Agencija za varstvo konkurence je družbi United Group, lastnici Telemacha, naložila, da mora odprodati 13 športnih programov. Prodati jih morajo najkasneje v pol leta. Agencija je odločila, da njihovo lastništvo športnih kanalov omejuje konkurenco, zato ni dovolila koncentracije, ki je nastala z nakupom družbe S.C. IKO Poland. United Group mora odprodati programe SK1, SK2, SK3, SK4, SK5, SK6, SK1 HD, SK2 HD, SK3 HD, SK HD, SK Golf, SK Golf HD in Fishing and Hunting.
Že v 90 dneh morajo iz podjetij izločiti vsa materialna in nematerialna sredstva (kapital, zaposlene, licence, pravice za prenos TV vsebin na območju Republike Slovenije, upravna dovoljenja, pogodbe idr.), ki so potrebna za samostojno opravljanje dejavnosti izdajanja TV programov Sport Klub in bo tako izločena sredstva pripraviti za prodajo primernemu kupcu.
Poročati morajo o vseh sestankih in posredovati vse dokumente
Do odprodaje mora United Group agenciji poročati vseh sestankih in pogajanjih s potencialnimi kupci izločene dejavnosti iz točke, pri čemer mora poročilo vsebovati datum, čas in kraj sestanka, udeležence sestanka (podjetje in osebe), zapisnik sestanka, vsebino sestanka, če ta ne izhaja iz zapisnika, ter vse dokumente, podpisane na sestanku.
Vsebinskega pojasnila, zakaj je koncentracija nedopustna, v izreku odločbe ni, nezaupna različica odločbe pa še ni objavljena, naj bi pa za programe Šport Klub od konkurentov zahtevali precej višje zneske, kot jih je plačeval njihov Telemach.
V United Group ogorčeni: za odločanje so si vzeli 1755 dni
V United Group so nad odločitvijo ogorčeni. "Prepričani smo, da ta odločitev ne spoštuje osnovnih standardov predpisanih postopkov, je izjemno diskriminatorna in slaba za vse v Sloveniji, ki imajo radi šport. Sprožili smo potrebne pravne postopke za zadržanje odločitve ter vložili pritožbo zoper odločitev in zahtevo za nadomestilo zaradi povzročitve hude gospodarske škode," so sporočili.
Opozarjajo, da je odločitev pozna, saj je bila sprejeta po skoraj petih letih oziroma po 1755 dneh, običajen čas sprejemanja odločitev o prevzemu pa je 85 dni. "Zdaj, 5 let kasneje, prevzeto podjetje ne obstaja več, podjetje je bilo preprodano in vse pravice do oddajanja so potekle," pravijo.
A tudi United Group se ni kaj dosti mudilo s priglasitvijo koncentracije. Pogodbo o nakupu so, kot je mogoče razumeti iz objav agencije, podpisali 24. avgusta leta 2012, koncentracijo pa so priglasili šele 14. novembra 2013, to je dobro leto kasneje, čeprav bi jo morali skladno z zakonom priglasiti najkasneje v 30 dneh od sklenitve pogodbe, dokler je agencija ne bi odobrila pa ne bi smeli izvrševati pravic, ki izhajajo iz koncentracije.
Če nihče ni konkurenca, potem si logično monopolist
"Agencija je trg opredelila tako ozko (posebni plačljivi športni TV programi v slovenskem jeziku), da bi bil vsak kupec teh športnih pravic že po definiciji monopolist; celo Eurosport ne velja za konkurenco, čeprav je pridobil določene pravice izključno za območje Slovenije in tako očitno targetira slovensko občinstvo. Nobena druga agencija za varstvo konkurence na svetu ni nikoli uporabila take opredelitve trga," so prepričani v United Group.
Menijo, da je odločitev izjemno diskriminatorna, saj prepoveduje podjetje, ki bi oddaja športne vsebine in je bilo lastniško povezano s ponudnikom storitev, medtem ko je agencija leta 2016 "brez komentarja potrdila združitev Telekoma in Antenne, ki imata veliko večji doseg in posledice tako na področju infrastrukture kot medijev".
"Agencija prepoveduje podjetje, ki je povezano s telekomunikacijskim operaterjem, ki ponuja športne vsebine. Hkrati je realnost takšna, da telekomunikacijski operaterji po vsem svetu vlagajo v vsebine, da bi ostali konkurenčni v primerjavi z resnično močnimi globalnimi izzivi, kot so Netflix, Amazon in Facebook, ki prav tako kupujejo športne pravice," izpostavljajo v United Group.
Dodajajo, da je bilo podjetje le posrednik med imetniki športnih licenc in operaterji. "Podjetje je izpostavljeno nenehnemu tveganju zelo konkurenčne prenove športnih pravic in stalno naraščajočih vhodnih stroškov (povečanje pristojbin) ter zadnjih 6 let beleži izgube," pravijo. Menijo, da odločitev "izjemno odvrača vsakega izdajatelja televizijskih programov, da bi vlagal v oddajanje programov v lokalnem jeziku".
O zlorabi prevladujočega položaja še ni odločbe
Agencija za varstvo konkurence pa že od februarja 2015 presoja tudi, ali je zaradi te koncentracije prišlo do zlorabe prevladujočega položaja. Sumijo, da so postavljali "dodatne pogoje za vključitev programov Sport Klub v programsko shemo, dajalo nove ponudbe za navedene programe tik pred iztekom pogodb, ki se nanašajo na distribucijo TV programov, zavračalo oziroma ne-omogočalo dostop do vseh športnih programov izdajatelja Sport Klub ter do programov Sport Klub v HD tehniki, s čimer je posredno ali neposredno določalo nepoštene prodajne ali nakupne cene ali druge nepoštene poslovne pogoje, uporabljalo neenake pogoje za primerljive posle z drugimi sopogodbeniki ter s tem določene sopogodbenike postavljalo v konkurenčno slabši položaj ter sopogodbenika Telemach v konkurenčno boljši položaj, ter zahtevalo, da se za sklepanje pogodb sprejmejo dodatne obveznosti, ki po svoji naravi ali glede na trgovinske običaje niso povezane s predmetom teh pogodb".
United Group poskuša prek podjetja Slovenia Broadband kupiti Pro plus, ki oddaja Pop TV in Kanal A. V tej zadevi agencija še ni odločila, pripravljali naj bi povzetek relevantnih dejstev, ki menda ne bo preveč naklonjen prodaji.
dezurni@zurnal24.si
lastnik telemacha, ki je zjebal in naredil to, da plačujemo dražje položnice, lastnik je proplusa in še kaj ... no sej zdej je pa že nova vlada, pa parlament dela, pa začnimo nabijat na njihove naslove, pa naj še kaj… ...prikaži več naredijo za malega človeka, ki je vreden samo če iz trgovine odpelje poln voziček krame ali če plača položnice, sicer komaj obstaja