da večina starejše populacije ni računalniško pismena in po naših anketah akcijo premalo ali pa je sploh ne pozna. Poleg tega podražitve najbolj prizadenejo ljudi z nizkimi dohodki, kot denimo upokojence, ki podražitve na svojih nizkih pokojninah močno občutijo.

Trgovci vse bolj prebrisani
Kutinova je poudarila, da k učinkovitosti akcije prispeva tudi obveščenost trgovcev o akciji, saj ti lahko tako že predvidijo obisk ZPS v svojih trgovinah in takrat znižajo cene določenih izdelkov. Natančnega dneva snemanj trgovci sicer ne poznajo, vedo pa, da lahko pričakujejo obisk na vsakih 14 dni. Ravno zato je pomembno tudi sodelovanje ZPS s potrošniki, saj največ prijav dobijo z njihove strani.


Zdaj dobite 12 septolet manj, plačate pa več. © Jaka Sajovic

 
Tako zadnje čase opažajo predvsem primere nepoštene trgovinske prakse, ko se količina izdelka v pakiranju zmanjša, cena pa ne. Prejeli so več opozoril na podražitev izdelka septolete plus. Proizvajalec je zamenjal embalažo, pri čemer je število pastil v zavojčku zmanjšal s 30 na 18. Po novem dobi kupec za 40 odstotkov manj pastil, za katere zdaj odšteje celo nekoliko več denarja. Podoben primer je prijavila neka potrošnica, ki je redno kupovala izdelek jacobs 3 v 1. Količina zavojčkov v embalaži se je zmanjšala za tretjino, cena pa je ostala enaka. Poleg tega je proizvajalec malenkostno spremenil recepturo, pri čemer je novemu izdelku dodal sladilo. Spremembo so zapisali v drobnem tisku, kar bi ljudje, alergični na takšna sladila, mimogrede lahko spregledali, zato je ZPS o tem obvestila tudi tržni inšpektorat.

Vsekakor takšni tržni prijemi zakonsko niso prepovedani, kažejo pa na nepošteno poslovno prakso. Pri odkrivanju le-te pa je vse bolj pomembno primerjanje cen na liter ali kilogram, in ne le na izdelek. O nakupu pa se bodo odločali potrošniki sami, ki bodo morali za to očitno postati detektivi.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.