Slovenija
110 ogledov

Taksi: "10 evrov za 500 metrov"

"Realna cena, ki se uporablja po večini mest v Evropi, je cena goriva na prevože Žurnal24 main
"Iz Stožic do centra sem plačal 30 evrov," potoži bralec. "Po 500 metrih je taksimeter kazal deset evrov," dodaja drugi. Dejstvo je, da zakon ne ureja tarif. Inšpekcija ne more narediti nič," poudari Mohorčič.
Nasvet!
V trenutku, ko se usedete v taksi, voznika vprašajte, kolikšna je cena po kilometru ali pa koliko bo končna cena naše želene relacije. Dober taksist bo znesek ustrelil do evra natančno, trdi Mohorčič. 

"Ko sem taksista vprašal, koliko bi stala vožnja od centra do BTC-ja, mi je odgovoril, da ceno zaračunavajo po taksimetru ter da bo uporabil študentsko tarifo. Po 500 metrih je taksimeter kazal že neverjetnih deset evrov, zato sem vozniku zaukazal, naj ustavi. Rekel sem mu, da me je ogoljufal, nakar sem izstopil iz taksija, ne da bi plačal. Taksist se je želel prerekati, vendar sem zaprl vrata in odšel," nam je ogorčen zatrdil bralec, ki se je domov odpravil kar peš.

Do centra "le" 30 evrov
Zgodba zagotovo ni osamljen primer, o čemer priča sobotni jutranji kaos v  Stožicah. Mladina je po nastopu Davida Guette na prevoz v mrazu in pri petih stopinjah pod ničlo čakala tudi po dve uri. Poudarimo, da taksija po treti uri zjutraj skoraj ni bilo mogoče dobiti. "Najhitreje pridemo v eni uri in pol,"  se je glasil telefonski odgovor taksi služb. Tisti srečneži, ki so dobili taksi, so morali za prevoz do mesta odšteti tudi do 30 evrov. "Druge izbire s punco nisva imela, saj sva bila čisto zmrznjena," nam je zatrdil eden izmed obiskovalcev dogodka. Dodatna voda na mlin taksistov je bila napaka organizatorjev, Zavoda Tivoli, ki upravlja objekte v Stožicah, ter LPP, ki se niso utegnili dogovoriti o dodatnih avtobusih, ki bi premražene ljudi prepeljali v center mesta.

Zaradi neurejenih razmer in poljubnosti tarife, ki jo lahko taksi služba postavi, pristojna inšpekcija zoper “nelegalne“ taksiste ne more ukrepati.
Darko Mohorčič

Očitno zavajanje strank
"V našem društvu velja samo ena tarifa in cena je enaka ne glede na to, ali taksi pokličeš ali ustaviš na cesti. Pri nekaterih drugih taksi službah pa dejansko obstajata dve tarifi. Prav tako pri njih ni nujno, da te bodo na ciljno točko pripeljali po najkrajši poti," nam je zatrdil Darko Mohorčič, predsednik Taksi društva Ljubljana, in dodal, da je večje število tarif le zavajanje strank.


"Mestna oblast bi se morala zavedati, da gre za podobo glavnega mesta ter da bi bilo treba cene regulirati. Pri taksi službah gre za prosto določanje cen, zaradi česar pride do izkoriščanj in ogromno slabe volje pri strankah. Dogovarjamo se, da bi morali določiti vsaj zgornjo mejo po kilometru, ki je  taksisti ne bi smeli preseči, cenejša storitev pa bi bila stvar ponudbe in konkurence,"
nadaljuje Mohorčič. "Realna cena, ki se uporablja po večini mest v Evropi, je cena goriva na prevožen kilometer."

Zgornja meja ni določena
Mohorčič izpostavi, da se tudi po drugih evropskih prestolnicah dogaja, da se ob povečanem povpraševanju lahko cena storitve dvigne tudi trikratno. "Po nastopu Guette so taksisti razmišljali podobno. Slišal sem, da so imeli nekateri vozniki tarifo celo čez sedem evrov na kilometer. V nočnem času, ko ni prometa in semaforjev, bi za prevoz iz Stožic do Name odšteli le okoli šest evrov."

"Ko gre taksist na meritve z določeno ceno, mu pristojni plombirajo taksimeter, voznik dobi cenik in lahko začne delati. Poudarimo, da večina teh voznikov cenika nima na vidnem mestu," konča predsednik društva taksistov.

Vprašanja o problematiki smo že naslovili na prometni inšpektorat, ki je pristojen za izvajanje nadzora nad taksisti, ter obrtno zbornico, ki izdaja licence za opravljanje taksi službe. Odgovore pričakujemo jutri.

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.