Spar bo danes predstavil lanske poslovne rezultate, vodstvo podjetja pa bo spregovorilo tudi o trgovskih maržah in cenah živil. Preverili smo, kako so lani poslovali trgovci. Mercator še ni objavil poslovnih rezultatov za lani, prav tako ne Lidl, ki poslovno leto konča konec februarja in ne konec koledarskega leta. Lidlovi podatki so tako za poslovno leto, ki se je končalo 28. februarja lani.
Spar je lani ustvaril 963 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje. Ali so s tem rezultatom prehiteli Mercator, tako ni znano, je pa prvi mož Spara David Kovačič že pred časom opozoril, da je treba primerjati prihodke iz maloprodaje in ne vseh prihodkov. Mercator ima namreč v svojih poslovnih rezultatih tudi M Tehniko, veleprodajo ter javna naročila, s čimer se Spar ne ukvarja.
Na drugem mestu po prihodkih od prodaje je s 640 milijoni evrov Hofer, ki je imel konec lanskega leta 91 trgovin. Spar jih je imel konec lanskega leta 112 (od tega 13 megamarketov), devet restavracij ter še 20 franšiznih trgovin.
Najbolj, za 18 odstotkov, je prihodke lani v primerjavi z letom prej povečal Eurospin, ki je imel konec leta že 55 trgovin. Za 11 oziroma 12 odstotkov sta prihodke zvišala Spar in Jager, drugi pa so prihodke povečali za manj, kot je lani znašala inflacija.
Vojni dobičkarji z malo dobička
Trgovci, na katere so zaradi podražitev hrane mnogi s prstom kazali kot na vojne dobičkarje podražitev, so dobiček povišali bistveno manj kot prihodke. Tuš je leto končal s šestimi milijoni izgube, Spar je dobiček povečal za 1,4 odstotka, Lidl pa za 3,9 odstotka. Vsi drugi so imeli manj dobička kot leto prej. Spar je imel s 16,9 milijoni evrov le malo več dobička kot Lidl, dobra dva milijona manj sta ga imela Hofer in Jager. Hofer je imel leta 2021 zaradi 77 milijonov prevrednotenj izjemen dobiček v višini skoraj 92 milijonov evrov. Za potrebe zgornjega grafičnega prikaza dobičkov smo ta enkratni dogodek odšteli.
V primerjavi z mega dobavitelji smešna marža trgovcev
Izračunali smo, za koliko evrov, ki smo jih potrošniki zapravili pri njih, so pridelali en evro dobička. Tukaj vodi Jager, ki je imel evro dobička od vsakih 15 evrov, ki smo jih zapravili pri njih. Sledijo Lidl (30), Eurospin (34), Hofer (43), Spar pa je evro dobička ustvaril na vsakih 57 evrov, ki so jih potrošniki zapravili pri njih.
Dobičkovnost Sparovih čistih prihodkov od prodaje je bila tako 1,8-odstotna, rekordna Jagerjeva pa 6,6-odsotna. Za primerjavo, Coca cola ima približno 25-odstotno, P&G (Ariel, Always, Pampers, Gillete, Pantene, Head&Shoulders, Oral B, Old Spice …) pa 16,5-odstotno. Coca cola na manj kot pet evrov prodaje ustvari en evro dobička.
Po številu zaposlenih je (brez podatkov Mercatorja) daleč največji Spar, Tuš ima le pol toliko zaposlenih kot Spar.
janez.zalaznik@styria-media.si
Dajte prenehajte nam lagat s temi plačanimi članki! Spar bo prikazal male dobičke!? Pa koga imate vi za norca, mater vam lopovsko lažnivo. Vi lahko prikazujete kar hočete lažete pa tako al tako, kot pes teče! Vi boste nam lagali:… ...prikaži več Ariel prašek 80 pranj prodajajo za 37,99 evra!????? V Avstriji v Hoferju enak prašek sicer v akciji 15,99 evra! Spar je postal najdražja in najslabše založena trgovina pri nas! Da ne bom samo opletal po Sparu, tud Hofer naš ni nič boljši!?
pred časom je bila tv oddaja, mislim da tarča, kjer smo poslušali stran trgovcev in drugo stran, ki je vstrajala pri astronomskih dobičkih celotne verige do potrošnika... bil je pa še en strokovnjak (ne vem že zakaj), ki se ukvarja… ...prikaži več z analizam trga, itd, ki je podal izjavo, da je tole prerekanje čisto navadno flancanje... JASNO! ... zasebnik ni dolžan razkriti čisto vseh podatkov poslovanje, zato je tukaj polno neznank, kar pomeni, da je tudi tale debata lahko eno samo mlatenja prazne slama, žal
Dobiček je samo knjigovodska postavka, to da imajo male dobičke, še ne pomeni da imajo male marže in zato je ta članek skrajno zavajajoč. Služijo naveliko, kaj pa prikažejo v bilancah pa je drugotnega pomena. Cene niso realne.