Na letališču napovedujejo, da bodo z naložbo odpravili ozka grla, ki nastajajo zaradi naraščajočega števila potnikov in spremenjene strukture prometa, ki se zgoščuje v vedno krajših prometnih konicah. "Obstoječa infrastruktura ni zadostna za današnje potrebe in razvoj v prihodnje," je pojasnil poslovodni direktor Fraport Slovenija Zmago Skobir.
Kot je povedal, so skupaj z lastnikom kar nekaj časa porabili za to, da so prišli do končne odločitve o širitvi oziroma postavitvi novega terminala. "Tako bo naša storitev na letališču boljša, hkrati bo omogočen nadaljnji razvoj," je izpostavil Skobir in dodal, da je predvidena rešitev zasnovana modularno in omogoča fazno gradnjo glede na potrebe.
Z načrtovanjem in postopki za prvo fazo začenjajo danes, novi del terminala pa naj bi odprli pred poletno sezono 2020. V prvi fazi širitve bo zmogljivost povečana z obstoječih 500 na 1.280 potnikov na uro v odhodu. Na let se bo mogoče prijaviti na 22 okencih, varnostni pregled pa bo potekal na petih linijah.
Obstoječim 700 kvadratnim metrov površin za sortiranje prtljage bo dodana nova 2.000 kvadratnih metrov velika sortirnica, večji bo tudi prostor za prevzem prtljage. Obstoječe površine potniškega terminala, ki se sedaj razprostirajo na 13.000 kvadratnih metrih, bodo prenovljene in funkcionalno povezane z novim delom. Po širitvi bo celoten terminal velik približno 22.000 kvadratnih metrov.
Letališče je lani sprejelo 1,4 milijona potnikov, letos načrtuje osemodstotno rast, razširjen terminal pa bo zadoščal za do tri milijone potnikov. Pred privatizacijo je bila sicer načrtovana še obsežnejša investicija, saj so bile tudi napovedane rasti števila potnikov višje, potem pa je prišlo do padca prometa in težav Adrie Airways.
Sedaj letališče znova beleži precejšnjo rast prometa, kar je posledica prihoda tujih prevoznikov in prestrukturiranja Adrie. Napovedi pa kažejo, da bo v naslednjih 30 letih povprečna leta rast števila potnikov znašala 3,1 odstotka. "Sedaj načrtovana širitev terminala ne pomeni, da ne bomo v prihodnosti prišli do podobnega terminala, kot smo ga prvotno načrtovali, vendar postopoma," je sklenil Skobir.
Družba, ki upravlja z Letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana, se je v Fraport Slovenija uradno preimenovala sredi aprila.
Kot je izpostavil Christoph Nanke iz Fraporta, je preimenovanje močan signal njihove zaveze kot dolgoročnega investitorja do podjetja, potnikov, zaposlenih in družbe. Poudaril je, da bo Fraport Slovenija enakovreden in pomemben član v njihovi skupini. "Prepričani smo, da družbo čaka svetla prihodnost," je dejal.
dezurni@zurnal24.si
Kot 2.tir. Ja mafiji zmanjkuje denarja.
evo primera http://tinyurl.com/l7weaoj
Brez dveh stez tako letališče nima kaj dosti veze s konkurenco, dve steze, na srečo lokacija dopušča vse sorte širitev, na sredi bi mogu bit terminal ens ateza za potniški in druga za tovorni promet, in ceste porihtat okol če… ...prikaži več bi pa mel šanso kake železniške proge take da neb vsake pol ure nekaj blo v okvari, pol pa sploh, tovor zmaga, potniki so bolj turizem.