Trgovci uporabljajo vse bolj prebrisane prijeme za zniževanje stroškov proizvodnje, zato je vse bolj pomembno primerjanje cen na liter ali kilogram, in ne le na izdelek.
Za gledanje te vsebine
potrebuješ Flash Player.
Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je sklicala tiskovno konferenco, na kateri je predstavila poudarke analize cen in izbor podražitev, na katere so jo opozorili potrošniki.
Potrošniška akcija Precenimo cene vključuje zagotavljanje neodvisnih informacij o cenah prehranskih izdelkov in posledično spodbujanje k ozaveščeni izbiri in kritičnemu odnosu do promocijskih akcij. V sklopu akcije objavljajo tudi primerjalne teste kakovosti izdelkov.
Akcija učinkovita, a premalo oglaševana
Od januarja naprej pa je akcija podkrepljena še s spletnim portalom www.precenimocene.si, kjer je objavljena primerjava cen več kot 1200 prehranskih izdelkov, ki se osvežujejo vsakih 14 dni.
Pocenitve opazne
|
Konec marca so popisali cene v osmih ljubljanskih trgovinah sedmih trgovinskih verig. V primerjavi s tretjim popisom se je 8,3 odstotka cen znižalo, 7,9 odstotka zvišalo, preostalo pa je na isti ravni. |
Po mnenju Kutinove so od vzpostavitve portala zabeležili že 30.000 obiskov, marca celo 70.000, vendar žal ni vedela povedati, ali so to novi ali le stalni obiskovalci, ki portal obiščejo večkrat, saj s tem podatkom ne razpolagajo. Ravno tako se ji trenutno ne zdi dovolj pomembno natisniti brošure o predstavitvi portala in akcije, ker naj bi bila po njenem "javnost dobro obveščena, saj mediji dovolj poročajo o tem". Brošure bi ZPS preveč stale, vendar bi bilo o tem predlogu morda vseeno pametno razmisliti, glede na to, da večina starejše populacije ni računalniško pismena in po naših anketah akcijo premalo ali pa je sploh ne pozna. Poleg tega podražitve najbolj prizadenejo ljudi z nizkimi dohodki, kot denimo upokojence, ki podražitve na svojih nizkih pokojninah močno občutijo.
Trgovci vse bolj prebrisani
Kutinova je poudarila, da k učinkovitosti akcije prispeva tudi obveščenost trgovcev o akciji, saj ti lahko tako že predvidijo obisk ZPS v svojih trgovinah in takrat znižajo cene določenih izdelkov. Natančnega dneva snemanj trgovci sicer ne poznajo, vedo pa, da lahko pričakujejo obisk na vsakih 14 dni. Ravno zato je pomembno tudi sodelovanje ZPS s potrošniki, saj največ prijav dobijo z njihove strani.
|
|
Vsekakor takšni tržni prijemi zakonsko niso prepovedani, kažejo pa na nepošteno poslovno prakso. Pri odkrivanju le-te pa je vse bolj pomembno primerjanje cen na liter ali kilogram, in ne le na izdelek. O nakupu pa se bodo odločali potrošniki sami, ki bodo morali za to očitno postati detektivi.