Glavna tržna inšpektorica Andreja But je predstavila rezultate inšpekcijskega nadzora Tržnega inšpektorata RS. TIRS je preverjal, ali so dobavitelji namerno zadrževali gorivo ali ne. Tržni inšpektorji so v ponedeljek začeli s poostrenim nadzorom na terenu. V ponedeljek so poostren nadzor izvajali na bencinskih servisih na avtocestah in hitrih cestah, nato pa nadaljevali s pregledi izven avtocestnega križa. V torek so nadaljevali s pregledi v notranjosti države, ki so potekali predvsem na podlagi konkretnih prejetih prijav.
Inšpektorji so nadzirali upoštevanje predpisanih cen, ali je bilo gorivo na razpolago in kakšni so bili razlogi za pomanjkanje. Skupaj so do včerajšnjega dne opravili 188 nadzorov, z nadzori pa nadaljujejo tudi danes.
V ponedeljek so opravili 121 pregledov, od tega 47 na avtocestah, kjer so ugotovili, da večjih težav s pomanjkanjem goriva ni bilo. Od 121 pregledanih servisov na šestih niso imeli zalog 95-oktanskega bencina in dizla, trije pa zaradi pomanjkanja niso obratovali.
V torek so opravili 67 pregledov, od tega 24 na podlagi prejetih prijav. Na 34 bencinskih servisih po Sloveniji niso imeli ali bencina ali dizla. Sedem servisov ni imelo nobenega goriva, štirje pa niso obratovali zaradi pomanjkanja goriva.
Na enem servisu so ugotovili, da zavezanec ni spoštoval z uredbo določene cene. Kot je pojasnila glavna tržna inšpektorica, gre za zavezanca, ki je istovrstno kršitev storil že v preteklosti. Proti njemu bosta stekal tako upravni kot prekrškovni postopek. Za kršitev je predpisana kazen 6.025 evrov. Ker pa vsi postopki še niso stekli, ni nujno, da bo to edina kazen, ki jo bo zavezanec dobil.
V enem dnevu prodali 10-krat več kot običajno
Težave z zalogami goriva so se večinoma pojavljale v notranjosti države, pri čemer so izstopali manjši servisi. Inšpektorji so ugotovili velika odstopanja v prodaji glede na povprečno prodajo v preteklih dneh. Na eni manjših bencinskih črpalk povprečno na dan prodajo 7.000 litrov dizla, v nedeljo 19. junija pa so prodali kar 23.600 litrov omenjenega goriva. Gorivo jim običajno dobavljajo na nekaj dni, v nedeljo pa so opravili kar dvakrat v enem dnevu.
Na večje odstopanje od običajnega so naleteli na še enem manjšem bencinskem servisu, kjer povprečno na dan prodajo 3.000 litrov dizla, v nedeljo 19. junija pa je poraba znašala kar 30.000 litrov.
Naročanje goriva na servisih poteka avtomatsko, ko pade količina goriva pod določen nivo. Manjši servisi oz. franšize za dobavo izvejo šele, ko je cisterna napotena na servis. Podatki o pridobljenih dobavljenih količinah za tri zaporedne vikende so pokazali, da je bila povprečna dobavljena količina minuli konec tedna za 60 odstotkov večja kot pretekla dva vikenda.
V rezervoarju mora ostati določena količina goriva
Tržni inšpektorat je največ prijav prejel, ker so bile ročke za gorivo prekrite ali privezane, a se je še vseeno dalo natočiti gorivo. "V rezervoarju, kjer je gorivo, mora ostati določena količina goriva zaradi smeti in morebitne prisotnosti vode. Določena je višina goriva, ki mora ostati v posameznem rezervoarju. Servisi so nam pokazali, da smo lahko tudi sami preverili za vsak rezervoar posebej, kakšna količina je notri. Pri večjih rezervoarjih je ta točka lahko tudi tisoč litrov ali več, kar pomeni, da so si lahko nekateri natočili gorivo kljub napisu," je pojasnila Andreja But.
Na vprašanje, zakaj niso takih postaj zablokirali, so prodajalci pojasnili, da ne morejo zablokirati prodaje ene vrste goriva, lahko pa posamezno prodajno enoto. Če bi zablokirali enoto, bi tako zablokirali tudi bencin, ki so ga še imeli na zalogi. Kakšne možnosti blokiranja imajo, je odvisno tudi od starosti posameznega servisa.
Glavna tržna inšpektorica pa je izpostavila tudi primer enega od distributerjev, ki je, ko mu je zmanjkalo dizelskega goriva, po isti ceni prodajal kvalitetnejše dizelsko gorivo, da bi tako šel nasproti strankam.
Dizel na avtocestah za vse cenejši
Vlada je sprejela dve uredbi, s katerima se začasno odpoveduje okoljskim dajatvam pri ceni dizla na črpalkah avtocestnega križa. Kot je povedal minister za infrastrukturo Bojan Kumer je s tem zaključen en del pogajanj z avtoprevozniki. S tem se pričakuje, da bodo naftni trgovci znižali svoje marže za dizelsko gorivo na avtocestah in se čim bolj približale regulirani marži, ki velja na bencinskih servisih izven avtocest.
Kumer je poudaril, da vlada s tem začasno ureja visoke cene derivatov. Uredbi, ki bosta stopili v veljavo dan po objavi v uradnem listu, naj bi veljali zgolj mesec ali dva. Minister pričakuje, da se bo s tem stanje normaliziralo in da bo vnovič zagotovljena neprekinjena oskrba z naftnimi derivati.
Nove cene dizelskega goriva na avtocestnem križu bodo veljale za vse, ki bodo tankali dizelsko gorivo.
V minulih dneh je prihajalo do težav na več bencinskih servisih, a naj bi se po zagotovilih, ki jih je minister zjutraj dobil od naftnih trgovcev, stanje normaliziralo.
Kaj moreš,če je narod res neumen!!!
Za kaos na črpalkah je glavni krivec, Ivo Vajgl, kandidat za …. Njegov zadah, po pozabljenih ribah v avtu je privabil na bencinske pumpe zagrete leve Slovenijastance, hvala Ivo, samo ne kaži svoje gnusobe po tv ekranih.
Ne verjamem, da so ravno vedeli, kaj izkati, ker to ni stalnica ali vsakdanja praksa. Vsekakor pa je, težko ugotoviti nepravilnosti še posebno, ker je bila to organizirana praksa po večini črpalk v Sloveniji. To se ne bi smelo zgoditi… ...prikaži več ali pač, ker so se zaradi svojih interesov in časovnice na to pripravili. Slednje je zelo verjetno !